Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 09, 2011 14:18

toffic, powiedzmy ze go mam. teoretycznie :hmm: ile w stanie bedzie taki układ nadmuchać? seryjnie po dodaniu mozliwości obu wychodzi ok 1,7 b.... myle się? jak by było z lagiem?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: spawacz » ndz paź 09, 2011 14:51

A nie prosciej 2x 2-1? i np. 2x GT17 , cos na wzor 2.7 BT?


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: glus » śr kwie 25, 2012 22:34

zakladajac ze czesc goraca zostanie podzielona na dwa zeby napedzic 2 turbiny to lag bedzie wiekszy.
Natomiast jesli czesc goraca zostanie polaczona szeregowo(wg jednej turbiny po otwarciu zasila druga),to powinna byc znaczna poprawa w wyzszych obrotach.Pozniej powinny sie zatkac!
Czesci zimne polaczone rownolegle w obu wypadkach.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

arwam

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: arwam » śr kwie 25, 2012 22:48

glus, ja bym jednak dążył do szeregowych rozwiązań. LAG powinien być minimalny przy pdopowiednim rozwiązaniu nie powinno być problemu z zatykaniem wydechu



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: glus » czw kwie 26, 2012 19:50

Zgadzam sie z Toba ,jadnak pozostaje odpowiedni dobor suszarek i co ztym sie wiaze doladowania koncowego.
Wiec reasumujac bezpieczniej jest (z doswiadczeniem praktycznych, i logiki )zastosowac rozwiazanie drugie ,bo i tak dolot do przerubki wiec srednica wieksza niz w ori a gestosc zostanie(cisnienie),ale w wiekszej ilosci(chodzi o objetosc, czy jak kto woli o objetosc) ale lepsze napelnianie garczkow i lepsza stabilnosc doladowania.
A przy doladowaniu 1.8bar i tak dzwignie kazda czapke(od kierownika zalezy tylko kiedy podskoczy).
A nie wieze ze nikt nie dolozy jak jakis uprawiacz PSJ nie zajedzie drogi ze dwa razy z rzedu!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: GMS » czw kwie 26, 2012 22:31

niby dlaczego ma podnieść czapkę ?? doładowanie 1.8 bara to nie jest jakieś strasznie duże



arwam

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: arwam » czw kwie 26, 2012 22:45

glus, może w TDI tak, ja miałem doładowanie 1.7 bara a przy zporo mniejszym mam tylko nieco ponad 190KM
problem jest w tym że sprzęgło wogóle nie wyrabia nawet to od VR'a :panna:



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: Ral1n » czw kwie 26, 2012 23:07

Dosyć ciekawe przedstawienie Tri-Turbo. Jak znalazł do Golfa. Tylko niech trochę pojeżdżą, żeby silnik było skąd wziąć. :bajer:

http://www.video.v10.pl/film/6430/diesl ... ezentacji/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zastanawiałem się kiedyś na zasadnością montażu 2 turbin - zwróćcie uwagę, że co poniektórzy odchodzą od montażu bi-turbo a montują jedną bardziej męską suszarkę.

Dla przykładu Tomek D. w swojej Suprze kamaleonie, czy też BMW - coś kojarzę, że do wersji benz. zasadzili 3.0 na jednej turbo.

...a co do przykładu powyżej... Ot diesel rządzi się swoimi prawami :rotfl:

Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: t0mal » pt kwie 27, 2012 08:18

Ciekawe ile to oleju żre ;) No i ostatnie turbo będzie miało ciągle zapieczone sterowanie.



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: Ral1n » pt kwie 27, 2012 16:23

Tak się zbiera!
" onclick="window.open(this.href);return false;
:bajer:



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Post autor: glus » sob kwie 28, 2012 20:46

Pod warunkiem ze jest sterowanie.
I jak sie spodziewalem z info ktore dostalem ta 3-cia suszarka wspomagana elektrycznie; wydech nie da rady w tym przedziale , na poczatku! 750Nm to do cholery z czego jest uklad korbowo-tlokowy?


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości