Turbo od ASZ do AXR

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » wt cze 05, 2012 19:53

KoJ@K pisze:czyli narazie póki co można by było wsadzic samo turbo asz ? A może kiedyś tam na FMICa by się dozbierało. To tylko na trasie przy jechaniu z szybszą prędkością,przez dłuższy czas było odczuwalne to osłabnięcie ? A czy przy mniejszych prędkościach,ale trochę agresywniejszej jeździe też występował ten objaw ? I czy bardzo duży jest ten spadek ? A jak sprzęgło to znosiło ? Miałeś seryjne? Bo podobno seryjne w AXR wytrzymują okolice ~310 - 320 Nm . ?! :chytry: I jak jest zaciskana ta przejściówla ? Tym bolcem się jakoś zatrzaskuje w turbo czy zakłada się na to jeszcze ta"spinkę"metalową ? :chytry:
prędkość: 180-200 km/h - Konrad może potwierdzić było to raz w trakcie jazdy na manię chyba 2009 - ale wtedy to było testowanie na autostradzie od Torunia (?) do Pruszcza
w mieście nieodczuwalne osłabnięcie nawet przy mocnym pałowaniu - ja tam lubię być pierwszy
sprzęgło osłabło jak zrobiłem jakieś 80 tyś po modach ale dalej można było jeździć - tylko mnie denerwowało popukiwanie i dlatego wymieniłem komplet
przejściówka z jednej strony na opaskę zaciskową z drugiej na drucik wygięty taki co masz przy turbinie :-)
ale jak już się zastanawiasz nad wymianą to wkładaj GT1749VB


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Paviarotti » wt cze 05, 2012 20:01

KoJ@K -> a w ogóle robiłeś program? bo coś mi się kojarzy, że byłeś na grupówce u Aligatora (albo źle kojarzę :) ).
Jak nie byłeś na programie to wsadziłbym większe turbo i zrobił program. Tylko, że mocy szybko zaczyna brakować i znowu się zacznie modzenie :D Dlatego dobrze zrobić jak najwięcej modów i do tunera jazda :) żeby nie jeździć co chwilę na korektę programu ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » śr cze 06, 2012 15:47

zgredd, w deszczowe dni to chyba bardziej trakcję gubiło,a nie sprzęgło ślizgało ?! ;) Wiadomo,że zmieniając turbo,czy robiąc jakie kolwiek mody - nie robi się po to tego,żeby później auta nie pogonic i nie poprzypałowywac. :helm: Ale jeśli przy takich miejskich butach nie będzie znacznie słabł i na trasie też,to można by coś spróbowac wsadzic. :) Temp w dolocie chyba można programowo lekko oszukac. ;)
Kulon, tylko,że to turbo jest podobno słabsze z dołu,a narazie i raczej później też(fundusz na więcej nie pozwoli)na inne mody poza zmianą turbiny nie będę się decydował. U mnie sprzęgło już teraz gdzieś tam czasem puknie... I później na jednomas zmieniłeś ? :chytry:
Paviarotti, Tak,program mam zrobiony,ale nie w DynoSofcie,więc to chyba nie mnie kojarzysz. ;) Wiem wiem,że ile by nie było to po czasie zawsze by się chciało więcej.No,ale przy takich gabarytach auta okolice 130 koni i ~300Nm to już sobie całkiem fajnie radzi,więc po zmianie dmuchawki i później przeprogramowaniu tego na ~150 - 160 koni i moment ok 350 Nm to jak na zwykły dupowóz na codzień to będzie git. :bigok: A na grubsze mody mnie poprostu najzwyczajniej nie stac. ;)
No i ogólnie to dziękuję za odpowiedzi. :okej:


Obrazek

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » śr cze 06, 2012 17:03

KoJ@K pisze:tylko,że to turbo jest podobno słabsze z dołu,a narazie i raczej później też(fundusz na więcej nie pozwoli)na inne mody poza zmianą turbiny nie będę się decydował. U mnie sprzęgło już teraz gdzieś tam czasem puknie... I później na jednomas zmieniłeś ?
nie odczułem różnicy po zmianie z VA na VB a ta druga na pewno bardziej lajtowo pracowała na programie co był u mnie
później sprzęgło było włożone tak jak fabryka zalecała czyli dwumas i chodzi do dzisiaj tylko już nie w moich rękach - jeździ nim dziewczyna więc raczej tam szaleństwa nie ma
wkładaj turbo od ARL-a czyli GT1749VB


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pt cze 08, 2012 00:24

Kulon pisze:jeździ nim dziewczyna więc raczej tam szaleństwa nie ma
ooo byś się zdziwił,też kiedyś byłem takiego zdania dopóki nie znałem Mojej... :hmm:
To np taka z ASZ na programie pracowała by w jakiś wyżyłowanych warunkach ? Chyba nie. Tak symbolami turbin,oznaczeniami ich to nie bardzo łapię. ;) I takie nowe sprzęgło do AXRa wytrzymywało moce ~160 koni i tego momentu co miałeś ? Jakiej firmy wkładałeś ? A tak przy okazji,ciężkim tematem jest wymiana sprzęgła w AXR samemu ?


Obrazek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

turbo od ASZ do AXR

Post autor: zgredd » pt cze 08, 2012 02:37

Sprzęgło jakieś 2-4 godziny jeśli robisz to pierwszy raz. Nie zapominajmy ze w atd,axr map sensor jest do 1,5 bara jak dobrze kojarzę 1,55 to max zakresu więc dla asz to jest max co powinno się ustawić a dla arl to około 1,7 bara i już zachodzi potrzeba zmiany map sensora co wiąże się z zmianą softu.



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pt cze 08, 2012 08:33

Po zmianie turbiny to wiadomka,że trzeba Mu tam będzie podlac troszke. ;) To co,map sensor też trzeba będzie zmieniac ? eee chyba nie ma takiej potrzeby.


Obrazek

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » pt cze 08, 2012 08:41

KoJ@K pisze:To np taka z ASZ na programie pracowała by w jakiś wyżyłowanych warunkach ?
troszkę tak
KoJ@K pisze: I takie nowe sprzęgło do AXRa wytrzymywało moce ~160 koni i tego momentu co miałeś ?
337Nm
KoJ@K pisze:Jakiej firmy wkładałeś ?
chyba LUK-a
KoJ@K pisze:A tak przy okazji,ciężkim tematem jest wymiana sprzęgła w AXR samemu ?
jest trochę roboty ale sam tego nie robiłem - nie znalazłem jeszcze nauczyciela który by mnie nauczył co z czym się je


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pt cze 08, 2012 08:45

Turbina byłaby chyba mniej wyzyłowana niż ta w AXR teraz na programie co nie ? No to 337Nm wytrzyma sprzęgło,a po tej zmianie chociażby na ASZ chyba trochę więcej się zrobi Niutona ? No właśnie najlepiej jest się nauczyc na swoim przykładzie i swoich błędach. :helm: Tylko,że na start jest fajnie wiedziec,widziec mniej więcej co,gdzie i jak. :)


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » ndz wrz 16, 2012 11:31

A czy ktoś coś może się wypowiedziec na temat turbo z BPXa do AXR a ? Które byłoby "lepsze" narazie na ori IC ku ?


Obrazek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

turbo od ASZ do AXR

Post autor: zgredd » pn wrz 17, 2012 01:26

Turbo z Bpx to turbo ARL więc trzeba odpowiedzieć ile chcesz mieć koni. Jeśli 17x wystarczy to bierz turbo z ASZ bo i tak więcej nie będzie na ori SMIC chyba ze w zimę bo na lato może trochę puchnąć. Jeśli docelowo ma być 19xkm i Fmic to tylko turbo ARL, BPX. Samo założenie turbiny ASZ lub ARL to ta sama sprawa, wizualnie są takie same i wszystkie przewody są takie same.



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pn wrz 17, 2012 09:27

Bpx ma podobno wiecej lopatek na wirniku niz arl i niby ma lepszy dol?! :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: wesol » pn wrz 17, 2012 16:58

to są te same turbiny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

turbo od ASZ do AXR

Post autor: zgredd » pn wrz 17, 2012 20:45

Porównaj wykresy BPX i ARL i zobacz jak się rozkłada moment będziesz wiedział. A dla 100% zobrazowania zobacz wykresy po sofcie i porównaj. Bo jak dobrze pamiętam bpx ma 160km i doładowanie ustawione na 1,55 a ARL 150km i doładowanie 1,5bara.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości