SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: Baryla » czw maja 08, 2014 17:57

Mam skrzynie z rocznika 99 oznaczenie drw i ma impilsator. Teraz nie wien czy wystarczy podpiac wtyke i bedzie pokazywal predkosc czy trzeba cos jeszcze robic



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: Fahoo » czw maja 08, 2014 18:30

bedzie pasowac i bedzie predkosc tak jak trzeba


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: Baryla » ndz cze 01, 2014 12:43

Swap zakończony sukcesem :) Prędkościomierz działa, wszystko śmiga :) Dzięki wszystkim za pomoc :)



Dread
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: sob paź 30, 2010 18:00
Lokalizacja: Wrocław/Jelenia Góra

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: Dread » pt lip 04, 2014 12:02

odgrzeję temat, mam pytanko, z czego jeszcze mogą podejść jarzma na przód pod tarcze 312mm nie licząc tych, które zostały wymienione w pierwszym poście ? i jaki nr. one mają 451 ?


AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1666
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » sob wrz 27, 2014 18:41

jaro4444 pisze: 2. Skrzynia 6.

Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, ....
Która skrzynia z powyzszych bylaby najlepsza??
jaro4444 pisze: Zmiany turbiny, wtrysków, dodanie dużego IC i dobry program powinny dac przy pompie 10 ok 155-160 KM i ok 330-340 ładnego momentu bez pików i z łagodnym dla dwumasu dołem.
Na pompie 11 pewnie można mocniej pociągnąć z mocą. Pompa taka to część vw - 038 130 107 J. Ale to też kolejne wydatki...
Czy pompa od 90KM wystarczy?? Niby ma numer jak wyzej 038 130 107 J.
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-bosch ... 09362.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9224
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: wesol » ndz wrz 28, 2014 08:17

pompa o tym numerze to wlasnie najmocniejsza pompa do tdi VP i wlasnie co dziwne byla montowana w golfach 90 konnych ALH ze skrzynia automatyczną. JEst o tym na forum sporo od okolo 10 lat juz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: zgredd » ndz wrz 28, 2014 11:11

Ogólnie jak będzie mniej niż 230km to nie polecam długich skrzyń. Musisz sprawdzić gdzieś na forum octavi jest rozpiska prędkości dla poszczególnych biegów z każdej skrzyni. Trzeba by tak dobrać by po zmianie biegów wpadać w dobry zakres mocy.



bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: bolooo » czw sty 29, 2015 22:44

viewtopic.php?f=15&t=463575&start=28" onclick="window.open(this.href);return false; tu jest wzmianka o kodowaniu pompy po zmianie hebli


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1666
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » wt lut 10, 2015 21:33

jaro4444 pisze: 1. Hamulce.

Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.

Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.

Do tego jeden ważny szczegół - wszystkie koła muszą być min. 16" (łącznie z zapasem i zimą), 6,5x16" ET 42 lub większe.
Panowie a co z McPersonem?? Potrzebny jest do swapu hamulcow z 288 na 312mm czy podpasuje z 288?? Jak to wyglada??



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: zgredd » śr lut 11, 2015 01:02

Jest taki sam jak w 288 wiec nic nie musisz wymieniać. Nawet od wersji 280 pasuje jeśli ktoś tak zmienia.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1666
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » śr lut 11, 2015 12:28

zgredd pisze:Jest taki sam jak w 288 wiec nic nie musisz wymieniać. Nawet od wersji 280 pasuje jeśli ktoś tak zmienia.
No i malina :-). A jesli montuje sie AirRide'a to McPerson idzie won i ten od AirRide'a podpsuje pozniej??



bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: bolooo » śr lut 11, 2015 17:55

viewtopic.php?f=77&t=184526" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz cały temat o AIR :pub:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1666
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V

Post autor: G0 Karcio » pt lut 13, 2015 12:02

bolooo pisze:viewtopic.php?f=77&t=184526 tu masz cały temat o AIR :pub:
Tak 192 strony :kac: , moze szybciej ktos udzieli odpowiedzi:)??



bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Post autor: bolooo » pt lut 13, 2015 21:57

jak chcesz poznac co z czym to radze sobie przez week poczytac bo zkręcic kupe
i co chwile przerabiac zeby było ok nie sztuka :bajer: a szkoda kasy i czasu , weś tez pod uwage ze jak air na drodze ci sie rozkraczy to nawet na lawete cie nie wciągna bo auto opadnie na glebe max


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości