Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY
Witam kolegów,
Mam do Was pytanie, czy ktoś z Was robił dziurkę w przepływomierzu. Czytałem, że ten zabieg poprawia troszeczkę moment obrotowy poprzez zwiększenie ilości zasysanego powietrza.
Według mnie jednak jest to trochę ryzykowne ponieważ jeśli mamy więcej powietrza zasysanego a dawka paliwa zostaje ta sama to chyba nie wróży najlepiej dla tłoków, prawda? chyba, że ECU mierzy ile ma podać paliwa i wtedy wszystko gra, ale czy tak robi? (czy komputer dostosowuje się do "nowych" warunków pracy?). Jeśli coś źle rozumuje to proszę o porawki:)
Najbardziej zastanawiające jest jednak to, że z opinii forumowiczów wynika, iż jest to dobra metoda na poprawę dynamiki. Jeśli orientujecie się w temacie to bardzo proszę o wypowiedzi. Pozdrawiam
			
									
									Mam do Was pytanie, czy ktoś z Was robił dziurkę w przepływomierzu. Czytałem, że ten zabieg poprawia troszeczkę moment obrotowy poprzez zwiększenie ilości zasysanego powietrza.
Według mnie jednak jest to trochę ryzykowne ponieważ jeśli mamy więcej powietrza zasysanego a dawka paliwa zostaje ta sama to chyba nie wróży najlepiej dla tłoków, prawda? chyba, że ECU mierzy ile ma podać paliwa i wtedy wszystko gra, ale czy tak robi? (czy komputer dostosowuje się do "nowych" warunków pracy?). Jeśli coś źle rozumuje to proszę o porawki:)
Najbardziej zastanawiające jest jednak to, że z opinii forumowiczów wynika, iż jest to dobra metoda na poprawę dynamiki. Jeśli orientujecie się w temacie to bardzo proszę o wypowiedzi. Pozdrawiam
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
						Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
- morfeusz86r
 - Forum Master

 - Posty: 1234
 - Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
 
- Adrian1980
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 560
 - Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
 - Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
 - Kontakt:
 
- morfeusz86r
 - Forum Master

 - Posty: 1234
 - Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
 
tylko w dieslu.Adrian1980 pisze:chyba w dieslu...
temat jest w dziale forum.VWGolf.pl Strona Główna » Modyfikacje » Speed » TDI
więc pisałem z myślą tylko o dieslu
					Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 23:38 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									...ok:) tylko spójrz na ten wykres. Są tu zmierzone wartości na sprawnej przepływce._mumin_ pisze:Jeśli przepływka jest sprawna to takie zabawy nie mają sensu bo i tak limituje
wtedy sterownik po mapie momentu. Takie numery robi się kiedy przepływka
już słabo mierzy a chce się na niej jeszcze chwilę pojeździć.
Wartości przedstawiają to co ECU oczekuje i te, które zmierzył...różnica wynosi 306,48,
co o tym myślisz?

					Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 14:10 przez lukas87, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
						Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
- ciachotdi
 - diesel m@ster

 - Posty: 1121
 - Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
 - Lokalizacja: Aalsmeer
 - Auto: Seat mii
 
Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY
odgrzewam temat poprzedni właściciel zrobił dziurę jak ja zakleić mam bo boję się ze taśma  zleci w turbine i będzie wesoło. jakieś pomysły koledzy
			
									
									- italiano_83
 - V.I.P.

 - Posty: 11896
 - Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
 - Lokalizacja: NL/Zeeland
 - Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
 - Silnik: 1.4T
 
Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY
Jak ją zakleisz to auto starci na dynamiceciacho840 pisze:odgrzewam temat poprzedni właściciel zrobił dziurę jak ja zakleić mam bo boję się ze taśma zleci w turbine i będzie wesoło. jakieś pomysły koledzy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości




