Po zmianie wtrysków na 216 głośna praca

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dzygit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt mar 07, 2008 22:35
Lokalizacja: Wrocław

Po zmianie wtrysków na 216 głośna praca

Post autor: dzygit » śr mar 25, 2009 12:02

Zmieniłem wtryski w swoim 1Z na 216 zbudowane na korpusach od 1Z. Po założeniu sprawdziłem Vagiem i kąt wtrysku przestawił się z 51 na 30.Ustawiłem znowu na 51.Dawkę paliwa zmieniłem z 3,4 do 3,8.Odpalanie auta jak zimne ok, bezdymnie.Wrażenia z jazdy bardzo dobre,wyraźnie lepiej się odpycha.Tylko jak silnik jest zimny to bardzo głośno chodzi przy dodawaniu gazu.Powiedział bym że chodzi "twardo" po rozgrzaniu problem ustępuje.Czy to może być wina:
1. złego kąta wtrysku?
2.źle poskładane wtryski(lub muszą się ułożyć)?
3.nie wydala pompa wtryskowa?
4.czy po zmianie wtrysków KONIECZNA jest korekta softu?
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 25, 2009 12:09

twarda praca wynika z krótszego czasu wtrysku

wieksza dziura, wieksze cisnienie = krótszy wtrysk



dzygit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt mar 07, 2008 22:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dzygit » śr mar 25, 2009 12:20

Czyli mam się nie przejmować?I cieszyć się z jazdy?


Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr mar 25, 2009 12:52

dzygit, u mnie też tak było na początku

Po 1-2 tys km wtryski się ułożyły i jest OK :bigok:

Acha korekta softu w pełni wykorzysta potencjał wtrysków 216 :helm:
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 12:53 przez Pruszkowiak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr mar 25, 2009 13:32

Dokladnie nowe koncowki musza sie ulozyc przez ok 500-1000km.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

dzygit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt mar 07, 2008 22:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dzygit » śr mar 25, 2009 14:14

Powiem tak.Przed zmianą wtrysków miałem włożony czip z allegro(gotowiec) pod konkretny sterownik.Jeździłem z nim 1,5 roku, zrobiłem jakieś 30tyś.km.Bezproblemowo.Golf 3 na takim samym "programie" po hamowni pokazał 109KM i 260Nm.Więc zakładam że mam podobnie.Teraz włożyłem wtryski i jest jeszcze lepiej, tylko to walenie z rana.Ale jak mówicie koledzy że tak ma być , to tak zostawiam.Mam tylko na podmianę "młodszą" pompę z Bory.Może będzie jeszcze lepiej?!? Jak wyczytałem na forum w tej pompie jest Wysoka Fala.Jak założę ,podzielę się wrażeniami. :hmm: Obrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 18:31 przez dzygit, łącznie zmieniany 2 razy.



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr mar 25, 2009 14:40

u mnie z 216 też pracuje bardziej "twardo" nawet po rozgrzaniu dżwięk jest poprostu inny ale nie męczący.....na wysokich obrotach w porównaniu do seryjnych wtrysków silnik dosłownie "ryczy" w stos. do seryjnego TDI :grin:



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » śr mar 25, 2009 14:57

czy jest gdzieś wyjaśnione albo ktoś może wyjaśnić co to są te fale w pompie? nie lubie czytać o czymś o czym nie mam zielonego pojęcia...



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr mar 25, 2009 16:15

fala to czesc w pompie ktora odpowiada za nacisk tloczka w glowicy wytwarzajac cisnienie.

Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro.
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 16:15 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;


dzygit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt mar 07, 2008 22:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dzygit » śr mar 25, 2009 18:36

Dario84 pisze:Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro
cztery posty wyżej wkleiłem wykres z tego golfa.Jak kupiłem czipa i wystawiłem komentarz , gość się odezwał na maila i pytał co i jak.Później zakupił ten wynalazek od tego samego sprzedawcy i hamował auto a mi przysłał wykres.Chyba nie wygląda najgorzej?
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 18:37 przez dzygit, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr mar 25, 2009 23:28

dzygit pisze:
Dario84 pisze:Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro
cztery posty wyżej wkleiłem wykres z tego golfa.Jak kupiłem czipa i wystawiłem komentarz , gość się odezwał na maila i pytał co i jak.Później zakupił ten wynalazek od tego samego sprzedawcy i hamował auto a mi przysłał wykres.Chyba nie wygląda najgorzej?
No najlepiej też nie ... dowalone momentu przy 2k rpm ... a potem koniec zabawy idziemy do domu :green_fuck: a poza tym to po samym wykresie nie można osądzić programu ...
trzeba by zajrzeć do środka .
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 23:38 przez _mumin_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr mar 25, 2009 23:41

_mumin_ pisze:************ momentu przy 2k rpm ... a potem koniec zabawy idziemy do domu :green_fuck:
Na tym turbulum nie da sie ustabilizowac plasko momentu obrotowego.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości