Garrett GTB do TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: caro86wlkp » ndz lip 22, 2012 21:45

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 21:52

toffic pisze:
evolution pisze: ja smiem twierdzic ze na 4,5,6 biegu uzyskam jesli zajdzie taka koniecznosc 2 bary@ 1600rpm bez surge, a na 3 spokojnie uzyskam je przed 2krpm. Tu jest cala rzecz w przerobce, a dokladnie zrozumiec roznice miedzy elektronika a podcisnieniem. A co do rozsadnego niuta nie rozrozniam roznych wartosci dla zwyklej i duzej turbiny, a wrecz przeciwnie, staram sie stroic tak BigT by do 1700 rpm auto jezdzilo jak na normalnej dmuchawie na seryjnym programie do 2200..2300 tak jak seryjna dmuchawa po wirusie, a powyzej tak by maksymalnie dobrze auto zap...
Ok, ale z całkowicie seryjnym motorem??? czy po przeróbkach jak wałek, inny dolot czy wydech, bo to ma duże znaczenie
seryjny silnik, moje turbo z moim dp niezaleznie od wydechu, roznica na przelocie jest taka ze dymu nie bedzie ktory na seryjnym jest zawsze przy takim budzeniu
p.s. walek opoznia wstawanie w 90 % silnikow


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 21:59

rob555 pisze:
evolution pisze: pisalem moim zdaniem na chwile obecna moja przerobka gtb jest najlepsza,
To juz wiemy a jakies konkrety oprocz zapewnien?
moze mam jeszcze zdjecia przerobki pokazac??? wystarczy bys przyjechal ktoregos dnia na strojenie to sobie sam obadasz jak moge postawic dmuchawe. :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Dario84 » ndz lip 22, 2012 22:04

Ja ostatnio na innym forum dostałem PW, kolega napisał żebym mu napisał jak przerobić od początku do końca GTB i jak je zamontować, i najlepiej żebym dołączył zdjęcia do opisu :D Brak słów :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz lip 22, 2012 22:09

Dario84, standardzik... era internetu przyzwyczaila niektorych ze wszystko musza miec darmo.... :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: toffic » ndz lip 22, 2012 22:11

Dario84 pisze:Ja ostatnio na innym forum dostałem PW, kolega napisał żebym mu napisał jak przerobić od początku do końca GTB i jak je zamontować, i najlepiej żebym dołączył zdjęcia do opisu :D Brak słów :)
A o soft nie poprosił?? Bo ja już pytania takie miałem :helm:



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Dario84 » ndz lip 22, 2012 22:13

Tu nie chodzi nawet o to czy za darmo czy nie, ale czas poświęcony temu żeby wszystko dobrze zrobić nie da się przeliczyć na pieniądze, człowiek się cały czas uczy i co chwilę odkrywa inne nowe rzeczy związane z gtb.

Pewnie niewiele ludzi wie ile razy wyciągałem tą samą sprężarkę żeby wszystko dobrze zrobić i ile wersji softu oraz paliwa przejeździliśmy żeby opanować niektóre kłopotliwe sprężarki.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » pn lip 23, 2012 01:08

u mnie przy 2krpm jest potężny surge do tego stopnia że telepie w skali od 0,5-1.5bara ciśnieniem i silnikiem...

sądzę że tu wina jest w zbyt dużym przymknięciu kierownic, lekkiej nieszczelności pomiędzy kolektorem wydechowym a turbo, i w fazach rozrządu ori wałka od TD, oraz kolektorze dolotowym od AWX.a

co do przeróbki to nie ona ma znaczenie z tego co zaobserwowałem a kąt wtrysku. jak późniejszy w niskich obrotach to surge prxy tym samym ciśnieniu kiedy zaczyna się pojawiać obroty znacznie spadają. po opóźnieniu kąta wtrysku udało mi sie zejść to uzyskania 1,6bara przy 1400rpm bez surge'a ale niestety taki kąt uniemożliwia niemal odpalenie silnika na zimno, nawet jeśli bym zainstalował Webasto to i tak nie da się w wtedy dostroić dobrze kąta wtrysku na mechanicznej pompie żeby przy małych obrotach był późny kąt wtrysku a przy wyższych żeby był wystarczająco przyspieszony, i to mimo powiększenia zakresu pracy przestawiacza w dwie strony.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Dario84 » wt lip 24, 2012 07:49

Były golfik Poniora w rękach następnego właściciela przyjechał do nas na modyfikacje:

- GTB2260VK
- Porting głowicy
- Montaż wskaźników
- Strojenie
- Poprawa dolotu do turbiny

Oto co udało się zrobić na pompowtryskach Power Plus (232KM / 448Nm):
Obrazek

Samochód bardzo dymił, EGT wychodziło powyżej 900st

zapadła decyzja o zmianie pompek na AL 2005r, po zmianie uzyskaliśmy wynik 249KM / 459Nm:
Obrazek

W tej chwili samochód delikatnie smuży, nie ma już batorego jak wcześniej, z dołu lepiej reaguje i EGT nie udało nam się przekroczyć 900st.


Więcej zdjęć projektu w linku:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Dziś będziemy stroić BKD na GTB2260VK z wydechem seryjnym 55mm i seryjnym katalizatorem, wynik też będzie dla niejednego zaskoczeniem po wczorajszych wstępnych pomiarach :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Enten » wt lip 24, 2012 10:19

Dziś będziemy stroić BKD na GTB2260VK z wydechem seryjnym 55mm i seryjnym katalizatorem, wynik też będzie dla niejednego zaskoczeniem po wczorajszych wstępnych pomiarach
ja mocno jestem ciekawy ile można z takiego wydłubać :)


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Dario84 » wt lip 24, 2012 12:04

Na pewno nie będzie to ostatnie słowo bo ograniczeniem będzie seryjny wydech z katalizatorem :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Enten » wt lip 24, 2012 14:48

dlatego piszę, że jestem ciekaw tego bo nie zrobiłem jeszcze wydechu a i mam źle przerobioną dmuchawę.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Passat944 » wt lip 24, 2012 16:23

Dziś przerobiłem moje GTB 1756VK. Gruszka pochodzi z turbiny GT1749VA, ramię oryginalne obcięte i dospawane krótsze. Dorobiony ogranicznik zamknięcia kierownic (śrubka M5). Geometria działa w całym zakresie, jak gruszka zaciągnie kierownice są max zamknięte (ramię opiera się na ograniczniku, potem tylko kwestia go wyregulować po założeniu do auta), w normalnej pozycji kierownice są max otwarte. Mam nadzieję, że po regulacjach sztangi i ogranicznika będzie to prawidłowo pracowało :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: ronuch » pt sie 03, 2012 09:48

A z czego robicie flansze na dp - chodzi mi o material? Bo podobno nie powinno sie spawac zwyklej stali do nierdzewki bo zwykla o wiele szybciej zgnieje niz normalnie, a z drugiej strony chyba nie warto robic dp ze zwyklej stali bo dlugo nie pozyje.


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości