Turbo od ASZ do AXR

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr mar 17, 2010 11:32

wesol, Mówię o programie przy seryjnych gratach.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr mar 17, 2010 16:34

Domyslilem sie ze o taki myk chodzi ale zerknij na tytul tematu. Odnosze sie wlasnie do tego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr mar 17, 2010 21:04

Krzylu nie ma co się śmiać - każdy co innego słyszy - czyta
w żadnym wypadku się nie śmieje
tak czy owak do 170KM pompki stykną
i to jest sedno sprawy bo głównie chodzi mi o to czy wymieniając turbo na ASZ da rade wykrzesać tyle mocy po programie i porządnym FMic.



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » śr maja 30, 2012 12:56

Odgrzeję trochę. A czy przy zmianie dmuchawki w AXR na turbo z ASZ lub ARL trzeba dokupowac jakieś przejściówki i inne graty ? Bo z tego co widzę to wlot powietrza do turbiny jest trochę w innym miejscu. Przy takim modzie turbo z ASZ lub ARL + FMIC to i sprzęgło by pasowało zmienic,na jednomasa np. Jaki moment przy tych ~ 160 koniach osiągacie po takich zmianach ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » śr maja 30, 2012 13:12

potrzebna jest flansza przejściowa - reszta pasuje P&P
coś takiego
Obrazek

ja przy 155KM miałem 337Nm przy zmianie tylko na dmuchawę od ASZ-a do silnika AXR


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Paviarotti » śr maja 30, 2012 18:49

KoJ@K -> niekoniecznie musisz zmieniać sprzęgło i dwumasę, możesz zostawić serię, ale max moment będzie dosyć wysoko (2,5-3rpm). Ostatnio widziałem Fabię ATD 196KM/396NM na serii :) wszystko zależy jak tuner zgra kreski. Oczywiście najlepiej mieć mocniejsze sprzęgło i nie żałować mocy/niutona nawet w dolnych zakresach :) BTW robisz FMICa? bo przy większej suszarce chyba by już pasowało.
Planujesz wrzucić turbo ARL? ja też się zbieram w AXRze, ale najpierw zrobię EGR OUT+kolektor ARL (graty już są), CAT OUT (niedługo), FMIC (w wakacje) i dopiero jakieś turbo (ARL albo BRD) - ciekawe ile mocy wyjdzie? :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » śr maja 30, 2012 19:03

Paviarotti pisze: ciekawe ile mocy wyjdzie?
jak nie będzie komu podlać paliwa to dużo nie zostanie wyrzeźbione - słyszałem że pompki od AXR-a do 160-170KM dają radę


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Paviarotti » śr maja 30, 2012 19:14

No racja, pompki będą ograniczać turbo.
Warto chyba jednak na początek dać FMIC+turbo, a pompki później :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » śr maja 30, 2012 19:48

Paviarotti pisze:Warto chyba jednak na początek dać FMIC+turbo, a pompki później
to wszystko zależy w jaką moc celujesz

u mnie na seryjnych gratach z turbiną od ASZ-a było 155KM i IC dawał radę - najgorzej było w lato jak wrzuciłem dużą prędkość na dłuższym odcinku to wtedy czułem delikatne osłabnięcie - a tak to bez problemu latało


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Paviarotti » śr maja 30, 2012 20:42

Celuje w max moc, którą można uzyskać po zmianie turbo/FMIC/pompek :) wydechu raczej nie chcę ruszać, tak samo jak głowicy. Zobaczymy, na jesień powinno być turbo i FMIC, a później to się zobaczy :)
Ogólnie mało jest projektów AXR/ATD, raczej większość swapuje i jedzie na ASZ/ARL :(


Obrazek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

turbo od ASZ do AXR

Post autor: zgredd » śr maja 30, 2012 22:10

Ja miałem ATD na 190km/400nm latało bezawaryjnie ale za grosze wpadł ASZ więc go wsadziłem. Jak będzie sprzęgło dobre i to na seryjnej sprężarce można dołożyć dużo niutona z dołu. Szukaj pompek AL w dobrym stanie ewentualnie BA jak nie znajdziesz AL. Wydech do 200km może zostać seryjny. PS Paviarotti nie montuj BRD bo nic nie pasuje. Wyjście na wydech do przespawania, redukcja silikonowa na dolot, spływ oleju itd dużo zabawy. Pakuj ARL@BPX to jednakowe sprężarki zrób pod 200km i jeździj.



Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Paviarotti » śr maja 30, 2012 23:02

zgredd dziękówa za fachową odpowiedź. O BRD jeszcze nie czytałem, w takim razie wrzuci się ARLa, bo bez sensu tyle rzeźbić.
Teraz mam 312Nm przy 2,5k rpm (280Nm przy 1800) i jeździ już fajnie :)


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » wt cze 05, 2012 15:30

Kulon, czyli narazie póki co można by było wsadzic samo turbo asz ? A może kiedyś tam na FMICa by się dozbierało. To tylko na trasie przy jechaniu z szybszą prędkością,przez dłuższy czas było odczuwalne to osłabnięcie ? A czy przy mniejszych prędkościach,ale trochę agresywniejszej jeździe też występował ten objaw ? I czy bardzo duży jest ten spadek ? A jak sprzęgło to znosiło ? Miałeś seryjne? Bo podobno seryjne w AXR wytrzymują okolice ~310 - 320 Nm . ?! :chytry: I jak jest zaciskana ta przejściówla ? Tym bolcem się jakoś zatrzaskuje w turbo czy zakłada się na to jeszcze ta"spinkę"metalową ? :chytry:


Obrazek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

turbo od ASZ do AXR

Post autor: zgredd » wt cze 05, 2012 16:50

KoJ@K wsadza się przejściówkę i zakłada się na to jeszcze ta"spinkę"metalową. Można wsadzić samo turbo ASZ i zrobić program powinno wyjść dosyć fajnie. Ja miałem na seryjnym sprzęgle 330nm w ATD niestety przebieg 200tys i taki moment który był przesunięty dosyć wysoko bo w okolice 2,5 tys w deszczowe dni sprzęgło potrafiło się u ślizgnąć. Fmic przydaje się w upalne dni. Na twoim miejscu bym nie robił tego, na tym etapie spadek odczujesz po mocnym pałowaniu auta jak temperatura w dolocie będzie duża.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości