Pomóżcie :D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 15:36

1. Turbo regenerowane to dobry wybor?
2. tez tak uwazam ;)
3. silnik w stanie bdb zadnych oznak zniszczenia zuzycia suchy a sprzeglo bedzie do wymiany mam juz upatrzone nowiutkie sachsa tylko czekam jeszce ze 3tys km zeby to sie rozpadlo ;)

Witam w temacie i dziekuje za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 20, 2009 15:41 przez Michal_wk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » ndz wrz 20, 2009 15:41

Kolego też szukam turbo od arl, ponieważ zamierzam przeprowadzić małe modyfikacje. Regenerowana to loteria, jak trafi się dobra to pojeździsz, nowa w aso to wydatek około 4 tyś. Jakie sprzęgło masz na oku? Jak od vr6 to wytrzyma dużo mocy :grin:



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 15:49

Myslalem o tym od ASZ-a czy to nie jest dobry wybor ;)? nie zalezy mi na jakiejs ogromnej mocy ale chcialbym zeby mial tak ok 150-160km.



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » ndz wrz 20, 2009 15:51

Zależy jaką skrzynie masz 5 czy 6 biegową? Jeżeli 5 biegową to ci od ASZ nie podejdzie, pozostaje od vr6 albo g60
Ostatnio zmieniony ndz wrz 20, 2009 15:51 przez pawel99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 16:09

rzeczywiscie :/ mam 5 a standardowa od atd nie wytrzymalaby?



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » ndz wrz 20, 2009 16:19

Jak założysz nowe sprzęgło to powinno wytrzymać około 160 koni bez upalania.
Zrób tak:
załóż turbo od arl
zamontuj fmic
wytnij katalizator
program
możesz liczyć na 160-170 bezpiecznie dla silnika
Powiem Ci że jak tak planuje u siebie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 20, 2009 16:20 przez pawel99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 16:24

co to ten program?? i do tych 160-170km co mowisz wystarczy standardowe sprzeglo od atd??



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » ndz wrz 20, 2009 16:28

Program to chip. Sprzęgło powinno wystarczyć ale reki sobie uciąć nie dam. Jak na dole nie będzie dużo momentu to powinno wystarczyć sprzęgło. Oczywiście bez ruszania na każdych światłach z piskiem :grin:
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 07:03 przez pawel99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 22:10

ciezko sie oprzec :D nawet przy tych 130km ;) zobaczymy moze ktos jeszcze zerknie do tego tematu i powie cos ciekawego :)



Awatar użytkownika
marcinvvv
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw paź 16, 2008 11:35
Lokalizacja: jesteś?
Kontakt:

Post autor: marcinvvv » pn wrz 21, 2009 09:59

Michal_wk pisze:co to ten program?? i do tych 160-170km co mowisz wystarczy standardowe sprzeglo od atd??
czy sprzeglo ci wytrzyma to zalezy od momentu. napewno jak oddasz do dobrego tunera to zrobi to tak ze nie bedziesz sie musial martwic. moment nie moze byc wysoki zaraz od samego dolu bo dwumas momentalnie ci pojdzie. tak samo nie moze byc za wysoki. ja mam ten sam problem ale moment mam na tyle niski i tak poprowadzony ze sprzeglo spokojnie daje rade. jednak musisz wiedziec ze modzony samochod to nie to samo co seria, jak bedziesz go butowal non stop to wiadome jest ze sprzeglo ci nie wytrzyma. jesli masz fundusze to znajdz skrzynie 6 w dobrym stanie. tam sprzeglo jest niemalze pancerne ;)

pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/16607][img]http://www.motostat.pl/user_images/16607/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pn wrz 21, 2009 11:52

marcinvvv pisze:jesli masz fundusze to znajdz skrzynie 6 w dobrym stanie. tam sprzeglo jest niemalze pancerne
Koszt przeróbki 5 biegów na 6 biegów to kolosalny koszt


<wymoderowano>

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn wrz 21, 2009 14:31

Koszt przeróbki na 6 biegów to żaden koszt... I szybciutko się zwraca, jak ktoś choć trochę śmiga w trasie. Przecież nikt nie każe kupować nowego zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym... Można znaleźć przyzwoite używane koło, czy nawet całe sprzęgło. A że nie wytrzyma ono 450Nm? No cóż... :D

Chociaż już ktoś to powiedział - bardzo mnie śmieszy jak ktoś pisze jaką moc wytrzyma sprzęgło... Ja powiem tyle że mogę wrzucić komuś soft na 100KM i sprzęgło ATD go nie wytrzyma... 100KM w zakresie 1800-5000 obrotów dla ścisłości. Dla sprzęgła ważny jest moment obrotowy i użytkownik. Tyle w temacie. Moje używane trzyma ~440Nm ale tylko jeśli ja jeżdżę - wystarczy że dam komukolwiek "po bółki do sklepu jechać" i już mam tydzień przygód pt. ślizgające się sprzęgło od 2 biegu w górę :smoke:



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » pn wrz 21, 2009 21:56

No to juz sie dowiedzialem ze sprzeglo moc wytrzyma tylko momentu obrotowego moze juz nie zdzierzyc :) i dobry tuner by to jakos dostosowal ;) a jako ze temat nabiera rumiencow to moze ktos ma jakies inne propozycje jak zwiekszyc moc najprostrza droga ;)



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » pn wrz 21, 2009 22:13

Michal_wk, pogadaj z użytkownikiem kulon-x, najlepiej kup normalne turbo od ASZ to nie będziesz musiał zmieniać intercoolera bo ten ci wytrzyma, osadzenie turbo będzie cie kosztować koła 300zł następnie leć na korektę programu. Jesteś z Wawy w Mrmotors zrobią to najlepiej poza tym mają dojścia do swoich turbosprężarek. Robocizny taniej nie mają ale robią to dobrze. Odradzam ci turbo od Arl i większych przeróbek, jeśli chcesz to zrobić oczywiście tanim kosztem, wsadzenie turbiny od ARL ciągnie za sobą zrobienie coolera ok.1000zł bez wtrysków AL-ek przyrosty będą chyba mniejsze, wymiana sprzęgła najlepiej na jednomas z Vr,wydech przelot 2,5 cala (2000zł) co by turbo miało czym oddychać, cheble też by się przydały większe.


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości