Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: tomogolf2 » śr lut 25, 2015 19:19

Witam. Testowal ktos korasy tego typu http://allegro.pl/rdzen-koras-turbo-vw- ... 71409.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? jak to się sprawuje?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: DeepHeet » pt lut 27, 2015 20:02

Wie ktoś jaka mniej więcej panuje temperatura po stronie zimnej przy turbo, mowa o dieslu?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pt lut 27, 2015 23:13

eee nie rozumiem. Pytasz o temp w ukladie dolotowym powietrza za turbina gdzie juz sprezyla conieco powietrza czy cos innego??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
SmerVWny94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 11:43
Lokalizacja: Katowice - Piotrowice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: SmerVWny94 » śr mar 11, 2015 16:58

Siemanko, mam podejrzenia że pada mi turbina (silnik 1.9TDI AJM 115KM)[kopci na niebiesko po rozgrzaniu, przebieg 230tys], chciałbym wsadzić turbo z ARL.
Pierwsze moje pytanie: Jakie wsadzić? ori używane, czy po regeneracji? Gościu zajmujący się turbinami w Katowicach powiedział, że dobrze zrobione po regeneracji będzie lepsze.
Drugie pytanie czy turbo z ARL będzie potrzebowało dużo więcej chłodzenia? Chodzi mi o FMIC czy trzeba montować czy obejdzie się bez?
Konieczny jest soft?

Sory, że pytam pewno było już o tym ale potrzebuje pilnej porady...


Był golf MK4
Jest Bora TDI OEM+ ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=557369" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: speedi93 » śr mar 11, 2015 17:29

1.Ori używke
2.zalezy ile chcesz mocy.
3.bez softu mocy Ci nie przybędzie.


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
SmerVWny94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 11:43
Lokalizacja: Katowice - Piotrowice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: SmerVWny94 » czw mar 12, 2015 09:16

speedi93, słyszałem że seryjne ASZ (130KM) już latem odczuwają spadki mocy.. Maja taki sami IC jak ja więc chyba jednak centrlany się przyda..

KTOŚ POSIADA INTERCOOLER (FMIC) NA SELL???

Bez softu mocy nie przybędzie? Dając większą turbinę i FMIC powinno chyba coś podskoczyć, ale jak to jest.. bedzie zamulał bez softu? Mogę mieć jakieś problemy?


Był golf MK4
Jest Bora TDI OEM+ ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=557369" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw mar 12, 2015 09:30

seiyjny asz to moze nie ale po dobrym chipsie to po startach ostrych sie gotują. AJM nie ma takiego samego IC jak ASZ.
Jelsi dasz wieksza turbine i wiekszy IC to berz softu nic nie przybedzie. Zadnej zamułki nie bedzie, bedi echodzic jak seria AJM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » czw mar 12, 2015 09:51

OT wesol, seryjny smic asz w nadkolu jest większy od seryjego ajm?


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw mar 12, 2015 09:53

Tak. Jest troszke bardziej muskularny ale nie wiele. Ujmyjmy to tak ze wstawienei SMIC od slabszych wersji po zalozeniu w ASZ nie bedzie dawal rady.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
SmerVWny94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 11:43
Lokalizacja: Katowice - Piotrowice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: SmerVWny94 » czw mar 12, 2015 09:59

wesol, no dobra zrozumiałem, już dzięki wielke. Teraz nasuwa się pytanie co z sprzęgłem. Zawsze się wymienia przy takich modach?


Był golf MK4
Jest Bora TDI OEM+ ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=557369" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: macieej » czw mar 12, 2015 10:02

SmerVWny94 pisze:Zawsze się wymienia przy takich modach?
Przy zmianie turbo? Nie.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » czw mar 12, 2015 10:04

To nawet nie wiedziałem o tym.

Planuje wstawić turbo asz do ajm, wiem, że podejdzie bez problemu.

Potrzebna chyba tylko ta przejściówka albo ori czerwony wąż asz/arl.

Ciężko znaleźć coś dobrego w cenie 500-600 zł.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9210
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw mar 12, 2015 10:11

Wstaw turbo ASZ. Szubkozlaczke na muszli zimnej utnj izaloz twen waz co masz w AJM i po sprawie. Nie wiem po co sie tak ciosac z tm wezem czerwonym czy redukcjami. Waz i opaska skrecana to i tak najmocniejsze bedzie i najpewniejsze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » pt mar 27, 2015 15:03

[youtube][/youtube]
i teraz takie pytanie. Turbo seryjne ASV po regeneracji. Nie ja regenerowałem tylko poprzedni właściciel. Co mam sprawdzić i gdzie szukać przyczyny surge?
może to być źle wyregulowana sztanga?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości