Mocniejsza Pompa do 1z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » pt cze 10, 2011 21:41

spawacz pisze:A ja jestem ciekawy jak 14 z Mana by dawala rade?

spawacz, załatw mi 14mm to ja ci oddam za darmo moją 12mm

i jak masz M-TDI spróbuj isę pobawić z falami od transita i od ALH.
dojdziesz do tych samych wniosków co i ja.


M-TDI będzie pracować bo elektronika nie zgłupieje na skutek przedwtrysku czy innego kształtu fali, ale i tak jego charaker będzie zależał od przebiegu wtrysku. czym wtrysk będzie łagodniejszy tym moment będzie mniejszy ale i bardziej płaski czyli auto będzie nam ciągneło od najmniejszych obrotów
Fucker pisze:Ciekawe co na to pasek...

Fucker, w silniku TD jeśli byś całe prowadzenie paska zaadoptował z TDI to raczej nie powinno być problemów ale w TDI już 12mm powodowało że pasek mimo prawidłowego napięcia paska pompa potrafiła przeskoczyć o ćwierć obrotu



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: spawacz » sob cze 11, 2011 15:41

Arwam znajomy ma firme przewozowa i zajechali taki silnik, a pompe sprawdzilem ze jest 14 :helm: , teraz kwestia czy da sie ja wycyganic, pozatym ja mysle ze taki zestawik jest sporo wiecej wart od 12 ktora masz , i od tej ktora ja tez mam wiec sam rozumiesz... , a odnosnie paska, nie sa potrzebne az tak mocne sprezyny zeby dzialalo sprawnie to osobicie przetestowalem wiec dla mnie jest jasne jak zrobic zeby bylo ok. Jeszcze wroce do falki masz poniekad race z wysokociami i przechylem, ale mi sie ta z reno podoba, moment miedzy 2200- 3500 jest masakryczny , a Diesel to nie benzynka i moim zdaniem to jest najoplymalniesze.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: ksenon » ndz cze 12, 2011 16:00

arwam pisze:powiedz to tym użytkownikom którym roboty nie robiła
Jak dotychczas,jeżeli tylko wszystko zostało dobrze złożone,problemów nie było.
Skulek miał problem,ale to nie była wina sekcji z reno.
Odpowiednia diagnoza i pompa odzyskała swoją wydajność.
arwam pisze:a skoro jesteś taki och i ahc to czemu nie przedstawisz swoich wyników pracy
Gdybyś tylko chciał,ale pewnie nie chcesz,to byś luknął na wykres,który nie wymaga komentarza.
Dodam od siebie,że gdyby tam wsadzić de 143,to byłoby wręcz cudownie.
Oczywiście dla tych,którym najbardziej szczęki opadły,hamownia ta okazała się niedostatecznie wiarygodna.
Więc dowód,na skuteczność takich pomp był i chyba jest do wglądu.
arwam pisze:nie zamierzam z tobą dyskutować
Ja też na Twoim miejscu przestałbym się na własne życzenie tak kompromitować.
Dyskusja ze mną,tak jak i ze sparrowem,jak się okazało chwały Ci nie przyniosła.
Do dzisiaj nie potrafisz odpowiedzieć na postawione pytania,co rusz snując nowe teorie.
arwam pisze:do tego dołóż jeszcze przebieg wtrysku
Kolejna śmiała teoria.Możesz ja rozwinąć??
W każdym jednym przypadku,czy to sekcji z transita,czy reno,czy fiata,iveco itd czas wtrysku,dawka,kąt zależny będzie od dwóch co najmniej elementów.
Mechanicznego w pompach mechanicznych i elektronicznego w tych drugich.
Tłokoroździelacz nie ma nic do przebiegu wtrysku,to tylko kawałek pręta który ma za zadanie tłoczyć paliwo.
Ale wpływa już na ciśnienie,dawki,czas wtrysku.
Tak w pierwszym,jak i w drugim przypadku można spokojnie wpływać na poszczególne wartości i dowolnie nimi manipulować.
Mechanicznie zmieniając chociażby falę,czy podkładki regulacyjne.
Elektronicznie,to już zabawa z softem,tam też pole do popisu też jest duże.
Sztuką jest umiejętnie połączyć jedne mody z drugimi,tak,aby na końcu wszystko idealnie ze sobą współpracowało.
Dlatego do pompy z afn'a nie można z sekcją od reno wsadzić i fali od reno,nie mając możliwości zmiany mapy kąta wtrysku,na odpowiednią dla danej pompy,która jest dawcą.
To samo tyczy się sekcji z forda.
Zastanawia mnie jedno,czy wiedziałeś,że musisz do pompy byka wsadzić falę de110(osobiście idę o zakład,że nie wiedziałeś),czy wsadziłeś ją tylko dlatego,że w sekcji jaką otrzymałeś od kolegi nie było fali.
Tak uporczywie twierdziłeś,że założenie wyższej fali powoduje chwilowy przyrost mocy i momentu poprzez wydłużenie skoku tłokoroździelacza,co dla mnie jest totalnym nieporozumieniem.Bo co może zmienić zwiększenie skoku o 0.5mm przy tłokoroździelaczu wytartym na długości kilkudziesięciu mm?
No chyba,że liczyłeś na to,że kolejna Twoja durna teoria jakimś cudem się przyjmie i z racji tego,że sekcja była w opłakanym stanie posadziłeś ją na wyższej,niż w oryginale fali.
Ja podejrzewam,że nieświadomie najpewniej wsadziłeś do sekcji z transita(produkcji denso,nie boscha) falę de 110,co uchroniło Cię,przed przykrymi następstwami.
spawacz pisze:Jam tam jakis problemow nie mialem, z falkami z reno i 11
Mogę się zgodzić,wszystko zależy od tego jak bardzo daną pompę wysilasz.
Jeżeli tylko trochę,nie przyśpieszając w sofcie zbytnio kąta wtrysku,to spoko.
Jeżeli jednak dołożysz mu trochę więcej,to na bank nie wysteruje odpowiednio kąta.
Na fali de 125 w porównaniu z de 110 bez ruszania softu było takie zadymienie,że nie było widać,co jedzie.
Przyczyną był zbyt późny,do wymaganego,kąt wtrysku.
arwam pisze:przebieg wtrysku i porównaj go z przebiegiem pomp od VW lub transitowskiech.
A w jaki to sposób sprawdzasz ten "przebieg wtrysku"?
Masz stół probierczy?
Tak samo sprawdzasz "przebieg wtrysku",jak mierzysz moc i moment na poszczególnych sekcjach?
Na rolkach w życiu nie byłeś,a wciskasz wszystkim bajeczki jak to moment się rozkłada na takiej,czy innej sekcji.
cowboy pisze:bardzo prosze aby się tu nie kłócić o obrażać i znowu wszczynać wojen w temacie przeróbek pomp, s


cowboy, nie da się bezczynnie patrzeć na to,co ten człowiek wypisuje.
Jemu się wydaje,że wszyscy na tym forum,to totalni debile,dlatego wypisuje takie p..e głupoty. Mnie już się nie chce śmiać,choć początkowo tak było,tylko płakać,tak mi go żal.
Ten gość nie potrafi w ogóle wdać się w polemikę,sensowną,rzeczową,konstruktywną dyskusję,która wniosłaby do tematu wiele dobrego.
Jak rozmawiać z człowiekiem,który na 100 postawionych pytań nie udzielił nawet jednej pieprzonej dobrej,prawdziwej odpowiedzi.
Przyłapany wielokrotnie na bezczelnym kłamstwie,zawsze zmieniał temat,nigdy nie powracał do kwestii,które ja będąc takim autorytetem,musiałbym wyjaśnić.
Nie pozwoliłbym sobie na to,aby ktoś wytykał mi niewiedzę,kłamstwa itp.
A co robi arwam,zamiast próbować się oczyścić z zarzutów jakie miał stawiane,mądrze i fachowo prowadząc dyskusję,to pisze:
arwam pisze:nie zamierzam z tobą dyskutować
Bo i niby w jaki sposób ma się bronić,snując kolejne idiotyczne teorie,jak te z falami,ich skokami,rzekomo mierzonymi czujnikiem zegarowym?
Mnie wystarczy suwmiarka, i wyliczę w kilka sekund skok każdej fali,znając jej wysokość.
Sam widzisz,czytałeś,byłeś świadkiem,powiedz,ile razy odpowiedział na pytania związane z tematem,które padały w trakcie dyskusji ze sparrowem (którego nie ma z nami dzięki Tobie),w sposób który przystoi takiej osobistości,jak arwam, .
Ja wiem jakim jest fachowcem,ponad 2m-ce przekładał sinika z jednej budy do drugiej,a miało to trwać tydzień.
Już nie będę pisał,co spierdo..ł,bo to dłuuuuga lista.
Dlatego wiedząc,co narobił,widząc jakim jest partaczem nie mogę bezczynnie patrzeć,jak kolejnych nieświadomych robi w h..a karmiąc ich swoimi wypocinami.

Prosisz o zachowanie spokoju,zgoda,tylko przemów do swojego kolegi,jeżeli chce udzielać się w takich tamatach,to niech zacznie sensowną,pożyteczną dyskusję i niech przestanie wypisywać takie głupoty,bo nikt,kto choć odrobinę zna się na pompach,ich budowie i zasadzie działania,nie pozostanie temu obojętny.
Nikt,kto nie ma interesu w tym,aby na tym forum nadal panowała ciemnota w tej kwestii.
Jeżeli udziela się w temacie pomp,to musi sobie zdawać sprawę z tego,że jest ktoś,kto się trochę na pompach zna i będzie negował,wytykał,obnażał wszystkie jego bezczelne kłamstewka.

arwam, więc jak,zaczniesz traktować swoich kolegów poważnie?
Jak zaczynasz zadanie,to nie pisz:
arwam pisze:do tego dołóż jeszcze przebieg wtrysku i porównaj go z przebiegiem pomp od VW lub transitowskiech. będziesz wiedział wtedy o czym mówię
Tylko napisz,o ile wiesz,jakie to są różnice w tym "przebiegu wtrysku",bo nie wszyscy mogą je zbadać.
To forum jest od tego,żeby pomagać,wyjaśniać itp,a nie kończyć zdania w połowie,pozostawiając je na wieki bez zakończenia.
Tak postępują tylko ci,którzy zakończenia nie znają.
Za każdym razem robisz tak samo,zaczynasz coś bredzić,po czy nagle kończysz nie przedstawiając konkretnych wyjaśnień.
Tak było,jest i będzie z tym Twoim przed wtryskiem w transicie.
Jak Cię zapytałem o numer pompy,w której on występuje,to ciszaaaaaa.
Skoro wiesz,że w transicie jest pompa,w której jest tłokoroździelacz z przed wtryskiem (ja twierdzę,że czegoś takiego w transicie nie ma,wiesz dlaczego transit nie ma przed wtrysku,podpowiem Ci coś,co być może pomoże Ci wpaść na odpowiedź.
Transit ma bezpośredni wtrysk paliwa,zapamiętaj.),to poproszony o podanie jej numeru powinieneś go podać.

A Ty milczysz,bo i co innego masz robić,skoro nie masz pojęcia,w jakich pompach montowano takie cuda.
Mógłbym tak przytaczać i przytaczać... w nieskończoność.
Efekt zawsze będzie taki sam:
arwam pisze:nie zamierzam z tobą dyskutować
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: cowboy » ndz cze 12, 2011 20:45

ksenon pisze:wboy, nie da się bezczynnie patrzeć na to,co ten człowiek wypisuje.
dyskutujcie ale bez inwektyw, bo juz sie zrobił offtop i kolejne udowadnianie sobie racji..
ksenon pisze:Prosisz o zachowanie spokoju,zgoda,tylko przemów do swojego kolegi,
to nie jest mój kolega, wystarczy sprawdzić moje dyskusje z arwarmem w temacie kompresora, zreszta dostał warna za to, i tez ma obecnie 2 ostrzeżenia, wiec jak widać nie jest niczyim kolegą ani nie ma zadnych względów u moderatorów

podsumowując, dyskusja zawsze mile widziana, wielokrotnie pisałem zeby zamiast sie mądrować i kłócić wzajemnie, to zeby powstał temat w którym zostaną podane sprawdzone kombinacje, numer fal, tłoczków jakies wykresy ale jak widac bez skutku

mozecie miedzy sobą PW czy przez telefon wyjasniac jakies kwesie które były między wami, mysle ze juz wszyscy mają dość waszych kłótni i opisywania co i kto popsuł przy zleceniu wymiany silnika itd

jak ktoś bedzie sie chciał pochwalić konkretną wiedzą, to niech założy temat i wszystko opisze, bo jesli dalej bedziecie ze sobą "dyskutować" w tym tonie to pewnie jak nie ja to inny mod to zamknie w cholere



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Skulek » wt cze 14, 2011 10:07

ksenon pisze:Skulek miał problem,ale to nie była wina sekcji z reno.
Odpowiednia diagnoza i pompa odzyskała swoją wydajność.
Prawda jest taka, że pompa w dalszym ciągu jest nie sprawdzona, leży w TuneUp w Gd.
Z tego co wiem Robert włożył ją do AFN, ale rewelacji nie było, niestety ja nie mam czasu jej testować ....

Jeśli ktoś jest chętny na testy to pisać ...

Bo temat przycichł, a pompa nie sprawdzona na mocach powyżej 170KM


...

arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » wt cze 14, 2011 10:12

cowboy,

proponuję zacząć bezwzględnie tępić offtop i rzucanie oszczerstw bez dowodów.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: spawacz » śr cze 15, 2011 08:57

TY masz skulek 11? To i tak max i tak 180-190 da niej


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » śr cze 15, 2011 21:55

spawacz, pod warunkiem że pompa jest dobra



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Skulek » śr cze 15, 2011 23:08

arwam, a nie ma kto sprawdzić pompy :D
spawacz, 10mm przerobione przez BYKA na pełnowartościową 11 ...


...

x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: x-fly » pn wrz 26, 2011 17:31

cowboy pisze:podsumowując, dyskusja zawsze mile widziana, wielokrotnie pisałem zeby zamiast sie mądrować i kłócić wzajemnie, to zeby powstał temat w którym zostaną podane sprawdzone kombinacje, numer fal, tłoczków jakies wykresy ale jak widac bez skutku
nic dodać nic ująć, może ktoś rzuci kilka numerów pomp od reno czy transita z których mogę pobrac "tył" na przeróbke na 10mm,
znacie jakieś źródła gdzie mogę przystępnie poczytać o budowie naszych pomp VE ? o falach, tłoczkach itp, zebym troche wiedzy teoretycznej nabył bo z samego rozkręcania pomp nie dowiem się o co chodzi ze skokiem fali itd, (jak rozłożyć i złożyć wiem, mam angielską fotoporade poza tym że już dwa razy jakiegos trupa rozbebeszałem)

rzućcie jakieś linki czy pdf'y.. proszę..


T2 1.3B chłodzony wodą z chłodnicą w obiegu i pompką wody z elektrozaworem
FMIC pod zderzakiem od Isuzu2.8
TMIC od Forda2.5
pompa wtr od Vento z elektrozaworem kąta wtrysku (planuję 10mm), agresywny pin, GOVmod 5.5mm
podgrzewany filtr paliwa
itd.. :)

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: spawacz » pn wrz 26, 2011 18:20

Heh, tego sie nie da przeczytac, to musisz wyprobowac i wypraktykowac, kazda fala inaczej bije , inczej moc/moment rozklada. Ja ostanio dorwalem pompi 11 z reno 0460 414 982 z fala 185 i powiem tak, moment rozklada poprostu przepieknie , nie ma uderzenia mocnego z dolu ale po caltym zakrecie w miare rowno, no i mniej dymi niz na 10, mnie to odpowiada. A pompa 1 Z hmm, mozne robic na 11 ale wiec ze tam jest slabsze cisnienie wewnetrzne i juz jestes -15% w plecy nawet na 11 z porownianiu z renia 11


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: x-fly » pn wrz 26, 2011 19:32

siema
spawacz pisze:A pompa 1 Z hmm, mozne robic na 11 ale wiec ze tam jest slabsze cisnienie wewnetrzne i juz jestes -15% w plecy nawet na 11 z porownianiu z renia 11
ciśnienie mozna ewentualnie lekutko podbić 'modem łukiego', wiesz o co mi cho

u siebie mam pompe 0460494268 dedykowaną do AAZ Seat Cordoba/Golf3/Vento, taka mi sie trafiła nie za drogo, zanim ją załozylem od razu porobilem uszczelniacze, govmod, wywalilem całkiem dzwignie "gaszenia" auta co dawke ogranicza, takze już w jakiś sposób jest przygotowana na wiecej, a no i pin oczywiscie z 1.6 w agresywne położenie, teraz mysle na 10mm, powiedz mi jeszcze, ~~160 koni mech ale nie wiecej (to i tak już przyjąłem wiecej niż celuje) to na 10mm-trowej głowiczce i T3 da się ? jak tak to możesz jakies numery pomp 10mm zapodac ? jak wiesz oczywiście, bo jak nie to bede szukał :bajer:

tak na pałe wpisalem "vento" na tej stronie i to wyszło, oszacuj 4 pierwsze pozycje od góry
http://www.dieselevante.it/fuelpumps/in ... o&p3=tutti

:dol: :dol: :dol:
znalazłem cos cholernie ciekawego
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/
i na przykład punkty od 25 do 30 :bajer:
na samym końcu jest też katalog w który można wejść i są inne opisane tematy


T2 1.3B chłodzony wodą z chłodnicą w obiegu i pompką wody z elektrozaworem
FMIC pod zderzakiem od Isuzu2.8
TMIC od Forda2.5
pompa wtr od Vento z elektrozaworem kąta wtrysku (planuję 10mm), agresywny pin, GOVmod 5.5mm
podgrzewany filtr paliwa
itd.. :)

Awatar użytkownika
krzykk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 14:51
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: krzykk » wt wrz 27, 2011 10:13

Nie chce zakładać nowego tematu wiec tu się zapytam Czy pompa od 1Z ma mniejszy tłok od AFN?ASV ?


GulF Mk3 1.9TDI GT --->"Im wolniej jedziesz tym dłużej Cię widzą..."

x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: x-fly » wt wrz 27, 2011 11:13

krzykk pisze:Czy pompa od 1Z ma mniejszy tłok od AFN?ASV ?
ASV, AFN, 1Z = 10mm
"pompy od ASV 11 byly tylko w 90KM automatach, koncowka nr 107J"
"fala z ASV i AFN to ta sama fala 110ka"

nie jestem znawcą w tym temacie, niech sie inni wypowiadają

i z tych pomp głowiczka do AAZ moglaby podejsc :grin: chyba :chytry:


T2 1.3B chłodzony wodą z chłodnicą w obiegu i pompką wody z elektrozaworem
FMIC pod zderzakiem od Isuzu2.8
TMIC od Forda2.5
pompa wtr od Vento z elektrozaworem kąta wtrysku (planuję 10mm), agresywny pin, GOVmod 5.5mm
podgrzewany filtr paliwa
itd.. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości