Strona 5 z 6

: ndz sie 30, 2009 15:32
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:andrew.zbyrko, w AFN jakie masz ciśnienie doładowania bo ja sieboję tylko jeszcze możliwości że pod wpływem temperatury i ciśnienia doładowania rzędu niemal 2barów jednak może ją czasem wypluć
to prawda, co się będzie z nią działo niestety trudno przewidzieć, pozostaje testować

: ndz sie 30, 2009 15:42
autor: arwam
andrew.zbyrko, możesz zdradzić z czego ją wykonałeś jeśli to nie jest żadna tajemnica?

: ndz sie 30, 2009 19:34
autor: Byku21
a próbowałeś kolego splina 8????Lub odkręć od przewód oleju od turbo i sztangę,przesuń na bok i jest dużo miejsca,bo ja miałem to samo...Jak nie splin to gwiazdka 45

: ndz sie 30, 2009 19:48
autor: arwam
Byku21, kluczem typu spline raczej tam nie podejdziesz żeby zabić go w uszkodzoną śrubę

: ndz sie 30, 2009 19:53
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:andrew.zbyrko, możesz zdradzić z czego ją wykonałeś jeśli to nie jest żadna tajemnica?
pochwale się po testach :helm:
Byku21 pisze:a próbowałeś kolego splina 8????Lub odkręć od przewód oleju od turbo i sztangę,przesuń na bok i jest dużo miejsca,bo ja miałem to samo...Jak nie splin to gwiazdka 45
zgadza sie odpływ od turbo troche przeszkadza, sztangi nie ma - k14, splinów nie mam ale moge spróbować tym torxem, tylko czy to coś da!? bo imbus 6 już sie obrucił w śrubie :grrr:

: ndz sie 30, 2009 20:22
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:moge spróbować tym torxem, tylko czy to coś da!? bo imbus 6 już sie obrucił w śrubie :grrr:
dobierz troszkę większy i go zabij w uszkodzoną śrubę.
Powinno dać radę ale i tak do tego jest najlepszy spline.
Ja za ich pomocą wykręcam urwane śruby

: ndz sie 30, 2009 21:05
autor: Byku21
Byku21, kluczem typu spline raczej tam nie podejdziesz żeby zabić go w uszkodzoną śrubę
Krótki splin podejdzie bez problemu i jakoś młotkiem długi wbiłem

: ndz sie 30, 2009 21:53
autor: bradley
Ja nabilem imbusa mlotkiem, zalepilem klejem super patex fix, przez noc zaschlo i rano juz moglem odkrecic ukrecony leb. Poxipol bylby nawet lepszy.

: ndz sie 30, 2009 22:30
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:dobierz troszkę większy i go zabij w uszkodzoną śrubę.
z tym młotkiem to nie bardzo jest tam miejsce, ale poprubuje jak znajde chwile, bo jeszcze na głowe zwaliło mi się polo 1,4 z przegrzanym motorem na wieczorne dłubanie :kac:

: ndz sie 30, 2009 23:23
autor: bradley
To byla koncowka imbusowa do kluczy z grzechotka. Jeszcze wzialem kawal rury zeby byl wiekszy moment i jakims cudem sruba puscila. Stojac przed samochodem to byla to 3 od lewej... zbieg okolicznosci? :crazy:

: pn sie 31, 2009 22:19
autor: andrew.zbyrko
arwam, dzisiaj próbowałem gwiazdką i nic, jutro będę miał splina to jeszcze spróbuje - jak nie wypali to uderzam do Ciebie z tą uszczelką jak jeszcze sie piszesz :grin:
bradley pisze:Stojac przed samochodem to byla to 3 od lewej... zbieg okolicznosci?
i to śruba z najgorszym dostępem :grrr: może od temp. złapała korozja (najbliżej kolektora/turbo) i wychodzą takie wianki

[ Dodano: 07 Wrz 2009 19:27 ]
Uszczelka w końcu została zamontowana, pomógł większy splin zabity młotkiem po wcześniejszym odkręceniu turbo, dzięki wszystkim za porady.
uszczelka wydaje się być trafiona, ale do rzeczy:
Uszczelkę przykręcałem dwa razy, po pierwszym demontażu pojawił się na niej delikatny rant/wgniecenie, uszczelka nie uległa deformacji(oprócz tego rantu) ani żadnych przypaleń, nadtopień itp. W sumie na uszczelce przjechałem ok. 150 km, przy max. doładowaniu 1,2 bar, uszczelka dalej trzyma ciśnienie, w ramach testów mogę zwiększyć ciśnienie do ok. 1,4 -1,5 bar.
Kolejna sprawa to izolacja kolektora, w tym momencie u siebie nie jestem w stanie dokładnie przetestować, mój IC od dłuższego czasu leży w garażu, więc po trasie kolektor jest tej temp co sprężarka. Zrobiłem mały test nagrzewałem silnik na wolnych obrotach, przy temp płynu ok. 90 kolektor był letni, dopóki sprężarka się nie zagrzała i wpompowała gorące powietrze do kolektora.
Przy już rozgrzanym kolektorze sprawdziłem temp. samej uszczelki (na rogu kawałek wystaje spoza obrys kolektora), uszczelka była letnia – dało się ją bez problemu dotknąć palcem.
Najlepszy test byłby w aucie z wdajnym IC
Do przykręcenia kolektora dałem śruby o 3 [mm] dłuższe od poprzednich czyli 50 [mm], gwint M8x1,25, bez kucza dynamometrycznego, małą grzechotką bez mocnego dokręcania, od środka na zewnątrz w kilku etapach.
Kilka danych o uszczelce;
Uszczelka została wykonana z jednej z odmian teflonu, przy pomocy frezarki numerycznej CNC
Twardośc ok. 60HB
Temp topnienia ok. 330 st. dla pracy ciągłej ok. 270st
Przewodność cieplna ok. 0,25 [W/m*K], dla porównania stop aluminium ALSi ok. 160 [W/m*K], a żeliwo szare ok. 50 [W/m*K]
Jest odporny na działanie olejów spalin i innych płynów w naszych silnikach, również na promienie uv (nie starzeje się)
Pod uwage brałem jeszcze dwa inne materiały, o podobnej przewodności ale dużo niższej temp. topnienia (coś ponad 100 st), w pobliżu kolektora wydechowego wydaje mi się że mogły by popłynąć,
Znalazłem jeszcze jeden materiał ale tylko pod nazwą handlową (jeszcze niedostępny w Polsce) dosyć niedrogi jeszcze mniejsza przewodność w porównaniu z teflonem, i wyższa temp. topnienia, tylko mało plastyczny (małe rm i duże HB), trzeba byłoby stosować dodatkowe uszczelki itp
Jak są chetni to mogę wykonać jeszcze kilka lub więcej takich uszczelek, ew. do innego silnika, uszczelka pasuje do starszych 1,6/1,9 TD przez tdi VP aż do tdi PD typu arl asz, co do benzyn to nie wiem
Z mojej strony tyle, jak są jakieś sugestie to śmiało

: pn wrz 07, 2009 22:01
autor: arwam
andrew.zbyrko,

czas testować na aucie z wielkim IC

: pn wrz 07, 2009 22:11
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:andrew.zbyrko,

czas testować na aucie z wielkim IC
arwam,ogarnołeś już sprawe z kolektorem? to wysyłam jutro Tobie!?

: pn wrz 07, 2009 22:47
autor: CrocodileReggae
andrew.zbyrko, jesteś zuchem, gratuluje determinacji...