chlodnica oleju

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

chlodnica oleju

Post autor: glus » pn lip 05, 2010 17:04

Jestem ciekaw czy podstawa filtra 1Z bedzie inna niz w ASZ lub ARL



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pn lip 05, 2010 22:07

tak, jest inna, w 1z przykręcasz filtr od dołu a w każdym pd tylko wkładkę z góry się wkłada

chyba że chodzi Ci o przykręcanie do bloku, żeby zamienić tą z 1z na arl to nie wiem



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn lip 05, 2010 22:51

Weze to pikus.Chodzi o mocowanie chlodniczki, gdzies czytalem o dluzszej srubie ale nie wiem gdzie.
Za wszystkie sugestie bede wdzieczny!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dack23 » wt lip 06, 2010 10:50

podepnę się do tematu, jak zaadoptować chłodnicę oleju do 1z. ?


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw lip 08, 2010 13:44

można trochę jaśniej :)

chcecie chłodniczke oleju wodną? 1Z powinien taka posiadać w oryginale ;)

czy dodatkową chłodniczkę olejową powietrzną?

jak ta drugą to potrzebna jest podstawa filtra oleju od np mk I gti ona ma już we i wy na weze pod chłodnice oleju i oczywiście jest w niej termostat i miejsce na czujnik temp oleju i aby było jak najmniej dłubania to zostawia się ori chłodniczkę wodną wymieniając właśnie w tej podstawie długa drażoną śrubę aby podstawę chłodniczkę wodną i filtr oleju razem połączyć

fotki nie moje zaczerpnięte z forum porsche www.924.pl http://www.924.pl/forum/viewthread.php? ... ead_id=668

postawa filtra oleju mkI gti

Obrazek

chłodnica mkI gti

Obrazek


jak by ktoś był zainteresowanyu to gdzies powinienem mieć taką postawę filtra i chłodnicę oleju weze chyba też gdzies by były ;)h


Nissan Patrol K160

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » czw lip 08, 2010 17:07

koledze chodzi o wodną tzn wymiennik woda olej.
podstawkę, węże i chłodnice olej powietrze można kupić tu
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=200


też jestem ciekawy czy można zaadaptować sam wymiennik z arl czy trzeba było cały wymiennik z filtrem przekładać



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » czw lip 08, 2010 22:04

Trochim, nie przeczytaalem tego co poleciles ale jestam zainteresowany.
Jesli chodzi o podstawe to nie podejdzie,a jak dorwe wymiennik od ARL to sie okaze!
Jak na razie brak czasu,(zostalo w firmie 3 osoby co pracuja,a w biurze 5 , wiec troche pozno wracam do domu zeby cos zrobic.Czeka IC na prube szczelnosci)!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pt lip 09, 2010 00:09

u siebie w 1Z adaptowałem wymiennik od ASZ i szczerze polecam tą opcje jak narazie odnotowałem najwyższą temperaturę równa 98'C mierzoną MFA na Motulu 5W30 1z 180@380 :bajer:
Aby to zmajstrować potrzeba:
-3-4 kolanka 90'C (zależy jak poprowadzisz węże)średnicy wewnętrznej węży wodnych, bądź rurki do połączenia jeśli się ma już kolanka profilowane z węży wodnych aby przedłużyć i doprowadzić je do wymiennika od ASZ/ARL który ma wyjścia u góry a ori ma z boku,
-węże wodne, opaski skręcane,
-wymiennik ASZ/ARL,
-uszczelkę pomiędzy wymiennik i podstawę,
-dłuższa śruba wkręcana w podstawę filtra oleju o ok. 2,5 cm,
-płyn chłodniczy i olej na wymianę,
-dobre chęci :bigok:



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn lip 12, 2010 10:50

yanosho, gdzie dorwales srube, dokupiles czy dorobiles?


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pn lip 12, 2010 11:49

glus, mi dorabiał śrubę kolega krzys-jeruzal



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn lip 12, 2010 21:09



Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pn lip 12, 2010 23:22

Nie czaje po co zapodajesz linki do takich wynalazków?
jak masz sprawdzoną drogę z wymiennikiem ASZ/ARL :bigok:



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » wt lip 13, 2010 15:09

ten link to przyklad sruby mocujacej chlodnice.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości