Strona 4 z 100

: czw sie 20, 2009 12:45
autor: crazydriver
SToRM pisze:Czytam ze w AGR tez jest ten sam jednomas co w G60? :o
228 mm

Teraz mam serie (157KM@320Nm) i nie ma problemu, tlyko dwumas juz pwoli niedomaga. Ale uslizgow brak
u mie w alh przy ok 150 km i 3?? nm dwumas tłukł od momentu założenia virusa a po miesiącu sprzęgło zaczyna się ślizgać na 3,4,5 biegu... więc jeśli dwumas Ci pada to nie cchce być złą wróżką ale niedługo będziesz łapał też ślizgi

: czw sie 20, 2009 15:52
autor: SToRM
crazydriver pisze:. więc jeśli dwumas Ci pada to nie cchce być złą wróżką ale niedługo będziesz łapał też ślizgi
taaa, tyle ze na stage'u ponad 150 kuca jezdze juz rok (w tym zcasie zrobilem 30 000 km), a dwumas sie tlucze od kiedy mam auto.
Wiec wymiana nie jest spowodowana brakiem przyczepnosci tarczy, tylko poprostu w zimie bede walczyc o wieksze moce :D

: czw sie 20, 2009 22:27
autor: crazydriver
SToRM pisze:
crazydriver pisze:. więc jeśli dwumas Ci pada to nie cchce być złą wróżką ale niedługo będziesz łapał też ślizgi
taaa, tyle ze na stage'u ponad 150 kuca jezdze juz rok (w tym zcasie zrobilem 30 000 km), a dwumas sie tlucze od kiedy mam auto.
Wiec wymiana nie jest spowodowana brakiem przyczepnosci tarczy, tylko poprostu w zimie bede walczyc o wieksze moce :D
widać masz sprzęgło w lepszym stanie niż moje albo lepiej moment poprowadzony..

: sob sie 22, 2009 09:30
autor: Turbonalepa
Nie zakładam nowego tematu, żeby nie śmiecić (mam nadzieję, że autor ni ma mi za złe).

Passat 3B 2000 r. 1.9 TDI PD (AJM) skrzynia manual 5 biegów (DUK czy jakoś tak). Sprzęgło leży a dwumas już też ma dość. Po mojemu jest tam sprzęgło 228 mm. Chcę to zmienić na zwykły zamach i teraz wątpliwości:

- zakładam zamach z VR6 czy G60 (jakie różnice??)
- śruby do zamachu oczywiście krótsze i do docisku też takie jak trzeba;
- do tego tarcza i docisk i łożysko odpowiednio z VR6 lub G60 i cacy??
- żadnych kombinacji??

Pytam bo u mnie silnik jest wzdłuż i się boję, że to nie będzie tak cacy jak myślę.

Pozdrawiam.

: sob sie 22, 2009 14:48
autor: GMS
z tego co się orientuje to koło zamachowe nie podejdzie od poprzecznego silnika bo rozrusznik jest od przeciwnej strony i wieniec jest za daleko , musisz szukać koła zamachowego od wzdłużnego silnika czterocylindrowego od v6 się nie nada bo jest mocowane na więcej śrub chyba w pierwszych a4 tdi był jednomas , z audi b4 jakiegoś 2.0 też powinno podejść ale to musisz sprawdzić
śruby tak jak piszesz muszą być krótsze , łożysko sprzęgłowe też jest inne niż w g60, vr6
temat jest do ogarnięcia tylko trzeba pomyśleć i pokombinować doborem odpowiednich części

: ndz sie 23, 2009 18:59
autor: Dario84
Turbonalepa, sprzeglo audi b4 lub a4 1Z z zamachem. Na razie sprawdzone ze trzyma 360Nm.

: pn wrz 07, 2009 17:15
autor: marcuso86
Ok koledzy wiec uporządkujmy to dogłębnie. A mianowicie mam szukać zamachu z silników g60, 1z, abf czy tak? Czy jeszcze jakies możliwości, proszę o odpowiedz bo po założeniu 216stek do mojego alh czuje ze troszke dwumas niedomaga, ale sprzęglo trzymie jak należy.

: pt wrz 11, 2009 19:06
autor: tkoczi
marcuso86, tak potrzebujesz taki zamach.
Później tak: tarcza, docisk i łożysko najlepiej Sachs! Nr katalogowy 3000 384 001 i śruby do zamachu z VR6 : VW N 905 398 01 i do docisku z VR o numerze VW N 101 010 01 - po 6sztuk


mam takie pytanie... Cy śruby do zamachu i do docisku z VRki są takie same jak w 1z/g60?

: pt wrz 11, 2009 19:19
autor: sheriffg
tkoczi pisze:Cy śruby do zamachu i do docisku z VRki są takie same jak w 1z/g60?

pewnie tak

: czw wrz 24, 2009 22:54
autor: QCHARZ
sheriffg, witam
mam jeszcze pytanko ile jeździsz już na tym sprzegle bo w tym artykule przeczytałem że jak masz jednomas to może skrócić żywotnośc skrzyni oraz moga występować większe drgania
http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html

: pt wrz 25, 2009 08:38
autor: sheriffg
nie ma drgań i nic podobnego skrzynie nie padaja w tdi inaczej nikt by modów nie robił na 150 i wiecej ps :bigok: i po 350 i więcej nm maja i latają jak bym czytał co wypisuja jakies cioty na forum gdzies tam co nie znaja sie na temacie to bym pewnie z 1800 wydał i było by to samo a tak to nie całe 700 :bigok: we wcześniejszych TDI nie było 2 masu i tez wszystko chodziło 2 mas to wymysł by kase z nas ciągnąć takie jest moje zdanie

: pt wrz 25, 2009 18:39
autor: Castillo
Kurde mi też właśnie padło sprzęgło i co najlepsze ojciec chce mnie zmusić żebym zdemontował wtryski 216 i chiptuning i wrócił na stare 90 km :) haha a mam 130 km i 311 nm teraz i każdy dobrze wie, że jak już raz się taką moc poczuje to nie da rady wrócić na jakieś marne 90 koni :) Właściwie można iść tylko w góre :). Mechanicy z mojej małej mieściny straszą że podobno skrzynia biegów przeguby itp pójdą też w końcu, znacznie szybciej niż przy oryginalnej mocy co oczywiście jest uzasadnione tylko pytanie jak bardzo taka moc wpływa na seryjne graty. Podobno najbardziej ucierpi skrzynia biegów i to własnie po wymianie na jednomas bo większe drgania itp... Mam nadzieje że się nie mylicie i mój golfik 4 z przebiegiem 200 tys km jeszcze przynajmniej 100 tysiecy zrobi i się nie rozleci bo to nie jest taka tania zabawka w końcu 20 tysiaków gdzieś kosztuje. A teraz do rzeczy chciałbym kupić gotowy zestaw (chyba g60 jak mówicie) gdzie mam szukać? W necie na allegro czy jechać do jakiegoś serwisu VW we Wrocku np. Takie coś znalazłem http://www.allegro.p/item752502617_sprz ... 130km.html

: pt wrz 25, 2009 19:28
autor: sheriffg
ten komplet to do asz a nie do alh szukaj komplet od golfa 2 1.8 G 60

cos około 450 zł powinno kosztować i sie nie martw o skrzynie raczej o opony :bigok:

: pt wrz 25, 2009 21:47
autor: Castillo
Ok dzięki mam komplet g60 oraz śruby teraz tylko koło jednomasowe . Znalazłem tylko coś takiego http://www.allegro.pl/item752172155_kol ... ml#gallery .Bo jak audi tdi to do golf chyba też wejdzie ? Nowych jednomasów chyba się już nie da kupić ? Sorry za gupie pytania ale nie znam się za bardzo ... Albo takie http://moto.allegro.pl/item726641079_ko ... ml#gallery