Garrett GTB do TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Fahoo » sob lip 21, 2012 19:56

Dario84 pisze:Dziś na strojeniu mieliśmy 2,0b przy 2100obr, ale tylko testowo :)
no ja mysle ze tylko testowo


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » sob lip 21, 2012 22:55

Dario84, jakie turbo? GTB1756VK czy GTB2260VK ?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » sob lip 21, 2012 23:20

arwam pisze:Dario84, jakie turbo? GTB1756VK czy GTB2260VK ?
To chyba jasne ze 2260, one tak dobrze wstaja, tak jak juz pisalem 2 bar @ 1600 rpm @ 1.9 tdi wiecej sie nie da raczej moim zdaniem z gtb22


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » sob lip 21, 2012 23:40

1756 wstają jeszce lepie, do tego stopnia że flutering pojawia się już na wolnych obrotach



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 12:41

arwam pisze:1756 wstają jeszce lepie, do tego stopnia że flutering pojawia się już na wolnych obrotach
ojtam ojtam... kazda dmuchawa , nawet srednio dobrze wysterowana wpadnie w flutering na biegu jalowym, ale nie oznacza to wogole ze potrafi nabic jakiekolwiek rozsadne cisnienie w niskich obrotach :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rob555 » ndz lip 22, 2012 12:57

Ja tam widze taki nowy trend "kto wiecej doladuje TDI z dolu" ....
Proponuje dobry kompresor...od biegu jalowego bedzie gniecenie :kac:
Moim skromnym zdaniem pakowanie 1.5 bara na GTB ponizej 2000obr to albo oznaka glupoty albo niezdrowa ciekawosc (Daro84 zaznaczam ze to nie do Ciebie ;) )....TDI to pancerne motorki ale 400NM (a tyle to spokojnie bedzie) raczej powinno byc powyzej tej liczby obrotow i narastac ladnie wraz z boostem.
Primo > 90% aut to przednionapedowki wiec .... do 4go biegu na suchym mielic...fun rodem z pewnego filmiku co kadeta zarzynali :satan:
Secundo> nawet jak masz 4ro lapa to uklad korbowo tlokowy dostaje strasznie w pupsko i jest to ogolnie niezdrowe...

No ale to moje przemyslenia prosze ich na powaznie nie brac :bajer:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 13:16

rob555 pisze:Ja tam widze taki nowy trend "kto wiecej doladuje TDI z dolu" ....
Proponuje dobry kompresor...od biegu jalowego bedzie gniecenie :kac:
Moim skromnym zdaniem pakowanie 1.5 bara na GTB ponizej 2000obr to albo oznaka glupoty albo niezdrowa ciekawosc (Daro84 zaznaczam ze to nie do Ciebie ;) )....TDI to pancerne motorki ale 400NM (a tyle to spokojnie bedzie) raczej powinno byc powyzej tej liczby obrotow i narastac ladnie wraz z boostem.
Primo > 90% aut to przednionapedowki wiec .... do 4go biegu na suchym mielic...fun rodem z pewnego filmiku co kadeta zarzynali :satan:
Secundo> nawet jak masz 4ro lapa to uklad korbowo tlokowy dostaje strasznie w pupsko i jest to ogolnie niezdrowe...

No ale to moje przemyslenia prosze ich na powaznie nie brac :bajer:
Rob to tylko zdrowa ciekawosc na ile moze pozwolic dobrze zrobione gtb, lecz nie zgodze sie z koncepcja wystawiana ze z boostem od razu idzie moment, mozesz dawka tak zbic zeby nie bylo w jakikolwiek sposob niebezpiecznie, ale nawet majac regularne 600 niuta na suchym na 4 samoistnie kapcia nie zapalisz... ale do rzeczy, kazdy wie ze jesli turbo dobrze wstaje to tez dobrze reaguje na gaz niezaleznie od obrotow i tylko po to koncepcyjnie robi sie tak przerobke a nie inaczej, by turbo reagowalo w nanosekunde od nacisniecia gazu czy zmiany biegu, a efekt uboczny to budzenie sie z dolu. Druga sprawa, jak masz 4buta to nawet ze startu walisz z odcinki i jestes daleko ponad obrotami momentu obrotowego maksymalnego wiec przy normalnych jazdach na kresce z zakresu obrotowego maksymalnego momentu nie korzystasz w ogole a przy jazdach miejskich nigdy nie korzystasz z wartosci maksymalnego momentu nawet krecac silnik w obrotach jego wystepowania - BigT musi sie napompowac co wie kazdy. Reasumujac : Takie gadanie ze boost z dolu z ograniczona dawka jest niezdrow to jak proba powiedzenia ze lepiej na uzyskanie tego samego parametru zaj..dawka nie majac boostu, czyli zrobic cos co bardziej obciaza indykatorowo uklad tlokowo korbowy, a nie chcesz mi powiedziec ze tak wolisz robic zamiast powalczyc o dobre i lepsze wstawanie turbo i robiac parametr niskim egt?? :los2:
P.s. rozumiem ze wedlug ciebie 400 niuta z arl na seryjnej dmuchawie ponizej 1900 rpm jest zdrowsze niz te same 400 z gtb22


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rob555 » ndz lip 22, 2012 13:26

evolution pisze: P.s. rozumiem ze wedlug ciebie 400 niuta z arl na seryjnej dmuchawie ponizej 1900 rpm jest zdrowsze niz te same 400 z gtb22
Nie...dlatego tez na palcach jednej reki wypuscilem ARL z 400Nm ponizej 2000obr (chyba ze wlasciciel sie upieral strasznie).
Zdecydowanie bardziej wole wydluzyc zakres uzytecznych obrotow (a na to GTB pozwala) niz dmuchac z dolu dla samego dmuchania skoro i tak Nm ograniczasz paliwem. Uwazam ze boostu powinno byc tyle by auto przy zalozonych parametrach mialo akceptowalne dymienie i przyzwoite EGT. Oczywiscie lekki nadmiar jest wskazany w przypadku BIGTurbo bo rzeczywiscie przyjemniej na gaz auto reaguje ale tez chyba nie chcesz mi wmowic ze utrzymywanie 2bar doladowania z dolu oprocz wartosci testowych jest potrzebne przy rosadnym prowadzeniu NM....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 13:59

Nie chce wmowic i nie wmawiam, W kazdym aucie testowo budze dmuchawe ponizej 2 krpm, pozniej to budzenie spowalniam, daje mi to obraz dzialania modyfikacji turbiny, a tak czy inaczej jesli walcze o duze parametry to dmuchawe budze w okolicach 2krpm a dawka prowadze rozsadnie moment z gorka w okolicahc 2700, co nie obciaza korb a daje odpowiedni fun. Co do dymienia, ja wole robic gtb z porzadnymi parametrami i osiagami ktore generuja dym nie tylko akceptowalny a wrecz znikomy. jesli nie widac go za autem podazajac w sloneczny dzien za cieniem. Wlasnie po to wole dmuchnac nieco wiecej z dolu i uzyskac ten sam niut mniejsza dawka i ta sama moc mniejszym egt. co do zakresu rpm jestem jak najbardziej z Toba, gtb pozwala ladnie przekroczyc 5k


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Fahoo » ndz lip 22, 2012 18:37

pewnie ze na 5-6 biegu te 2 bary na tych dennych filmikach pokazywano


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 21:24

zabba88 pisze:evolution, rozumie ze te 2bary to na piatym biegu:) A nie na 3-4. Generalnie na gtb nie trzeba dmuchac duzo z dolu aby wyszedl rozsadny Nm jak na Big T:) I rownierz uwazam iz 2 bary ponizej 2tys to nie zdrowe dla silnika:) A wiec smiem twierdzic za na 6biegu przyspieszajac od 1500 w okolicach 1800-2000 pojawi sie surge, ale to tylko moje luzne domysly:)
ja smiem twierdzic ze na 4,5,6 biegu uzyskam jesli zajdzie taka koniecznosc 2 bary@ 1600rpm bez surge, a na 3 spokojnie uzyskam je przed 2krpm. Tu jest cala rzecz w przerobce, a dokladnie zrozumiec roznice miedzy elektronika a podcisnieniem. A co do rozsadnego niuta nie rozrozniam roznych wartosci dla zwyklej i duzej turbiny, a wrecz przeciwnie, staram sie stroic tak BigT by do 1700 rpm auto jezdzilo jak na normalnej dmuchawie na seryjnym programie do 2200..2300 tak jak seryjna dmuchawa po wirusie, a powyzej tak by maksymalnie dobrze auto zap...
Tak wiec reasumujac 2 bary uzyskam juz na 3 biegu ponizej obrotow 2krpm bez surge na wyzszych niezaleznie od obrotow. Jak wiemy nikomu poza mna sie nie udalo zejsc tak nisko z obudzeniem gtb wiec jak juz pisalem moim zdaniem na chwile obecna moja przerobka gtb jest najlepsza, i jak pisalem zatrzymalem rozwijanie przerobki gtb2260 gdyz opracowuje koncepcje z wieksza dmuchawa a napewno lepsza od gtb22


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rob555 » ndz lip 22, 2012 21:43

evolution pisze: pisalem moim zdaniem na chwile obecna moja przerobka gtb jest najlepsza,
To juz wiemy a jakies konkrety oprocz zapewnien?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: toffic » ndz lip 22, 2012 21:44

evolution pisze: ja smiem twierdzic ze na 4,5,6 biegu uzyskam jesli zajdzie taka koniecznosc 2 bary@ 1600rpm bez surge, a na 3 spokojnie uzyskam je przed 2krpm. Tu jest cala rzecz w przerobce, a dokladnie zrozumiec roznice miedzy elektronika a podcisnieniem. A co do rozsadnego niuta nie rozrozniam roznych wartosci dla zwyklej i duzej turbiny, a wrecz przeciwnie, staram sie stroic tak BigT by do 1700 rpm auto jezdzilo jak na normalnej dmuchawie na seryjnym programie do 2200..2300 tak jak seryjna dmuchawa po wirusie, a powyzej tak by maksymalnie dobrze auto zap...
Ok, ale z całkowicie seryjnym motorem??? czy po przeróbkach jak wałek, inny dolot czy wydech, bo to ma duże znaczenie



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości