Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » śr lut 11, 2015 01:09

Jak bym miał przerobioną pompę albo ori 11 to wyszło by grubo ponad 210km. Momentem się nie sugeruje ponieważ miało być na maxa ile się uda z seryjnej pompy. Na jednym pomiarze przy dobrym nadmuchu nie ugotujesz coolera. Na wiosnę to wsadził bym fmic plus wtryski większe na twoim miejscu jeśli chcesz krzesać moc.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 885
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Marcin TDI » śr lut 11, 2015 02:14

zgredd, a jak tam z dymieniem ?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » śr lut 11, 2015 14:33

Dymi dość mocno ponieważ trafiła się niewstająca sztuka brd.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr lut 11, 2015 20:32

to na wirniku sa takie opory ze ciezko pokrecić ośką?? Jesli nie to zle cos wyregulowane.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » śr lut 11, 2015 23:37

Miałem już w życiu z 6 brd i wiem jak ma być ustawione. Testowane wielokrotnie w VP i Pd. Po prostu zdążają się takie sztuki, doładowanie w górnym zakresie trzymało idealnie. Niestety dołu nie udało się poprawić, czasami wina jest w samej turbinie regulacja sztangi, zwiększanie wypełnienia zaworka nie pomaga nawet mocne podlanie paliwem. Jak by się dało to było by to poprawione. :bajer:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » czw lut 12, 2015 08:30

Tak czytalem o tym juz gdzieś. Tak pytam bo musze przyznac ze to dziwna sprawa z tym jest. Wirnik chodzi jakos ciężej jak palcami sie kreci calym srodkiem??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
diablosv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 17:39
Lokalizacja: Białystok

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: diablosv » czw lut 12, 2015 20:17

zgredd, a co byś powiedział na

Alh
gtb1756vk
Gtx 305
Pompa 10

Czy zostać przy 216 i robić 11?.



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » pt lut 13, 2015 01:01

diablosv co to jest gtx305? Sprzedać 216 kupić firada 240 jak kasa pozwoli wrzucić ori 11 lub przerobić pompę. Ewentualnie odwrotnie, tańsza opcja to wtryski jak sam nie przerabiasz pompy. Przy wkładaniu turbiny gtb bez sensu było kupowanie wtrysków 216 dla mnie na takich końcówkach, nie zawsze można wykorzystać pełny potencjał vnt15 a co dopiero gtb17. Kto montował Ci gtb?



Awatar użytkownika
diablosv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 17:39
Lokalizacja: Białystok

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: diablosv » pt lut 13, 2015 16:16

Tak kupiłem te 216 bo miała być gt1749vb gtb1756vk będzie z BizonGarage.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Baryla » pn lut 23, 2015 19:43

le ma orientacyjnie sztanga w brd od konca do brzegu nakretki? Bo wydluzylem u siebie ponad 2 mm i nadal mam overboosty, nie takie duze jak byly, ale nadal sa :?



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: dawid13132 » pn lut 23, 2015 20:32

było nawet gdzieś na forum : http://images37.fotosik.pl/1096/a8c0a04cf9ef93damed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Do ilu Ci dobija to brd?
Jak w miarę wstaje to możesz jeszcze ruszyć sztangę.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Baryla » pn lut 23, 2015 21:27

Na seryjnyn sterowniku z ahf, pompa 11 z dawka w okolicach 8 i 230 wtryski lapalo nawet 1,5bar i nie chcialo zejsc poniżej 1,1. Teraz przeladuje na 1,2-1,3 i spadnie do 1,0



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: zgredd » wt lut 24, 2015 01:29

Jeśli górą spada to powinno być ok przy sofcie, podlejecie paliwa górą, wysterujecie wypełnieniem zaworka i powinno w miarę się słuchać. Jeśli będzie jeszcze problem to możesz ruszyć jeden obrót, ewentualnie wrzuć map 51C będzie większy zakres pomiarowy i kontrola doładowania.



spidi347
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 24, 2015 08:45

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: spidi347 » wt lut 24, 2015 08:52

Witam,

Przychodzę do was z pytaniem z innego forum szukając fachowej opinii. Aktualnie jako drugie autko mam 206 1.4 HDi, że lubię dłubać i grzebać to postanowiłem z tego małego silniczka trochę wykrzesać. Został zamontowany intercooler z 1.6 HDi, zrobiony program w Vtechu, jak na tak małe autko jedzie to całkiem nie najgorzej, ale nadal chce się więcej. Ciężko bez większych przeróbek upchać tu większe turbo (seryjnie jest Garret GT12) doczytałem na forum, że stosowany jest patent przekładania muszli kompresora strony zimnej jak i wirnika z GT15. Ktoś może wie, jak taki zabieg przeprowadzić, z jakiej turbiny ( chodzi o przykłady z jakiego auta/silnika) mogę przełożyć owe elementy i czy po takim zabiegu turbo musi trafić gdzieś na strojenie / wyważenie?

Pozdrawiam,



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości