MKIV po chip tuningu.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

MKIV po chip tuningu.

Post autor: Butryn » śr lis 11, 2009 20:20

poniżej wykres dla zainteresowanych
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 14:34 przez Butryn, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr lis 11, 2009 22:02

Lajtowy programik, z tym że jak na lajtowy to trochę dużo momentu przy 2100rpm na twoim miejscu poprosił bym Tunera o wygładzenie przebiegu momentu i max Nm przy 2300-2500.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 22:03 przez _mumin_, łącznie zmieniany 1 raz.



Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Butryn » śr lis 11, 2009 22:04

_mumin_ pisze:Lajtowy programik, z tym że jak na lajtowy to trochę dużo momentu przy 2100rpm na twoim miejscu poprosił bym Tunera o wygładzenie przebiegu momentu i max Nm przy 2300-2500.
dzieki za rade. jakie mogą być konsekwencje tego że jest troszke duży?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 11, 2009 22:12

sprzęgło



johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » śr lis 11, 2009 22:14

to tylko 300Nm, kazdy mocniejszy setup ma przy 2k obr/min kolo 300Nm, ja bym smigal, przynajmniej bedzie fajnie kopalo w plecy i subiektywnie auto bedzie szybsze niz naprawde:) zreszta i tak jest prawie plasko od tych 2k



Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Butryn » śr lis 11, 2009 22:18

no po pierwszej zmianie softu tam wlasnie byl wyrazniejszy skok i staral sie mi to tuner wyrownac.
czekam na wiecej wypowiedzi na temat tego sprzegla i tego momentu.


V6 4motion

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr lis 11, 2009 22:21

johnson pisze:to tylko 300Nm, kazdy mocniejszy setup ma przy 2k obr/min kolo 300Nm, ja bym smigal, przynajmniej bedzie fajnie kopalo w plecy i subiektywnie auto bedzie szybsze niz naprawde:) zreszta i tak jest prawie plasko od tych 2k
Tylko każdy mocniejszy setup ma mocniejsze sprzęgło :)
Te sprzęgła w ATD nie należą do najmocniejszych więc póki jest ori to warto
mu dać trochę pożyć :) albo zmienić na sztywne koło plus g60/vr6 i ładować
momentem ile wlezie. Bo sprzęgło jak sprzęgło ale dwumas to szybko może powiedzieć papa.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr lis 11, 2009 22:24

Nie mieszajcie człowiekowi w głowie.

Niemocny czy "lajtowy" z racji róznic, wcale nie oznacza że auto koniecznie ma jeszcze mega zapasy.

Moment ładnie płasko (z lekką górką, jak to po hamowaniu na lekkiej inercji), na tyle na ile w setce na tym poziomie mocy może się udać.

318Nm (w ATD jak widzę) sprzęgła nie wyslizga. Gdyby miało sprzęgło ślizgać już by się z resztą ślizgało.

Niemal 2200obr, to zakres w którym dwumas już z winy momentu wibrować nie będzie

Max w zakresie 2300-2500 robi się z konieczności a nie wyboru w rzeźbionych mechanicznie autach bądź o wyraźnie słabym sprzęgle. Tu takiej konieczności nie ma, zatem ... po co klientowi zabierać frajdę ?

Ładnie płasko, bez koksu od zera. Maksymalna moc od 3500 do 4200.

Mi tam się podoba.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 22:37 przez goodhope, łącznie zmieniany 5 razy.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr lis 11, 2009 22:33

Bardzo ciekawy temat, bo silnik ten sam co ja mam. Już na PW rozmawiałem z Butryn, i będę planował podobną modyfikację u siebie. W każdym razie moje modyfikacje mają się opierać o: wywalenie kata, zaślepienie EGR i czyszczenie dolotu (to przydatne będzie choć KM nie dodaje, ale turbinie pomoże pożyć) najważniejsze chce wsadzić fmic od mondeo mk3 (w odpowiednim temacie jest pokazane co i jak). Niestety albo stety sprzęgło i dwumas mam już wymieniony na nowy zestaw LUKa i to zaraz po kupnie auta więc to co chcę osiągnąć musi być bezpieczne zarówno dla silnika jak i dla sprzęgła. Przepraszam za OT kolegę Butryn, mam nadzieję że się nie pogniewa.



Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Butryn » śr lis 11, 2009 22:35

za OT sie nie gniewam bo sam jestem ciekaw opini innych co i jak. :)


V6 4motion

Awatar użytkownika
Maciek_Chełm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob paź 31, 2009 17:34
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: Maciek_Chełm » czw lis 12, 2009 01:10

Ciekawe co z mojego AHF sie wycisnie zobaczymy



Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Butryn » czw lis 12, 2009 11:53

Maciek_Chełm pisze:Ciekawe co z mojego AHF sie wycisnie zobaczymy
kumpelm ma AHF fabryczny i wogole mi nie odchodzil przed tym jak tuningowalem...nie wiedzialem dlaczego ale po pierwszym wykresie sie okazalo ze moc praktycznie mialem ta sama a moment wyzszy jak AHF. wycisnac to pewnie mozna i duzo tylko pytanie jest czy robisz sam soft czy jeszcze cos innego. ja nie chcialem "dużo" wyciskac bo samochodem smigam raczej spokojnie i chce dalej smigac, chcialem tylko wiecej mocy bo przy wyprzedzaniu troszke czasem brakowalo.



Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » czw lis 12, 2009 13:33

ja tam wole jak max moment jest trochę wyżej :smoke:
tak poza tym wygląda ok


http://tuneforce.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tuneforce.pl/chiptuning-walbrzych-hamownia" onclick="window.open(this.href);return false;

Butryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Butryn » czw lis 12, 2009 13:49

no dobra. czyli krótko mowiąc - moment jest OK czy nie? Bo już zgłupiałem ....


V6 4motion

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości