Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: dack23 » czw gru 02, 2010 22:16

caro86wlkp pisze:podepnę sie pod temat. jak w afn-ie wygląda spływ oleju? chodzi mi o samą część przykręcaną do bloku

końcówka taka sama jak w 1z, okrągła duża przez którą przechodzi śruba wkręcana w blok.
poszukaj, to nie boli....


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Fahoo » czw gru 02, 2010 22:24

spływ afn/1z maja różną długosc ten od 1z do turbo awx nie spasuje trzeba nypel i spływ awx albo spływ afn


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: arturkw » czw gru 02, 2010 23:22

ok czyli można stwierdzić zeby zamontować spływ oleju z turbinek BRD\AWX w 1Z potrzeba ori spływ z awx\afn i do tego nypel(króciec gwintowany) i po problemie?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Fahoo » pt gru 03, 2010 09:04

arturkw pisze:ok czyli można stwierdzić zeby zamontować spływ oleju z turbinek BRD\AWX w 1Z potrzeba ori spływ z awx\afn i do tego nypel(króciec gwintowany) i po problemie?
masło maślane :kac:

zeby zamontowac turbo afn/brd/awx potrzeba do 1z zmienic spływ na dłuższy od afn lub awx+nypel wkrecany do silnika
ori spływu od brd nie da sie kupic tak szybko jak do awx
od razu mówie od asz spływ nie pasuje


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: caro86wlkp » pt gru 03, 2010 19:01

dack23 pisze:końcówka taka sama jak w 1z, okrągła duża przez którą przechodzi śruba wkręcana w blok.poszukaj, to nie boli....
google mi zablokowali :bajer:
tak na poważnie nie mogę znaleźć, wiesz może jaki jest rozmiar tej śruby i skok gwintu?



lobot25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 16, 2010 00:58
Lokalizacja: zambrow
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: lobot25 » sob gru 04, 2010 06:48

hej jesli chodzi o montaz brd to powiem wam tak : mialem wczesniej awx w swoim 1zecie troche przerabiania bylo nie powiem , ale kolega kojot zdecydowal sie na kupno awx wiec ja zdecydowalem sie na brd i wyszlo tak ze wszystko jego ori weze z afna zostaly przelozone do mnie i bez problemu zostala p[odpiete brd a on zabral moje graty , takze nie trzeba nic przerabiac z tego co sie orientuje to i splyw oleju pasuje , od awx do brd ,i od afn do brd



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: arturkw » sob gru 04, 2010 13:11

Jako że wszystko najważniejsze zostało powiedziane co do montażu turbo BRD zebrałam to w 1 całość i wklejam opis montażu turbo BRD do silnika 1Z w AFN jest prawie tak samo tylko różnice są w początku wydechu i spływie ale o tym potem, na razie zajmijmy się silnikiem 1Z. co potrzebne do montażu:
-początek wydechu AFN
-turbina BRD oczywistość
-kolektor wydechowy dzielony (afn,awx…)
-zestaw uszczelek metalowych
-spływ oleju z afn,awx plus nypel(króciec gwintowany) nypel/króciec gwintowany o numerze N908 371 01 z ASO 18zł ( wskazówka fahoo)
-kwestia połączenia dolotu z filtra do TURBO i tu jest kilka możliwości, można zrobić tzn hybrydowy dolot używając komponentów z innych aut marki VW ale najprostszym rozwiązaniem będzie przerobić nieco ori dolot z 1Z a mianowicie trzeba rzeźbić z fagumitu(wąż olejoodporny) (fi 45) i starą rurę plastikową(ori dolot 1Z) co miała bezpośrednie podłączenie do turbo) poucinać uszy na śruby i troszkę go pod szlifować kątówką żeby naciągnąć fagumit. I sprawa dolotu z filtra załatwiona, teraz kwestia wylotu powietrza z TURBO do IC tutaj jest o tyle prosto ze można zastosować redukcje z allegro z fi45 na fi51 i po kłopocie, chociaż 1 osobie z forum udało się naciągnąć ori gume (silne dłonie ), czyli kwestia montażu TURBO dolotu i wylotu załatwiona, jeżeli chodzi o dopływ oleju to można ori dopływ nagiąć i pasuje, lecz jeżeli chodzi o spływ to musimy się się zaopatrzyć w spływ oleju z AFN lub AWX i kupić w aso nypel część o numerze N908 371 01 18zł w ASO ( wskazówka fahoo). W 1Z zostaje nam jeszcze połączyć wydech tutaj musimy mieć początek wydechu z AFN,awx… i połączyć to z reszta wydechu. I włala  kwestia przejścia z WG na VNT i wgrania softu z AFN pomijam bo to osobna dyskusja 


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Re: Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: jarucki » sob gru 04, 2010 14:23

Fahoo pisze: zeby zamontowac turbo afn/brd/awx potrzeba do 1z zmienic spływ na dłuższy od afn lub awx+nypel wkrecany do silnika
chyba raczej krótszy niż w 1Zecie :p


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Fahoo » sob gru 04, 2010 20:40

jarucki, z 1z nie pasuje do turbin vnt inny kąt rurki i inna długosc


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: arturkw » czw gru 09, 2010 22:19

spływ oleju do turbiny BRD pasuje z AFN,AWX plus nypel, jeżeli montujemy to wszystko do 1Z.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Enten » śr gru 22, 2010 13:18

przepraszam, że się wtryniam w temat :(

jest sens wrzucać do afn turbo od BKD? stan - nowe w baaardzo dobrych pieniądzach

mój silnik afn po przelocie ~300tkm ale suchy i zdrowa kompresja

wrzucony do budy golfa mk1 - projekt do jeżdżenia po bułki w niedzielę ;)

do tego rzeźbię wydech i oczywiste sprawy, więc przeróbki wchodzą w grę
plany na ~180-200ps (fmic, końcówki wtrysków, pompa i ... turbo- ale jakie?)


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Cinek » śr gru 22, 2010 13:40

nie podepniesz BKD bo jest razem z kolektorem i nie pasuje. dzielony kolektor musi być, albo jak ci starczy 180 to ARL.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: sagon » śr gru 22, 2010 14:06

Turbinki od 2.0 tdi 140 koni,to nic innego,jak turbina z takiego awx-a.
Jeżeli celujesz w 180-200,to ta z bkd zdecydowanie odpada.
Ma za małą wydajność,pomijając fakt,ze jak wczesniej wspomniano,jest zespolona z kol.wydechowym.
Do takiej mocy bez rzeźby,to jedynie turbina z brd,jeżeli chcesz dobić do 200tu,na 180 wydoli hubrydka awx/arl,bo od arl-a pisali,że też nie podejdzie.
Jak chcesz,to uderz do kolegi Fahoo,ma taką z brd do sprzedania.


AFN 165,5@380,8

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...

Post autor: Enten » śr gru 22, 2010 18:44

wydech i tak będę robił od podstaw - przelot na 2,5 a down pipe to już pod odpowiednie T

Zatem to bkd sprzedam a poszukam brd.

Poczytałem i porównałem - nie ma co kombinować.

a tak jeszcze mam pytanie - a turbina od BMN będzie w miarę do afn? Nie widziałem jeszcze takiej kombinacji i wolę zapytać...


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 44 gości