powtórzę pytanie i dodam, że AW69 miał 255Km na 11.(oczywiście na 260)przemeku1 pisze:arwam, co to są duże moce wg Ciebie? do ilu powinna starczyć 11?
12mm do vp37
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: 12mm do vp37
TDI ASV ++++
						- 
				spawacz
 - Forum Master

 - Posty: 1533
 - Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
 - Lokalizacja: Przemyśl
 - Kontakt:
 
Re: 12mm do vp37
Ja nie arwam , ale moge podpowiedziec cos. 11 jest o 21% wydajniejsza od 10 , 12 o 42% wydajniejszza od 10, 14 o 94% wyjajniejsza od 10, czyli na 14 mozna nawet na 350KM paliwa podlac. Matematyka nie klamie wiec , 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.
			
									
									Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
						- 
				arwam
 
12mm do vp37
spawacz,   w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM
choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
			
									
									choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
Re: 12mm do vp37
czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.arwam pisze:spawacz, w dobrych polotach jak osoba strojąca silnik ma głowę na karku i osprzęt jest odpowiednio dobrany to można dobić do 240KM
choć lanie na max czyli czytaj długi wtrysk powoduje już wysokiego EGT. wtedy jeśli się nam już powoli kończy wydajność pompy i EGT zaczyna gwałtownie rosnąć to lepiej jest zastosować większą pompę i tą samą dawkę podać w krótszym czasie.
wtedy EGT dość wyraźnie spada i nie mamy takich obciążeń termicznych na tłokach i i głowicy
Jeśli chcemy więcej KM to już pompa 12 - tak?
pytnie:
-co to jest wysokie EGT? do ilu można dojść, aby uznać, że jest to bezpieczne max?
-do ilu obr można kręcic silnik na 12? (słyszałem, że sporo niżej niż 11)
TDI ASV ++++
						- 
				tomek08
 - Forum Master

 - Posty: 1556
 - Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
 - Lokalizacja: okolice Częstochowy
 
12mm do vp37
Witam, EGT to temperatura spalin. Bezpieczne to chyba 900 lub lekko ponad, jednak niech wypowiedzą się znawcy.
Pozdrawiam.
			
									
									Pozdrawiam.
Tomek
						- 
				arwam
 
12mm do vp37
jak mamy wysokie EGT to zwiększamy boost. ale to też do pewnych granic.przemeku1 pisze:czyli rozumiem, że : podlewamy paliwko, aż uzyskamy jakieś "bezpieczne" EGT i wychodzi nam 2XXKM.
ja np u Siebie mogę pozwolić na bardzo wysokie EGT z tego wzgledu że tylko ja swoje auta użytkuję i wiem że nikt nie wsiądzie i nie zacznie upalać na autostradzie i nie ugotuje silnika. ale drugiego takiego samego SETUPU nie zrobię dla kogoś.
za Bezpieczne EGT w Dieslu uznaje się 750-800*C
900 to juz granica jest jest powiedziałbym początek czerwonego pola.
EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.
co do kręcenia na 12mm pompie TDI to się nie wypowiem bo na TDI nie testowałem wytrzymałości tłokorozdzielacza 12mm, 11mm u mnie się rozpadło przy obrotach ca 7000rpm.
a po drugie jeśli nam zaczynają lecieć parametry na łeb na szyję to nie ma sensu kręcić silnika powyżej obr mocy max.
ale myślę że w zależności od doboru fali to 4500rpm powinno bezstresowo znieść.. tej wypowiedzi nie traktuj odnośnie obrotów na silnku TDI z pompą 12mm jako wyznacznika że tyla MA WYTRZYMAĆ. to są przypuszczenia.
z faktów to mogę powiedzieć że 12mm na silnku TD kręciłem do 5500rpm i żyje i ma się dobrze. z tym że moc już zaczyna na takim tłokorozdzielaczu w okolicach 4200-4500rpm spadać więc się nie opłaca tak wysoko kręcić, nawet jeśli zastosujemy hardcorowy timing.
12mm daje duży moment obrotowy i to już od niskich obrotów, dodatkowo poprawia zachowanie silnika w momencie kiedy jeszcze nie ma boostu, i przy niskich obrotach.
Re: 12mm do vp37
to akurat wiem....arwam pisze: EGT to z ang. EXhaust gas temperature- czyli w wolnym tłumaczeniu temperatura spalin.
zegar mam. Pytanie dotyczyło max EGT.
Dzięki za resztę popdowiedzi.
TDI ASV ++++
						Re: 12mm do vp37
wynik AW69 był napewno na 11 , a robił chyba u Witka, a nie u Roberta.spawacz pisze: 11+260 nie ma szans na 250km+ z tego co wiem na 11 mu 226km zrobilo, i musieli dac 12 pozniej, ale to najpiej Rob555 mogl powiedziec bo on to auto zna.
TDI ASV ++++
						12mm do vp37
ma ktoś może jakiegoś linka do opisu auta, wykresu 1,9 TDI VP na pomie 12mm?
ja znalazłem tylko skodę AGR robioną przez Zdenka z TDI FUN (12mm +gt2559V)
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 24#p229424" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									ja znalazłem tylko skodę AGR robioną przez Zdenka z TDI FUN (12mm +gt2559V)
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 24#p229424" onclick="window.open(this.href);return false;
TDI ASV ++++
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
