Zamiana martwego ASZ na BLT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » pt kwie 22, 2011 20:12

xander_88 pisze:Detektor, nie chce sie rozpisywac (robic Ci tu smietnika )
xander_88 nic się nie stresuj w razie ciekawego rozwinięcia tematu zawsze mogę zmienić jego tytuł,
w końcu po to jest to forum żebyśmy mogli wymieniać się doświadczeniami i informacjami :pub:
xander_88 pisze: .. wiec w inna strone , slupek BLT i caly osprzet z AJM (turbo,pompki) będzie to jeździło jakos:/ ?
oczywiście że będzie jeżdziło, BLT + osprzęt z AJM = twój nowy odmłodzony AJM :bajer:
dopuki nie będziesz kombinował z nową suszarką (sensu większe turbo) i nowe większe końcówki pompek lub ich zmiana
na lepsze to nie musisz myśleć o korekcie.
xander_88 pisze:chodzi o to, ze nie chce oszczdzac na programie, tylko jak auto bedzie zaraz po swapie, chce nim jeździć ( nie wiem czy zrobie na raz IC,turbo, sprzeglo itp),
sam swap obciąży bardzo twoją kieszeń, dlatego jeżeli planujesz pełną modyfikacje twojego motoru to dobrym pomysłem
jest przeprowadzenie jej etapami, najpierw swap na BLT + osprzęt AJM a póżniej jak dozbierasz kase to zrobisz reszte.
U mnie początkowo z mechanikiem zakładaliśmy koszt swapu na około 4tyś.zł a pózniej się okazało między czasie, że mam pęknięte obydwie konsole (trzeba było kupić nowe), pęknięty podgrzewacz płynu chłodzącego (kupiłem nowy bo stary trzymał się tylko z jednej strony), przy takich pracach teoretycznie zawsze okazuje się po drodze że coś tam jeszcze trzeba wymienić a Ty patrzysz w szoku jak koszty rosną z dnia na dzień, mój swap zakończył się na kwocie 4950zł dlatego zaplanowanego u siebie wirusa odkładam o kilka miesięcy bo najpierw muszę odkuć się finansowo a przed wirusem zamierzam jeszcze zrobić sprzęgło u Radzikowskiego, być może będzie jeszcze FMIC jeżeli uda mi się go zamontować bez przesuwania przedniej belki lub montażu zderzaka od R-ki.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: xander_88 » sob kwie 23, 2011 03:56

Detektor pisze:xander_88 nic się nie stresuj w razie ciekawego rozwinięcia tematu zawsze mogę zmienić jego tytuł,
w końcu po to jest to forum żebyśmy mogli wymieniać się doświadczeniami i informacjami :pub:
Nie ma sensu mysle ;) moze tyle, ze: jakiś tam fundusz by byl.. bo ostatnio padl pomysl o zmianie na cos swierzszego ale zobaczylem ile golf jest teraz wart :( :( i ze w sumie chyba lepiej to co na nastepny samochod, włożyć w silnik, bo ta IV mi sie super jezdzi i wyglad mi odpowiada (brakuje jedynie mocy przy wyprzedzaniu i 4x4) :kwiatek: a niestety na rs4 mnie nie stać :banghead: dlatego tak podpytuje, bo ten silniczek sobie upatrzylem, ze z wmiare sensownym przebiegiem można jeszcze trafić, myslalem nad 2.0 na 16stu ale... Ogolnie teraz czekam i wspieram kumpla (Ibiza ASZ+2256+FMIC+oskrobana glowa+pompki race+2.75"+ mnóstwo innych *#cenzura#*,które ciężko spamiętać ;) ). Chce sie tym przejechac, posprawdzac elastycznosc, spalanie, awaryjnosc i przedewszystkim ile to wypluje :) jak bedzie ok. to ruszamy z dlubaniem :)
Detektor pisze:mój swap zakończył się na kwocie 4950zł
hmm w sumie nie duzo ponad plan :) ale pamietam, z innego tematu, ze za silnik placiles cos kolo (chyba) 18XXzl ?
Mozesz napisac ile sama przekladka (w sensie - usluga) ? moze byc na pw, bo kurcze cos duzo biorac pod uwage koszt silnika :/
PS: sprzeglo ze wspomnianej ibizy bedzie jechało do Radzikowskiego niebawem, zdam Ci relacje na PW co i jak z kosztami i ile to trzyma (Nm) z tego co wiem na dzien dzisiejszy ... ma pożyć ok 40kkm
Detektor, dzieki wielkie za zaangażowanie :pub:
PS2: WESOŁYCH ŚWIĄT I MOKREGO DYNGUSA :bigok:
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » sob kwie 23, 2011 08:01

xander_88 pisze:Mozesz napisac ile sama przekladka (w sensie - usluga) ?
Sama usługa to koszt 1000zł, silnik 1650zł chyba na farcie bo do dzisiaj na allegro nie widziałem w tak dobrej cenie,
podstawa filtra oleju 200zł, reszta to uszczelki, uszczelniacze, filtry, płyny i cała masa części.
Przed swapem myślałem, że moje auto jest w miare mocne ale teraz dopiero czuje jaki tam jest potencjał.
Silnik ma nakulane około 80tyś.km i czuć w porównaniu z poprzednim motorem że jest naprawde świerzy.
Po tej przygodzie stwierdziłem że już napewno nie prędko pożegnam się z tym autem, za dużo gotówki
w niego wsadziłem a po za tym od samego początku jestem zakochany w tym aucie i do dzisiaj mi to nie przeszło, z wielką przyjemnością jeżdzę sobie tą IV na codzień.

SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT :food:
Ostatnio zmieniony sob sie 11, 2012 17:54 przez Detektor, łącznie zmieniany 1 raz.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: xander_88 » pt lip 20, 2012 23:58

Witam!
Kotlet odgrzany :) nie chce zakładać drugiego tematu. Mam pytanie odnośnie imobilajzera , jest on w kluczyku+zegarach+kompie(sterowniku silnika) ? , (chodzi mi o brak niespodzianek przy przekladce silnik + komp) rozjasni mi ktos co do czego/ co i jak ? bo szukam i szukam i nic sensownego nie znalazlem, z gory dziekuje i pozdrawiam


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Fahoo » sob lip 21, 2012 00:28

xander_88, z czego do czego przekąłdasz, zawsze mozesz zostawic swoj komp a zmienic tylko mape pod nowe pompki ...musisz napisac co na co zmieniasz


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: zgredd » sob lip 21, 2012 04:08

Dokładnie tak jak pisze Faho ewentualnie można go wyłączyć na stałe i będzie po problemie. Jak zmieniasz tylko silnik i zegary komputer i kluczyki zostają te same nie ma potrzeby usuwanie immo nawet jak pompki będą inne samochód odpali mogą się powić drobne problemy z pracą silnika i wzrost spalania. Ale to zależy jaki pompki wrzucisz, a jakie miałeś wcześniej.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: xander_88 » sob lip 21, 2012 10:07

Dzieki za odzew! Ma byc tak : ibiza(3) asz, przekladka slupka z pompkami, podstawa oleju, turbem i IC (ale to juz chyba malo istotne :D) do seri golfa IV AJM , dodam, ze oba silniki A JUZ SZCZEGOLNIE ajm w ibi musi koniecznie szybko odpalić :) . Zalezy mi na kompie ze wzgledu wlasnie na ALki ktore siedza w nowym słupku + jest tam zrobiony program. Kumpel ma mi to tanio przelozyc ale zaznaczyl zeby zorientowac sie co i jak z kompami i imo bo w to sie nie bedzie bawil. Aha jak bedzie ze sprzeglem ? Mam skrzynie 6b (nie znam oznaczenia) w ibi jest na 99% dluga DRW czy te sprzegła sa zamienne bez wiekszych komplikacji ?


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Fahoo » sob lip 21, 2012 10:43

w ajm masz mały czy duzy komp?
jesli oba kompy sa małe i sa z immo 3 nie ma problemu
robi sie adaptacje z poziomu vaga


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: evolution » sob lip 21, 2012 21:33

Fahoo pisze:w ajm masz mały czy duzy komp?
jesli oba kompy sa małe i sa z immo 3 nie ma problemu
robi sie adaptacje z poziomu vaga
chyba ze ma stary CK to sie nameczy:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: xander_88 » pn lip 23, 2012 21:38

Fahoo,
w ibi jest z końcówką DQ w golfie CJ, będzie co z tego Chłopy :/ ?


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: owieczka » ndz lut 16, 2014 20:25

Mam trochę inne pytanie...Ile taka turbinka z BLT jest w stanie nadmuchać? Też będzie szła w okolice 160-170 KM przy zdrowym silniku?
W BLT były montowane tylko turbiny KKK? Czy Garetta też wkładali?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » ndz lut 16, 2014 21:17

owieczka pisze:W BLT były montowane tylko turbiny KKK? Czy Garetta też wkładali?
Garretta tam nie wkładali lecz nie widzę problemu żebyś Ty nie mógł go zamontować do BLT, przecież ja przerzucałem
swojego Garretta do BLT.
owieczka pisze:Mam trochę inne pytanie...Ile taka turbinka z BLT jest w stanie nadmuchać? Też będzie szła w okolice 160-170 KM przy zdrowym silniku?
Myślę ,że powinna. Nie wiem jakie do tych silników szły oryginalnie te turbiny bo w Etce są tylko nr. części podane a nie oryginalne turbin ,no ale na pewno do tego silnika nie montowali najmniejszych turbin bo jakoś musiały pomóc nadmuchać te 130KM więc tak sobie myślę ,że po programie powinno wyjść mniej więcej tyle co na Garrecie. Poczekaj może odezwie się ktoś kto robił program w tym silniku na KKK.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: zgredd » pn lut 17, 2014 00:54

KKK jest Ok. Mam porównanie dwóch aut w jednym jest własnie GT1749va i wyszło 176km a w drugim KKK oba auto po programie i jadą prawie identycznie więc myślę że te 160-170km jest uzyskanie



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » pn lut 17, 2014 19:31

No to masz sprawę wyjaśnioną :bajer:
tak jak myślałem, na chłopski rozum KKK nie powinna odbiegać normą od Garretta w tym silniku bo wtedy BLT byłby słabszy.
Powiem więcej, skoro w silniku BLT oryginalnie wkładali pompowtryski BA ,które to są słabsze od AL-ek z ASZ to turbina KKK
z BLT musi mieć potencjał na około przynajmniej 160KM a wcale nie zdziwiłbym się gdyby na niej dałoby radę podkręcić silnik
na 170 kilka koni :hmm:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości