Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » sob sty 24, 2015 17:19

na ta moc spokojnie turbo ASZ. Jesli nie planujesz pompy zmieniac to wtryski 216. i tak sa w stanie wiecej podac niż to co oczekujesz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » pn sty 26, 2015 16:11

wesol, a jak bym w przyszłości chciał więcej to turbo z ASZ wystarcza?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » pn sty 26, 2015 16:46

Wkładaj od razu wtryski 230. Ja na swoim miejscu włożył bym 240 Firada. ASZ starcza do około 170-180km. Na swojej turbinie zrobisz około 160km, jeśli nie będzie problemu z przeładowaniem i odpowiednim wysterowaniem, nie zawsze z tych regenerowanych się udaje. Wrzuć większy dolot, kolektor ssący, Fmic się przyda bo za chwilę będzie lato. Co tego można dołożyć wałek z sdi. Wynik będzie zależał głównie od stanu twojej pompy wtryskowej.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » pn sty 26, 2015 17:21

jak bym miał pompe 11 to bym brał te 230,ale pompa, sprzęgło zostaje seria i na razie biorę 216 podobno do 170km starczą. Dolot będzie zmieniony z IC i teraz zostaje tylko dobranie turbawki takiej co szybko wstaje i dobrze dmuchnie. Ja się zadowolę tymi 160km jak wyjdzie tyle. Dlatego pytam w tym temacie czy turbo z asz styknie do 170km w razie czego :hmm:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pn sty 26, 2015 18:42

T asz starczy spokojnie na 170 KM,. wtryski 216 jeszcze powinny miec zapas.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » pn sty 26, 2015 18:52

no i git właśnie o takie konkrety mi chodziło :bigok: wesol, :pub:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » pn sty 26, 2015 22:46

Na większych wtryskach uzyskach większą moc na mniejszych dawkach i napięciu. Bez pompy 11 ale na wtryskach 240 przy turbo z ARL można zrobić 180km. Zawsze polecam większe wtryski bo czasami pompa jest słaba i później jest rozczarowanie. Przy dobrze wystrojonym aucie spalanie przy spokojnej jeździe będzie takie samo na wtryskach 216 i 230 a górny zakres obrotów nieporównywalnie lepszy na większych otworkach.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » wt sty 27, 2015 03:59

zgredd, tak ,ale za mną na 240 to będzie batory. Mi chodzi o to żeby wrzucić 216 i dopasować do tego turbawkę taką żeby sobie radziła i coś tam nawet w lekkim zapasie było. Pytałem o to która będzie lepsza ASZ,czy ARL do mojego setupu :grin:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » wt sty 27, 2015 08:25

ja bym zostal przy 216 i ASZ. Chesz sie bawic to trzeba wtedy wiecej wszystkiego. Szkoda pakowac 230 i turbo dawac arl o ktore w dzisiejszych czasach ciezko jak pompa zostanie 10. Do pewnego pulapu laduje sie w sumie neiduze pieniadze a pozniej sie okazuje ze nie ogarnia pompa nie ogarnia turbo nie ogarniaja wtryski a potem jeszcze sie okaze ze sprzeglo. Turbo ASZ idzie wyhaczyc czasami za 400 zl ale za 500-550 to juz sie da spokojnie. Za ARL mysle ze nie bedzie wielkiego wyboru za 800 zl i trzeba si eliczyc raczej z 900-1000 zl. W tej monecie to wolabym juz zapakowac GTB1756. Tyle z epeirwszy wariant jest malo kosztowny bo nawet nei 2 tys zl a drugi na grubsza moc juz przekracza ta kwote znacznie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Probe041 » wt sty 27, 2015 12:48

Do ilu tak btw wystarczą 216?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » wt sty 27, 2015 13:12

zostaję przy 216+asz. W okolicy mam 3 turbiny do obejrzenia a od ARL jest tylko jedna.
Probe041, do 170 może 180,zależy od stanu twojego silnika i pompy


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Odp: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o t

Post autor: Probe041 » wt sty 27, 2015 13:40

Mam turbo brd, pompę 10/11, 216 bosch i podobno wałek sdi. W tej chwili prawie 174km na dwumasie i 1.45b. Dlatego zastanawiam się ile mógłbym jeszcze wycisnąć po zmianie na jednomas i ewentualnie większych wtryskach i jakich najlepiej :-) Z drugiej strony mam obawy przed wyrzuceniem dwumasu i wolałbym inne rozwiązanie :-D



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: zgredd » wt sty 27, 2015 21:47

Wkładał bym ASZ ponieważ łatwiej znaleźć i wtryski firada 240 tuner wystroi Ci to do granicy dymu i nic nie musisz się martwić że będzie batory, od tego są odpowiednie mapy w sofcie. Wtryski 216 to max do 170km dają paliwo i to raz na milion. Realne jest 160km z groszem. Wiec wkładając 216 tak naprawdę nie trzeba by zmieniać turbiny. Kolega wcześniej napisał że ma 174km na przerobionej pompie i wałku sdi jak myślisz ile realnie by wyszło, wałek daje kilka km plus pompa więc pewnie koło 160km by się udało zrobić bez tych zmian. Kolego Probe041 polecam firada 240 do tego co masz w zupełności wystarczy, możesz dołożyć kilka km ale ograniczyć moment z dołu przez co nie będziesz musiał wymieniać sprzęgła. Powinno się pojawić na tych gratach co masz około 200km.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: stefano189 » wt sty 27, 2015 21:56

zgredd pisze:Wtryski 216 to max do 170km dają paliwo i to raz na milion. Realne jest 160km z groszem.

Kto Ci to powiedział ? takie bajdury krążyły po forum w 2005 roku, więc proszę nie uskuteczniać plotek i nie wprowadzać ludzi w błąd. Dobra pompa + 216-tki i 190 kuca z palcem w :ass: :ass:
Probe041 pisze:W tej chwili prawie 174km na dwumasie i 1.45b.
Jak spokojnie dojdziesz do 190 kuca, jak pompa zdrowa i wtryski nie leją. Jak w przyszłości chcesz grubo przekroczyć 200 PS, to pakuj od razu 270-tki. Mała różnica w cenie w stosunku do 240, wiec nie warto się bawić w pół-środki.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości