Wałek rozrządu z 1.6 sb do 1.6 jr

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Walles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:22
Lokalizacja: PZ

Wałek rozrządu z 1.6 sb do 1.6 jr

Post autor: Walles » ndz gru 06, 2009 22:28

Tak jak w temacie czy przełożenie wałka rozrządu z turbo diesla 1.6 sb do 1.6 jr coś pomorze , podniesie moc, lub zmieni sie charakterystyka pracy . Przeszukałem cały dział i znalazłem tylko , że we wszystkich silnikach czy to jp, jr, 1v , sb , jest taki sam kąt otwarcia zaworów . Z góry dziekuje za odpowiedź



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 13:52

Wałek jest taki sam w wszystkich dieslach.

[ Dodano: 07 Gru 2009 13:01 ]
Ktoś kiedyś gdzieś wrzucił rozpiskę z fazami rozrządu, były takie same dla JP i JR, SB miał troche inne i 1V też miał inne kąty, ale jakim cudem to nie mam pojęcia - wałki są te same, koła rozrządu są te same, koła zamachowe są te same (nawet w benzynach).
Może płaszczyzna głowicy jest frezowana pod różnymi kątami, bo głowice różnią się w oznaczeniu literą na końcu numeru.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 14:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Walles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:22
Lokalizacja: PZ

Post autor: Walles » pn gru 07, 2009 16:24

Dzięki za odpowiedź .
Pozdrawiam.



arwam

Post autor: arwam » wt gru 08, 2009 00:07

Walles, jeśli już szukasz takiego rozwiązania to załóż od 1Z'a lub AFN'a



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt gru 08, 2009 00:14

Mógłbyś zbić koło rozrządu z klina i pokręcić wałkiem, jestem ciekawy efektu :) sam się boje, bo podejrzewam, że zysk paru kuni jest niewarty ryzyka.

[ Dodano: 07 Gru 2009 23:20 ]
Jak już jesteśmy w temacie rozrządu to oświećcie mnie, benzina ma podwójne sprężyny, diesel pojedyncze, sprężyna z diesla ma inny numer niż duża z benzyny.
Pytanie: czy sprężyna zaworowa diesla jest twardsza, czy z benzyniaka jest twardsza i czy można włożyć drugą sprężynę do diesla?
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 00:21 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt gru 08, 2009 00:22

t0mal, DIESLE mają po dwie. ja tak we wszystkich swoich silnikach miałem



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt gru 08, 2009 14:03

Ale error :)

[ Dodano: 08 Gru 2009 13:04 ]
Dawno już głowicy nie robiłem :)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt gru 08, 2009 14:54

arwam pisze:t0mal, DIESLE mają po dwie. ja tak we wszystkich swoich silnikach miałem
Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Walles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:22
Lokalizacja: PZ

Post autor: Walles » wt gru 08, 2009 16:26

arwam - a warte zachodu zakładanie wałka np od 1z , różnica będzie odczuwalna ?



arwam

Post autor: arwam » pt gru 11, 2009 10:05

Walles,

w 1Z zawory zamykają się znacznie później więc wtedy można podlać znacznie mocniej.
może minimalnie spaść ciśnienie sprężania ale nie powinno to zrobić dużej róznicy.

Obrazek

auto powinno znacznie lepiej jechać w górnych obrotach za to w dolnych może wystąpić minimalny spadek momentu obrotowego ale ale nie musi tak być bo nie są to jakieś kolosalne róznice.

Dario84 pisze:Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.
Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkach



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt gru 11, 2009 12:47

arwam pisze:Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkach
Zerknic sobie w etke, bedziesz wszystko wiedzial


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » pt gru 11, 2009 12:55

Dario84,

ja nie wówię że tak jest w Etce tylko stwierdzam fakt
nie mówię też że nie może tak być.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt gru 11, 2009 13:00

Ja juz sie z tym spotkalem, myslalem ze ktos grzebal przy glowicy i nie zalozyl drugich sprezyn i dolnych talerzykow ale po sprawdzeniu okazalo sie ze sprezyny sa calkiem inne niz tamte i tak maja nowsze modele glowic afn.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 13:01 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 11, 2009 14:04

Myślę, że w 1Z wydech zaczyna się tak wcześnie, żeby lepiej bujać sprężarkę - na sporej dawce turbo będzie się świecić na czerwono.

Ja jakbym sobie zakładał taki wałek, to bym obrócił go, tak żeby zawór ssący otwierał się jak w AAZ, ze względu na to, że td ma większy stopień sprężania i wyżej się kręci.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 14:05 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości