Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: spawacz » pn lis 21, 2011 18:42

Ja moze nie mialem tlokorozdzielacza od Byka , i dalem fale z reni co byc moze bylo moim bledem, ale to tylko byc moze bo jak narazie auto zapier... i pali normalne, fakt ze musialem chwile nastawy dobierac i sa zupelnie inne niz byc powinny , ale to dowod na to ze na fali z reni da sie tez poskladac i ma to prawo jezdzic. W kazdym badz razie 5000 przejchalem(ciezka noga) i nic sie nie dzieje jak u skulka, wczoraj lecialem 220 przez jakies 5min. i nic sie nie dzieje z tym autem. Ja mysle ze kwestia umiejetnosci ustawinienia tego.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

arwam

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: arwam » pn lis 21, 2011 18:47

fusse pisze: jjest rowniez pare innych osob ktore same to robily i sa zadowolone, takie jak Arwam, spawacz, ksenon, Vision, Punxbrigde (czy jakos tak:) ) i inni, tylko wszystich laczylo to,ze robili to sami i wmiare wiedzieli co robia.

owszem jestem zadowolony z tym że mnie do tego grona nie bardzo można zaliczyć bo pozostali mają auta z elektroniką a moje jest bez i na piechotą wszystko stroję.
od statycznego kata począwszy do dynamicznego poprzez zmianę ciśnienia wewnątrz pompy.
i oprócz składania pompy i mierzenia podsadzenia żeby się tłoko-rozdzielacz nie wysypał to regulacje na aucie przebiegają niemal bez przyrządowo.
tylko oczy, uszy i nos, bo do silnika którego nie masz jak pod kompa zapiąc, nie ustawisz według nastaw zalecanych dla konkretnego rodzaju silnika jak choćby w moim przypadku AAZ z tego prostego powodu że to nie bedzie chciało chodzić. może i by paliło na dotyk ale by żarło nie miłosiernie i się grzało.

spawacz pisze:wczoraj lecialem 220 przez jakies 5min
a gdzie na podkarpackim masz takie drogi?

sam chętnie bym sprawdził ile poleci mój bo do 200km/h idzie spokojnie ale na więcej to nie mam warunków



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: spawacz » pn lis 21, 2011 19:51

Heh Arwam na podkarpaciu tez sie da 220 i wiecej ale nie az tak dlugo, a np na Krakow-Gliwice :pub: .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: Skulek » pn lis 21, 2011 23:18

JohnyWalker pisze:Tylko z tego wychodzi,że ten dołek u Ciebie był spowodowany złą tarczką oporową,a trzaski w silniku turbiną z tego co pisałeś sam.Kolego rafizdg program był pisany pod jaką pompę?

Widzę, że trzeba wszystko tłumaczyć od początku ....

Ok tarczka była zła (http://www.youtube.com/user/Skulekk#p/u/5/PGQFm-KF2wU" onclick="window.open(this.href);return false;)...
dlatego pompa wróciła do BYKA ... A na drugiej pompie bez ruszania turba wyszło to co wyszło na wykresie (185KM)
(" onclick="window.open(this.href);return false;)TYLKO była wymiana pompy ...

Arwam -luknij na filmiki na youtube ..


...

arwam

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: arwam » wt lis 22, 2011 00:04

czy mi się wydaje czy w momencie kiedy silnika zaczął stukać to dym się zaczął robića wręcz szaro niebieski?



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: fusse » wt lis 22, 2011 16:07

tak, z czarnego zaczyna sie robic na siwy. co to oznaczać moze?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: marcinas1983 » wt lis 22, 2011 16:50

fusse pisze:tak, z czarnego zaczyna sie robic na siwy. co to oznaczać moze?
za późny kąt wtrysku... zapewne komp nie dał rady go wysterować. Dobrze rozumuję??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: spawacz » wt lis 22, 2011 17:28

Ja mysle ze przyspieszacz sie zacial przy przestawianu kosza , prawdopodobnie cos tam go zblokowalo, albo zbyt duze cisnienie na pompie, albo juz pompa sie zacierala. Takie moje zdanie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: ksenon » wt lis 22, 2011 18:47

spawacz pisze:jak masz fale szybko narastajaca to wyciacia beda mniejsze i
Powiedz mi,skąd Ty takie genialne informacje bierzesz.
Skoro tak jest,wg.Ciebie,to powiedz mi,czy przyglądałeś się tłokowi z ..988,który wsadziłeś do swojej pompy.
Gdybyś nie wiedział,to Cię poinformuję,że te jak to je nazwałeś wycięcia(to są kanały naprowadzające) w takim tłoku z 988 sa płytkie.
Dowód poniżej.
Dwa tłoki z dti 0 460 414 988 z lewej i 0 460 414 983 z prawej,są identyczne,niemalże identyczne.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b3 ... be81e.html
Jak widzisz obydwa posiadają bardzo płytkie kanały,a o dziwo fala z 0 460 414 988 ma bardzo łagodny i dłuuugi najazd.

Tradycyjnie już druga fotka :grin:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d9 ... d1cef.html
spawacz pisze:ooo zaskoczylem cie
Który to już raz :rotfl: :rotfl: :rotfl: .
spawacz pisze:ty myslisz ze jak 2 tloczki dales o innych dziurach i innych wyciecach to mnie tym zaskoczyles? Rop
Nie chciałem Cie zaskakiwać,tylko uświadomić.
Bo takie informacje zaskakują tylko tych,którzy nic nie wiedzą.
spawacz pisze:Ropa tak czy tak sie rozprezy tyle ze w miejszym lub wiekszym stopniu
To w jakim stopniu,pod jakim ciśnieniem,w jakiej ilości jest tutaj najistotniejsze.
Stąd taki,a nie inny przykład porównawczy,choć mogłyby być i inne.
spawacz pisze: narazie ciagnie bezsensownie dyskusje bez konkretow i poparc, zdjec falek z neta to i jak moge z 1000 sciagniac i tlokorozdzielaczy.
Bezsensowne mówisz.
Skoro tak twierdzisz,to musi być w tym coś z prawdy,oby nie tyle samo,ile w Twoich wywodach.
Ściągnij chociażby jedną,jedyną,wyjednaną z opisem podobnym do mojego.
Czyli numer,wysokość i przynależność.
spawacz pisze:Co ty myslisz ze ja nie wiem jake sa fale w AFN a jakie 1z?
Mam poważne wątpliwości.
Gdyby nie byku i jego sekcje,to 99% z was nie wiedziałby by w ogóle nic na temat pomp wtryskowych,zasad ich modzenia,doboru fal,sprężyn,podkładek timingów,ciśnień itd.
To,że tematy się rozkręciły,dając niektórym wiedzę już na tyle dużą,że mogą sobie sami pompy przerabiać,o czym jeszcze rok temu bladego pojęcia nie miałeś,to tylko jego zasługa.

arwam pisze:tak pierścień dozownika decyduje o ROBOCZYM skoku tłoczka.
Pierścień dozownika,inaczej zwany dozatorem decyduje o "roboczym",jak to ładnie zacytowałeś z fachowej literatury zakresie,ale tłoczenia,a nie pracy tłokoroździelacza.
Tłok pracuje cały czas,zmuszony do tego niejako przez wznios na oporowej tarczce krzywkowej.
Zakres pracy tłoka zależny jest od wartości wzniosu tejże krzywki na tejże tarczy.
O ile pracuje przez cały czas,to już nie przez cały czas swojej pracy tłoczy paliwo,co słusznie zauważyłeś.
Etapy,które przytoczyłeś bardziej odzwierciedlają fazy tłoczenia paliwa,niż "roboczy" skok tłoka.
Tłok wykonuje pracę,skok,czyli ruch obrotowy,a raczej dwa ruchy i to jednocześnie,posuwisty i obrotowy.
I to przez cały czas,bez względu na położenie dozatora w stosunku do otworków przelewowych.
O ile zakres pracy tłoka jest stały,wynikający z wartości skoku zadanego przez tarczkę oporową,o tyle już sam procesy tłoczenia można podzielić na etapy,które wymieniłeś.
To zakres tłocznia paliwa jest uzależniony od położenia pierścienia,dozatora,w stosunku do tłokoroździelacza i warto dodać,że w pewnym zakresie jest dowolnie regulowany.
Skulek pisze:arwam, Na 11 od Byka moc nie wyszła, a tylko takie coś:
Skulek,to nie jest wina pompy,takie kreski powstają wtedy,kiedy tuner zdejmie nogę z gazu.
To,że wyszło,tyle ile wyszło,to zasługa odpuszczenia sobie pomiaru na powiedzmy sekundę.
Nigdy w takim przypadku silnik nie wygeneruje mocy i momentu,bo stracił "rozbieg".
JohnyWalker pisze:Tylko z tego wychodzi,że ten dołek u Ciebie był spowodowany złą tarczką oporową
To nie tarczka,tuner najzwyczajniej zdjął nogę z gazu :hmm: .
Tylko kolega skulek nie potrafi pisać prawdy,zarzucając to pompie.

arwam,odnośnie tej podkładki,to osadzenie w tłoku,który wsadziłeś niczym się od tych z innych 10'tek,czy 11'tek nie różniło :jezor:

Kilka tych tłoków w rękach miałem i wszystkie mają identyczne osadzenia,bynajmniej 10'tki i 11'tki.



arwam

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: arwam » wt lis 22, 2011 19:35

spawacz pisze:Tłok pracuje cały czas,zmuszony do tego niejako przez wznios na oporowej tarczce krzywkowej.
Zakres pracy tłoka zależny jest od wartości wzniosu tejże krzywki na tejże tarczy.
O ile pracuje przez cały czas,to już nie przez cały czas swojej pracy tłoczy paliwo,co słusznie zauważyłeś.
Etapy,które przytoczyłeś bardziej odzwierciedlają fazy tłoczenia paliwa,niż "roboczy" skok tłoka.

a ty dalej swoje...

czyli " to nie jest masło , tylko to jest masło maślane" żeby komuś racji nie przyznać.






ksenon pisze:JohnyWalker napisał(a):
Tylko z tego wychodzi,że ten dołek u Ciebie był spowodowany złą tarczką oporową


To nie tarczka,tuner najzwyczajniej zdjął nogę z gazu .
Tylko kolega skulek nie potrafi pisać prawdy,zarzucając to pompie.
a aha i świstak siedzi i zawija w te sreberka. a tak apropo to już mu się emerytura nie należy?

to skoro osobnik który siedział za sterami auta jak było na rolkach zdjął nogę z gazu to wytłumacz skąd się wziął dźwięk który towarzyszy tylko w dwóch a właściwie trxzech sytuacjach?
pierwsza to zapóźny kąt wtrysku, druga usłyszysz podobny dźwięk w momencie przywieszania się wtryskiwaczy a trzeci przypadek kiedy brakuje powietrza i to w bardzo dużej ilości.


ksenon pisze:arwam,odnośnie tej podkładki,to osadzenie w tłoku,który wsadziłeś niczym się od tych z innych 10'tek,czy 11'tek nie różniło

Kilka tych tłoków w rękach miałem i wszystkie mają identyczne osadzenia,bynajmniej 10'tki i 11'tki.


 

to właśnie widać że miałeś tego całą masę w rękach. ja może nie robię "taśmowo" ale już różne cuda widziałem.

ksenon pisze:Skulek,to nie jest wina pompy,takie kreski powstają wtedy,kiedy tuner zdejmie nogę z gazu.
To,że wyszło,tyle ile wyszło,to zasługa odpuszczenia sobie pomiaru na powiedzmy sekundę.
Nigdy w takim przypadku silnik nie wygeneruje mocy i momentu,bo stracił "rozbieg".


o nowych rzeczy się dowiaduję...
w każdym bądź razie ja u siebie czegoś takiego jak rozbieg nie zaobserwowałem. u mnie jak masz tylko obroty powyżej 2000rpm naciskasz gaz i czekasz a aż turbo wstanie, jak tylko turbo wstanie to masz pełny dostępny moment dostarczany na koła. chyba że się jechało w "cieniu" aerodynamicznym innego pojazdu przez dłuższą chwilę i IC się zagrzeje to tylko wtedy nie ma "rozbiegu" co natychmiast zanika jak się go wystawia na działanie pędu powietrza.


i jeszcze jedno mnie zastanawia, według ciebie
ksenon pisze:Tylko kolega skulek nie potrafi pisać prawdy,zarzucając to pompie.
ja i każdy inny kłamie bądź prawdy nie mówi, co na jedno wychodzi.
czyli na tym forum tylko ty jeden piszesz prawdę a cała reszta to zafajdani kłamcy którzy każdego innego próbują przerobić na swój sposób bo odważyli się coś powiedzieć co się tobie nie spodobało.



a głębokości kanałów w tłoczku, nie odczujesz w pracy silnika, jeśli to jest dla Ciebie wyznaczniekiem czy zastosować tą czy inną falę :jaja: to faktycznie ja jestem :los2: :bum:



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: spawacz » wt lis 22, 2011 20:04

Potwierdzam slowa Arwama 10 ,11,12 kazda ma inne podkladki, malo tego nawet w 11 jest parenascie grubosci, osobiscie to sprawdzlaem na Iveco , 2x reni 982 i 988 , ducato i transicie, wiec ksenon o kant dupy mozna robic twoje twierdzenia , a byku oprocz wiecznych kłótni i warnow dla innych uzytkowikow forum nic nie wzniosl, aaa zapomialem jest spier... kpl. swoich tlokorozdzilaczy i pare spier... pomp wadliwie poskladanych. Ja powiem ci co jeszcze keidys kiedy nie bylo tu takich madrusiow jak ty ksenon uczylem sie na pompach mechanicznich przerabiac dozowniki, przekladac rozdzielacze expyrementowac z fakami i bawic sie przyszpieszaczami, i wiesz jak zawsze te pompy byly testowanie? Zostala zapinana w tokarke w obroty 400-1000 i dzieku temu mogelm zobaczyc jak ona zachowa sie przy starcie , ja jalowo i w pracy i stad mozna bylo strwiedzic kiedy pompa jest mocna i jaka dawka dysponuje, ba mam nawet gdzies przerobiony nastawnik zeby mozna bylo manulanie gazu dodac jakby trza bylo sprawdzic elektroniczna pompe. Zreszta nie chce juz tego teamtu siagnac przynajmiej nieee z toba - to jak walka z wiatrakami.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

rafizdg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 16:25
Lokalizacja: dąbrwoa górnicza

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: rafizdg » wt lis 22, 2011 20:33

ktoś pytał pod jaką pompe byl robiony program, wiec program był robiony na tej nieszczęsnej pompie od byka.

Auto już na chodzie, moge dodać że od pewnego czasu miałem na zimnym silniku dziwne podszarpywania. myslalem ze to wina sprzegla lub poduchy pod skrzynia.
Dzisiaj tego objawu nie zauważyłem ale tylko odbyłem jazde próbną więc można twierdzić że to było coś od pompy ;/



ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: ksenon » wt lis 22, 2011 21:58

arwam pisze:to skoro osobnik który siedział za sterami auta jak było na rolkach zdjął nogę z gazu to wytłumacz skąd się wziął dźwięk który towarzyszy tylko w dwóch a właściwie trxzech sytuacjach?
Gdybyś czytał ze zrozumieniem,to byś wyczytał,to tzw. efekt cofki,źle wyregulowane turbo.
Ale trzeba czytać.
arwam pisze:ja i każdy inny kłamie bądź prawdy nie mówi, co na jedno wychodzi.
Co do Ciebie wątpliwości już nie mam,skulek natomiast celowo zataja fakty,jak to nazwać?
arwam pisze:a głębokości kanałów w tłoczku, nie odczujesz w pracy silnika,
Mógłbyś trochę jaśniej,bo to zdanie nie trzyma ani kupy,ani dupy.
Wiem,że jesteś na bakier z ortografią,ale że jeszcze z gramatyką.
Trafnie się nazwałeś :los2: .
spawacz pisze:Potwierdzam slowa Arwama 10 ,11,12 kazda ma inne podkladki,
Genialne,wręcz niesamowite.
Tylko jak zwykle wyrywasz się z postem tuż po arwamie,nie wiedząc tak naprawdę,o czym mowa.
Ja pisałem o osadzeniu,jego głębokości,to taki otworek w podstawie tłokoroździelacza w który wsadza się podkładkę regulacyją,o których arwam pisał,że niby mają dwa rodzaje głębokości,dlatego musiał zastosować tak grubą podkładkę.
Ja o jednym,Ty jak zwykle o czymś innym.
arwam, powtórzę raz jeszcze,pisałeś,że wsadziłeś najcieńszą z możliwych podkładek,bo to,bo tamto.
Okazało się,że wsadziłeś najgrubszą jaką chyba miałeś,czyli tak naprawdę jedyną jaką miałeś,nie wiedząc nawet,czy to coś da,czy też nie.
To samo było w dyskusji ze sparrow'em odnośnie wymuszenia większego skoku zabitego tłoka poprzez założenie większej fali.
Sam taki myk zastosowałeś,w tłoku z transita,który współpracuje z falą o nędznej wysokości,wkładając falę de 110,o wiele wyższą.
Komuś coś zarzucasz,a sam robisz dokładnie tak samo,licząc,że Twój chory patent coś zdziała.
Jak wsadziłeś martwy tłok,to choćbyś wsadził falę 10mm,to nie wiele poprawisz.

Wracając jednak do tematu.
Później nagle wyskakujesz z tekstem,że podstawy mają dwa rodzaje osadzenia i dlatego dałeś taką grubą podkładkę,choc wcześniej pisałeś,że dałeś najcieńszą z możliwych.
CZY TO NIE JEST TWOJE KOLEJNE KŁAMSTWO??
Dałeś ją,bo osadzenie w tłokoroździelaczu który wsadziłeś tego wymagało,czyli musiał mieć,chyba głębsze osadzenie.
A tak się złożyło,że miał typowe dla każdej 11'tki osadzenie,anie za głębokie,ani za płytkie,takie samo,jak ma tłok z reno,czy golfa.
Ta sekcja do dnia dzisiejszego jest do wglądu,wyjęta,bo to co włożyłeś w niczym dobrego tłokoroździelacza nie przypominało.
To nawet nie był bosch,tylko denso,po numerach się takie rzeczy sprawdza kolego.
Więc nic dziwnego,że to była padlina,denso z reguły to padaczki nie pompy.
Ja bym chciał zobaczyć,co by skulka pompa na tym Twoim tłoku wykręciła,wiele bym dał,że to zobaczyć,wiele.
Jutro podam ci głębokość tego osadzenia,mogę też podać głębokości w innych podstawach.
Zastanawiam się teraz,co tym razem wymyślisz.

Aaa bym zapomniał,uważasz się ponoć za starego wyjadacza,fachowca od pompa,a tu proszę taki zonk.
Ten wybitny,genialny znawca tematyki pomp wtryskowych,składa userowi kret077744 pompę,na bebechach transita :jaja: :rotfl:,odsyła pompe gościowi i pompa nie hula.
Link do tematu,dla tych,którzy chcą się przekonać o niebywałej fachowości arwama :rotfl: .

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=196

Jak to arwam,pompa która wyszła z Twoich rak nie działa?????
Taki wybitny autorytet tak spier...iłrobotę.
Aż się wierzyć nie chce.
Widzisz do czego doprowadza Twoja głupia,naiwna wiara w te sekcje z transita.
Kolejny,któremu takie cudo wsadziłeś,nie jest zadowlony i kolejna Twoja genialna robota to niewypał :rozpacz: .

Wiele bym dał,by zobaczyć,jak pompa Twojej roboty śmigała by u skulka :jaja: :rotfl:.
Zrobiłeś widzę dwie pompy na zamówienie,i obydwie to kompletne niewypały :panna: :rotfl: :jaja: .
Kogoś,jak widzę krytykować potrafisz,a sam potrafisz jeszcze większego h..a.
Żałosny jesteś :ass: .
Ostatnio zmieniony wt lis 22, 2011 22:54 przez ksenon, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Słynne Tłokorozdzielacze 11mm od BYKA

Post autor: Skulek » wt lis 22, 2011 22:44

ksenon, powiedź jaki mam z tego biznes żeby kłamać ? No wytłumacz mi swoją jeb** teorię spiskową ... Działasz mi na nerwy ...
To co słychać na filmiku to cofka wg Ciebie ? To chyba głuchy jesteś %^$#^ ...

Powiedź mi co Ty byś zrobił jakbyś usłyszał taki zgrzyt podczas hamownia ? Bo chyba logiczne że byś zdjął nogę z gazu ? Przecież nikt nie pisał że noga nie została zdjęta ...


POMPA została spierd*** i koniec kropa, nie generuje takiej mocy o jakiej mówił sprzedawca, a w dodatku zesrała się po 10tys. km i to mnie wkuw**



Szkoda że nie mam już VP bo widzę że na temat pomp wiesz wszystko .... I BARDZO BYM CHCIAŁ ŻEBYŚ ZŁOŻYŁ MI SUPER HIPER MEGA POMPĘ ....
MOŻE ZACZNIJ TYM SIĘ ZAJMOWAĆ ?

PS Spytaj się kolegi BYKA co sądzi o tej mojej pompie ... Czemu sie rozpadła, skoro ją sam składał .. !!!!


...

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości