Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: zgredd » pn mar 18, 2013 15:59

Raczej trzeba, musiał byś mieć wskaźnik i obserwować wskazania max na ARL to tak 1,65-1,7 bara. Zależy ile masz teraz zadane w programie bo jak jest już do końca map sensora czyli 1,47 to teraz na pewno będzie o wiele za dużo i turbo może odfrunąć. Jak teraz dmucha z 1,2bara to myślę że więcej jak 1,5 nie powinno się pojawiać.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: untaztood » pn mar 18, 2013 16:06

Program mam serię ASV.



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: Daron7 » pn mar 18, 2013 22:26

To spokojnie możesz jeździć z 3barowym na serii sofcie ASV + turbo ARL.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: wesol » wt mar 19, 2013 07:43

tyle ze moc spadnie nieco bez korekty jak wstawi ten MAP.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: untaztood » wt mar 19, 2013 08:50

wesol pisze:tyle ze moc spadnie nieco bez korekty jak wstawi ten MAP.
Chyba raczej wzrośnie? :)



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: iigAlisArr » wt mar 19, 2013 09:18

wesol pisze:moc spadnie
untaztood pisze:raczej wzrośnie
Właśnie, jak to jest naprawdę ? Posiłkując się postem: viewtopic.php?f=82&t=363855&start=98#p5203635" onclick="window.open(this.href);return false; wnioskowałem, że wzrośnie...


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: untaztood » wt mar 19, 2013 11:54

Wzrośnie, wzrośnie. Na pewno. Odczyt ECU będzie szedł wg mapy (np. 1bar), a w rzeczywistości będzie wyższy do ok. 1,5 bar. Korektę trzeba robić, żeby nie rozsadziło turbiny, ale w moim przypadku - turbo ARL - wszystko jeszcze zostaje z zapasem.

Cała zabawa polega na tym, iż map sensor ASV osiąga 5V przy 1,5 bara. Jest to max dla tego map-sensora. Przy map-sensorze 5V jest osiągane dopiero przy 2 barach, więc jest zupełnie inne ładowanie dla danego napięcia.

Czyli ładując 0,75 bara w rzeczywistości jest ładowany 1 bar. ECU odczytuje i steruje tak, jakby miało być 0,75, ale turbina ładuje 1 bar.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: iigAlisArr » wt mar 19, 2013 12:16

untaztood Czyli włożenie do serii AHF sensora z ARL to powolna śmierć dla turbiny czy jednak przy jeździe bez pałowania, ale dynamicznej można się nie stresować ?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: untaztood » wt mar 19, 2013 13:13

iigAlisArr pisze:untaztood Czyli włożenie do serii AHF sensora z ARL to powolna śmierć dla turbiny czy jednak przy jeździe bez pałowania, ale dynamicznej można się nie stresować ?
Raczej szybka smierć, bo turbo cały czas będzie ładować więcej niż fizycznie będzie mogło.



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: monopolowy » wt mar 19, 2013 17:38

No nie wiem, jak ECU zada np. 0,1 bara a turbo poładuje 0,15 to nic wielkiego się nie stanie, trzeba tylko naprawdę spokojnie i uważnie jeździć żeby się nie wkopać


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: wesol » wt mar 19, 2013 17:51

map sensor 51C podnosi cisnienie doladowania o 180 mBar dokladnie. Rychla moz enie ale jest mozliwa smierc suszary jak bedziesz go krecil wysoko. Moc niestety nie wzrosnie tylko spadnie. Czemu tak jest? juz wyjasniam. Moc niejest z powietrza jak wiemy tylko z paliwa. Poniewaz mamy w aucie przeplywke ktora do czegos tam jest ( a widze ze nie wszyscy wiedza po co to jest). Przpelywka mierzy ilosc powietrza zaciaganego do silnika. JEsli mamy wiecej powietrza dmuchane przez turbo to i tez automatycznie ta suszara nam wiecej zasysa przez przeplywke powietrza. Widzi to ECM i z tego powodu ogrznicza dawke paliwa bo jest za duzy przpelyw powietrza. Mozna to sprawdzic w logach- co goraco wszystkim polecam. Zmniejszenie dawki paliwa to i zmniejszenie mocy mimo ze powietrza dmucha nam wiecej.
Tyle odemnie- nie wierzycie to sobiue załóżcie ten MAP 051C i sprawdzajcie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: iigAlisArr » wt mar 19, 2013 18:00

wesol Rzeczowa odpowiedź i tego mi było trzeba - dzięki. Odpuszczam w takim razie.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: untaztood » wt mar 19, 2013 18:32

wesol pisze:map sensor 51C podnosi cisnienie doladowania o 180 mBar dokladnie. Rychla moz enie ale jest mozliwa smierc suszary jak bedziesz go krecil wysoko. Moc niestety nie wzrosnie tylko spadnie. Czemu tak jest? juz wyjasniam. Moc niejest z powietrza jak wiemy tylko z paliwa. Poniewaz mamy w aucie przeplywke ktora do czegos tam jest ( a widze ze nie wszyscy wiedza po co to jest). Przpelywka mierzy ilosc powietrza zaciaganego do silnika. JEsli mamy wiecej powietrza dmuchane przez turbo to i tez automatycznie ta suszara nam wiecej zasysa przez przeplywke powietrza. Widzi to ECM i z tego powodu ogrznicza dawke paliwa bo jest za duzy przpelyw powietrza. Mozna to sprawdzic w logach- co goraco wszystkim polecam. Zmniejszenie dawki paliwa to i zmniejszenie mocy mimo ze powietrza dmucha nam wiecej.
Tyle odemnie- nie wierzycie to sobiue załóżcie ten MAP 051C i sprawdzajcie.
Czyli krótko - sens jest, ale tylko równocześnie z korektą programu.



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Re: Map Sensor z ASZ/ARL Do ALH

Post autor: Daron7 » wt mar 19, 2013 19:07

wesol pisze:map sensor 51C podnosi cisnienie doladowania o 180 mBar dokladnie. Rychla moz enie ale jest mozliwa smierc suszary jak bedziesz go krecil wysoko. Moc niestety nie wzrosnie tylko spadnie. Czemu tak jest? juz wyjasniam. Moc niejest z powietrza jak wiemy tylko z paliwa. Poniewaz mamy w aucie przeplywke ktora do czegos tam jest ( a widze ze nie wszyscy wiedza po co to jest). Przpelywka mierzy ilosc powietrza zaciaganego do silnika. JEsli mamy wiecej powietrza dmuchane przez turbo to i tez automatycznie ta suszara nam wiecej zasysa przez przeplywke powietrza. Widzi to ECM i z tego powodu ogrznicza dawke paliwa bo jest za duzy przpelyw powietrza. Mozna to sprawdzic w logach- co goraco wszystkim polecam. Zmniejszenie dawki paliwa to i zmniejszenie mocy mimo ze powietrza dmucha nam wiecej.
Tyle odemnie- nie wierzycie to sobiue załóżcie ten MAP 051C i sprawdzajcie.
Ktoś chyba nie zna linearyzacji 3barowego mapa 051C ?

Przy seryjnym doładowaniu ASV czyli ~1bar, po założeniu 051C ciśnienie wzrośnie do 1.38bara. Dla seryjnej turbiny ASV/AHF jest to za dużo i zwłaszcza na serii takie zabiegi są kompletnie nie potrzebne bo na większym booście bez większej ilości paliwa auto będzie jechało tak samo a nawet trochę gorzej gdyż większy boost = większa temp powietrza = mniejsza gęstość powietrza = mniej tlenu w powietrzu i nawet mimo większego ciśnienia efektu nie będzie.

wesol akurat jest tak, że w większości 110VP np. taki ASV, nie ważne czy MAF pokaże 950 czy 1000 czy 1200mg/R jest to obojętne, bo już od 950mg/R będzie dozwolona max dawka jaka jest napisana w ograniczniku dymienia.
To że widzisz spadek dawki w 008 w logu - tak jest zbudowana mapa dymienia. Dawka spada wraz ze wzrostem obrotów.

Powtarzam większe wskazania przepływomierza w żadnym wypadku nie ograniczą dawki.

I jeszcze informacja dla wszystkich szukających mocy po zmianie mapa. Przygotujcie się na większe spalanie z tego względu iż kierownice turbo będą mocniej domknięte (będzie wymagane większe ciśnienie bo MAP będzie oszukiwał realne wskazania) przez co zatykamy wydech ...



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości