Strona 3 z 3

Re: Golf 2 silnik ARL

: wt maja 31, 2016 13:17
autor: darwaz
PiterMK95 pisze:Tzn nie zostawial bym skrzyni z mk2 tylko wsadził jakąś lepszą ale też 5biegowa by nie przerabiać właśnie polosi.
Czyli w takim razie przegubów poloski nie będzie trzeba zmieniać? Hehe
Co to znaczy lepszą skrzynię 5-biegową? Którą dokładnie? Teraz masz skrzynię na wodzikach i sprzęgle na linkę jak mniemam. Wszystko co jest lepsze czyli ma większą średnicę sprzęgła ma już wybierak na linki a sprzęgło na hydraulice. Czyli w skrócie czeka Cie przerabianie pedałów i grodzi silnika na wysprzęglik hydrauliczny, no i zmiana lewarka na ten na linki. Nie wiem jak tam dokładnie jest z półosiami we wszystkich skrzyniach ale na 90% będziesz musiał je dorabiać od nowa bo inny jest wieloklin na przegubie wewnętrznym i długość półosi. A no i oczywiście łapy skrzyni też będziesz musiał dorobić albo kupić kit gotowy.Chcesz mieć silnik który seryjnie ma 310 Nm a pewnie na seryjnym się nie skończy, to musisz się liczyć z tym że skrzynia od mk2 się nie nadaje, ani żadna inna 020. Jak nawet wzmocnisz sprzęgło tak że przeniesie moment to prędzej czy później ukręcisz któryś bieg. Jak nie wierzysz to proszę bardzo.

moja skrzynia i jakieś 300Nm:

ObrazekObrazek

Zaraz ktoś powie że przypadek. Przypadek jest taki że już 3 raz rozbieram skrzynię bo coś się pierdzieli. Ja przechodzę na 02m bo mam dość zabawy z tym badziewem.

Golf 2 silnik ARL

: wt maja 31, 2016 14:38
autor: PiterMK95
Czyli co najlepiej byś polecił na dzisiejszy moment? Wsadzić seryjne poloski a dopiero jak bd w posiadaniu asz to dopiero myśleć o czyms innym?

Golf 2 silnik ARL

: wt maja 31, 2016 15:20
autor: darwaz
Teraz to wymień rozwaloną półoś i tyle. Jak/jeśli będziesz swapował silnik to wtedy pomyślisz nad skrzynią. Ja polecam 02m 6biegów ale to jakiś tam koszt jest. Skrzynia 1500(koło zamachowe, sprzęgło i rozrusznik), kewlar na stalowej przekładce 250zł, półosie 600, łapy 500, do tego przydałyby się nowe przeguby czyli jakieś 400-700. W mk1 cabrio mam taki setup, będę też robił to samo w mk2 country. Wg lepszej skrzyni VW nie ma.

Golf 2 silnik ARL

: wt maja 31, 2016 22:48
autor: Baryla
Poloski laduj z toledo I tdi

Re: Golf 2 silnik ARL

: wt maja 31, 2016 22:55
autor: darwaz
Baryla pisze:Poloski laduj z toledo I tdi
A po ki czort ? Nie mąć mu w głowie bo się pogubi :) Po co ma ładować półosie z toledo jak ma seryjny silnik? Ukręciła mu się z przypadku a nie z nadmiaru mocy. Pewnie ma przegub 90 wewnętrzny i mały zewnętrzny a jak wsadzi od toledo półosie setki to będzie musiał i flansze zmieniać i przeguby zewnętrzne na większe bo długości wieloklinów i osadzenie pierścienia jest w innym miejscu. I po co to jak i tak do ASZ będzie musiał zmieniać skrzynię?

Golf 2 silnik ARL

: czw cze 02, 2016 13:44
autor: PiterMK95
Ok, a półosie z 1.6D podejdą do 1.6 TD?

Re: Golf 2 silnik ARL

: czw cze 02, 2016 16:32
autor: plbartek89
Ja przechodzę na 02m bo mam dość zabawy z tym badziewem.
Pamietaj o czujniku predkosci nie zalozysz tego z MKII. Musi byc elektroniczny.

Golf 2 silnik ARL

: pn wrz 05, 2016 13:14
autor: Michał_1977
Siemanko.
Chłopacy,mam takie pytanko-jaki zbiornik trzeba wepchnąć do mk2,żeby wyposażyć go w pompę paliwa do ARL-a?
Z mk3,benzyna/diesel?

Golf 2 silnik ARL

: ndz wrz 11, 2016 10:25
autor: turpik
mozesz zalozyc od mk3 w Pb tam pompa byla w baku i zamiast niej po malych przerobkach zalozysz od PD albo prosciej kup pompe paliwa zewnetrzna 0,5bar i zaloz ja kolo baku jak mialy mk2 GTI i tez to bedzie dzialalo bez problemowo

Golf 2 silnik ARL

: ndz gru 11, 2016 07:07
autor: Michał_1977
Dzień dobry.
Panowie i Panie,jest pytanie - ma ktoś zdjęcia lub namiar na jakiś temat,w którym są takowe,odnośnie mocowań (stóp) poduszek silnika i skrzyni mk4 na podłużnicach w mk2?
Swap ARL --> mk2 jest w toku i potrzebuję jakichś wskazówek. Co prawda mam już w głowie pewien zarys jak to popełnić :grin: ,ale każda dodatkowa informacja jest cenna :-)


EDIT: 04 kwi 2017 07:29
Także tego,no....
ARL swapniety do mk2. Spięty ze skrzynka 6G. Wszystko powieszone na podłużnicach z zamontowanym stabilizatorem dolnym,tzw. lizakiem.
Auto na razie przejechało 1,5kkm.

Golf 2 silnik ARL

: wt kwie 04, 2017 10:31
autor: wesol
Zakladaj vp jakiegos alh czy asv. Zrobisz go na 200-240 koni i po temacie. W asz arl nie wiadomo czy pompki beda sprawne by przekroczyc 200 koni. Turbo i tak trzeba. Sprzeglo zamach to i w arl trzeba itd. Vp taniej wyjdzie jak pd.

Golf 2 silnik ARL

: czw kwie 06, 2017 15:02
autor: KLICHO
Albo hybryde dol pd i gora vp :) kto co lubi.

Golf 2 silnik ARL

: czw kwie 06, 2017 17:45
autor: wesol
dol od PD to jak celuje w jakies moce od 250 koni w gore.

Golf 2 silnik ARL

: sob kwie 08, 2017 21:05
autor: Michał_1977
wesol pisze:Zakladaj vp jakiegos alh czy asv
wesol,przecież napisałem,że SWAP już się przyjął :bajer: