Strona 22 z 22

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 18:33
autor: wesol
dlugosc kanalu tego cienkiego to moze cos tam miec znaczenie. Juz nie pamietam co tam kombinowal Fiodor u siebei z dolotem ale tez jakas wydumke w sensie gruba rura. Wydechowe tez widizalem u niego bo mi pokazywal swoj magazynek i byly barany ktre mial i u siebie. Pamietam ze cos tam wspominal ze jakies minusy na baranie byly i jelsi mnie pamiec nie myli to ma wlasnie żeliwniaka u siebie. Wiadomo ze na dlugim wydechu mamy nizsze EGT i turbo jest bezpieczniejsze ze tak powiem.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 18:39
autor: stefano189
Wałek.Gd pisze:To co z resztą powietrza wejdzie do drugiego tłoka w nadmiarze i zwichruje korbę czy cofnie się do turbo?
nie nie jestem kretynem. Ale widziałem amerykanów, co sobie zamontowali w każdym kanale sondę i sobie robili pomiary EGT. Ich stać. Tam się nikt nie bije o każdego dolara. I wyszło że 4 cyl. na kol. AWX ma 25-30 stopni wyższe EGT. Ktoś powie że to nie dużo. Ale patrząc przez pryzmat do czego ktoś buduje auto z mocnym ropniakiem, to nawet najmniejsze odchyłki mogą spotęgować późniejszą awarię.
Wałek.Gd pisze:że zazwyczaj ktoś się pyta o to przy modach na 150 koni
tu masz racje, kombinowanie a kolektorami poniżej 250 koni planowanej mocy, to wydawanie pieniędzy w błoto. Fakt
Wałek.Gd pisze:baran z całym szacunkiem dla fiodora wykonany zaje... to nie dawał jakiś mega korzyści w mocy/wstawaniu tylko egt a to raczej do mocnych projektów
no oczywiście że do mocnych projektów. Baran opóźnia wstawanie turbo, ale daje inne korzyści, o których nie będę wspominał, bo to oczywiste.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 21:58
autor: Wałek.Gd
To tak tylko chce Ci pokazać jak irracjonalnie blokuje przepływ powietrza w puszce filtra, że mam serie dolot do turbo, zwykły kolektor pd i jaka moc jest z tego.
Wiem, że to o czym piszesz może jeszcze poprawić, pewnie by się przydało ale to co wczesniej napisałem odniosło się do żenujących pytań laików, którym się czytać nie chce. Tutaj, na forum passata i audi jest tyle wiedzy, że aż nadto. Mi chodzi o to, że i tak podstawą są dobre wtryski, pompa, turbo i program :) jest tu multum osób co żydzi kasę na forum ale ma 216 i jakiś awx/arl i lecą idiotyczne pytanie czy grzebanie palcem w dupie coś pomoże.


P.s. Program jeszcze na przepływce, która powyżej 4000 dostaje zwarcia

ObrazekObrazekObrazek

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 22:35
autor: tomek08
Witam, napisz, jeszcze Wałek.Gd, jak długo jeździsz z ta mocą, bo kolega w MK4 na seryjnym dolocie, kolektor, jak u ciebie, leciał z 10-15km z pełnym ogniem i szlak trafił uszczelkę pod głowicą, dodam, że głowica była robiona z rok wcześniej. :hmm:
Po zamontowaniu lepszego, większego dolotu, samochód zaczął jechać o wiele lepiej, a program nie był tchnięty, po zmianie dolotu. :chytry:

Oto, link do jego wykresu:
Golf 4 ASV
turbo gtb 2260vk
wtryski 0.275
pompa 11 z szlifnietym nastawnikiem
fmic
dolot powietrza jeszcze seria
wydech 2,75 '
map sensor jeszcze 051CObrazek
Pozdrawiam.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pt lis 27, 2015 23:23
autor: Wałek.Gd
Jechać pełnym ogniem mocno pomodzonym tdi ... Pozdrów go

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lut 03, 2016 22:22
autor: DeepHeet
Czy da się jakoś obejść problem z efektem dudnienia (każdy kto grzebał przy dolocie wie co mam na myśli) przy nieograniczonym dolocie do filtra powietrza? Miałem taki dolot z kraty zderzaka do "zmodyfikowanej" obudowy filtra i efekt był taki że silnik dużo lepiej się dokręcał i nie łapał zadyszki. Obecnie zmontowałem układ z ori obudową filtra powietrza wraz zwężkami w obudowie i już nie ma dudnienia silnik pracuje dużo przyjemniej, ale czuć że stracił trochę wigoru zwłaszcza na górze.
Jest jakiś sposób aby połączyć przyjemne z pożytecznym?

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: śr lut 03, 2016 23:02
autor: tomek08
Witam, czy mogę prosić o foty ?
DeepHeet pisze: "zmodyfikowanej" obudowy filtra

Pozdrawiam.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lip 16, 2017 16:34
autor: marcodado
Witam, posiadam MTDI, pompa 12mm, wtryski 0.216, wałek SDI, FMIC. Kręci się do 5 tys w czasie jazdy, tutaj filmik https://m.youtube.com/watch?v=9KfC5Zhdcsg" onclick="window.open(this.href);return false;. Na filmie był garret T3 z 1.6 td, 1 bar doładowania. Teraz mam gt20 z merca 2.2 cdi, znacznie szybciej wstaje. Teraz pytanie, jaki kolektor przydać żeby się kręcił dalej do 5 tys? Aktualnie kolektor z 1.9 td aaz.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: wt sie 08, 2017 22:35
autor: lisek171
kolektor awx/avf w prawo, lub asz/arl w lewo kierunek odejścia czesci ssacej patrzac wprost na silnik, wielkiej poprawy się nie spodziewaj aaz-owy kolektor to akurat lepszy wybór niż te montowany w seryjnych vp

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz sie 13, 2017 21:43
autor: marcodado
Dałem z 1.9 d, poprawa mocy, zniwelowalo zadymienie do zera, dopiero po zwiększeniu dawki zaczął dymić jak wcześniej :)

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: pn sie 14, 2017 09:48
autor: wesol
lisek171 pisze:kolektor awx/avf w prawo, lub asz/arl w lewo kierunek odejścia czesci ssacej patrzac wprost na silnik, wielkiej poprawy się nie spodziewaj aaz-owy kolektor to akurat lepszy wybór niż te montowany w seryjnych vp
Jeszcze mozna dac od sharana alhambry galaxy bo tam sa te kolektory takie jak asz arl tyle ze w druga strone przekrecone czyli w prawo. No i w sga czy to 115 koni czy 13 czy 150 sa takie same.