wałek od sdi do tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Binekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lip 25, 2015 21:38
Lokalizacja: Piła WLKP

Re: wałek od sdi do tdi

Post autor: Binekk » śr wrz 30, 2015 18:15

zgredd pisze:w ibizie aey jest wałek o oznaczeniu 028e nie jest zamienny z 038e ponieważ nie ma napędu na pompę vaku. Można go zastosować do 1z, Afn, Ahu. Do silników na aluminiowym deklu nie będzie pasował.
szkoda ale dzięki za odpowiedz :pub:



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » czw paź 01, 2015 19:51

Ale dla informacji 28E i 38E krzywki jak i kąty są takie same :)


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

Awatar użytkownika
Binekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lip 25, 2015 21:38
Lokalizacja: Piła WLKP

wałek od sdi do tdi

Post autor: Binekk » czw paź 01, 2015 20:15

ahh... jak ja to przeczytałem :banghead: wiec pakować go do ahf :chytry:



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » czw paź 01, 2015 22:12

Do AHF 28E nie podejdzie tylko 38E


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

szymon6a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 16, 2013 09:05

wałek od sdi do tdi

Post autor: szymon6a » pn lis 02, 2015 18:58

WItam. Posiadam silnik 1z i zamierzam kupić cudownie okrzyczany wałek o oznaczeniu 38E- ceny kosmos, ale jest też wałek 28E który jest znacznie tańszy i bardziej dostępny na szrotach więc jestem nim zainteresowany, tylko czy ktoś potwierdzi, że ma on identyczną charakterystykę co 38E ?
Zaznaczam, że przeczytałem dokładnie cały wątek i chcę otrzymać dokładne potwierdzenie, bo po co wydawać pieniążki na marne



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: wałek od sdi do tdi

Post autor: zgredd » wt lis 03, 2015 12:10

Tak wałek 028e jest identyczny pasuje też 028H są zamienne z 038e do starszych tdi.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » śr lis 04, 2015 19:08

Powtwierdzę sam mam taki wałek 28E :) Brat bliźniak 38E bez pompy Vacum :)


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: spawacz » pt lis 06, 2015 01:13

walek 28E da sie tez zalozyc do nowszych TDI!!! Wystarczy przefrezowac tyl , lub nawet katowka poszezyc - ale to juz wmaga posiedzenia.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomek08 » pt lis 06, 2015 17:29

Witam, co do samego wałka, czy może ktoś napisać, jakie wrażenia po zmianie na wałek z SDI, czy ten 028e , czy ten 038e?
Leży mi taki wałek w domu, chcę go w przyszłości zamontować, ale spotkałem się z opiniami użytkowników, którzy twierdzą, że silnik gorzej chodzi na wałku z SDI, tzn, głośniej, twardziej, chodź, to niby kwestia ustawienia samego wałka?
Jeszcze opinia innego użytkownika:
Miałem wałek rozrządu od swojego silnika AEY tylko miałem wałek 28H czy coś w ten deseń a nie taki jak wszyscy wkładają. Ogólnie na wałku z sdi nie ma tego strzału Nm co na tdi niby turbo lepiej budzi, ale czy to prawda... w każdym razie obecnie jeżdżę na wałku z tdi i nie zamierzam zmieniać.
.

Proszę o opisanie własnych odczuć. :food:
Czy to prawda, czy to mogą być inne przyczyny?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Tomek

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » pt lis 06, 2015 22:52

Witaj tomek tutaj dokładnieJak już nie raz mówiłem bawiłem się wałkami w moim 1z postanowiłem poświęcić trochę czasu poszperać itp. Były różne opinie że wałki z SDI psują silnik, są identyczne, poprawiają górę, inni mówią że poprawiają dół, wałki AAZ są lepsze od SDI i innych bajeczek.

No to pojechałem na szrot przypadkowo aby poszukać paru rzeczy :) I nagle patrze stoi Golfina 3 z silnikiem SDI oznaczenie AEY, zdejmuje pokrywę i widzę, jest ładny wałek od SDI, szukam zniszczeń, nic nie ma. To mówię biorę.

Przejechałem do domu wycieram do ze szlamu i starego oleju. Biorę suwmiarkę i mierze dokładnie 2 razy każdą krzywkę i zapisuje wyniki. Na następny dzień kolega mówi żebym pojechał z nim na inny szrot bo potrzebuje parę części do swojego B5 AFN. To mówię spoko jedziemy. Tamten wyciąga a ja oglądam co jest ciekawego i widzę Passek B4 z AAZ . A mówię jeśli ma ładny wałek biorę. Przyjeżdżam do domu też wycieram i mierze krzywki.

Kolega wymieniał popychacze w swoim AFN to pytam czy by nie zrobił mi przysługi nie włożył tego wałka od SDI. Nic nie mówiłem mu jakie może mieć korzyści itp włożyliśmy ustawiliśmy wszystko jak trzeba kąt wtrysku 52 stopnie i pojechał. On ma AFN tylko z programem.

I po 3 dniach spotykamy się i pytam jak się jeździ a on że kurcze czuje że turbina wcześniej wstaje i czuje że moc trzyma do około 3300-3400. Mówi że nie ma mega super szału ale czuć że jest bardziej elastyczniejszy.

Ja przed zabawą w zmiany wałków robiłem pomiary z K-Power. Jetem gapą i zrobiłem głupotę bo nie zrzuciłem wykresów ehhh :( <cry2><cry2> pamiętam wyniki. Na każdym wałku były 2 próby i na ori TDI wynik miałem 134KM i 337NM drugi pomiar 132KM i 332Nm.

Potem włożyłem wałek od AAZ oznaczenie wałka 28D. Przez 2 tygodnie jeździłem tak jak zawsze normalnie jeżdżę. Odczucie ? Turbina później nieco wstawała ale trzymał moc do okolicy 3400. Przejazd na K-Power 130KM i 339Nm i drugi 131KM i 338Nm. Ale co zauważyłem też nieco więcej palił wyszło mi że około 0,5 L na 100km po mieście.

Następnie założyłem wałek od SDI od AEY oznaczenie 28E to jest brat bliźniak wałków 38E z SDI z AQM,AGP. Tylko nie ma zasilania pompą VACUM w środku. Czyli idealnie pasuje do starych 1z/AFN. Przez chwile miałem obawy bo o tym wałku nie było żadnych informacji. Ale poprosiłem znajomych aby u siebie krzywki pomierzyli jakie mają w 38E i wysłali dane. Jak juz dostałem, mówię dobra zakładam. Po założeniu wałka i od razu nowych szklanek. Odpalam. Chodzi jak czołg. Z tyłu dym, myślę sobie coś zepsułem, źle rozrząd ustawiłem, może kąt wtrysku? Sprawdzam wszystko na spokojnie. Idealnie na wszystkich znakach zgadza się. No to odpalam. Myślę niech pochodzi może się ułoży. Zagrzał się do 90 już dym zniknął, to samo przy dodawaniu gazu. I ruszam w drogę. Przez 20Km jeszcze mi się nie podobało cykanie szklanek bardzo. Pojeździłem jeszcze 50Km i już ładna praca silnika. Chodzi ciszej i twardziej. No to czas na testy tzw dupo hamownią. Odczucie, turbina nieco wcześniej wstaje i tak jak na wałku AAZ trzyma moc do około 3400. Wcześniej słabł już przy 3000. Co jeszcze zauważyłem to zadymienie zmniejszyło się . Wcześniej miałem dym widoczny czarny teraz jest rozproszona mgła. No i K-Power wyszło pierwszy pomiar 141KM i 342Nm i drugi 139KM i 339Nm. I po jeździe już na nim ponad 2 tygodnie mogę stwierdzić że passat mniej pali względem ori wałka od 1z :) Nie są to jakoś wielkie ilości ale teraz pali około 6.5L tylko i wyłącznie miasto wcześniej palił ponad 7L

Parę zdjęć wałka od SDI

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I błąd duży bo nie dałem porówania wałków od 1z i AAZ jedynie mam tylko od 1z i AEY :(

Obrazek
Obrazek

Jak widać krzywki wydechowe w wałku SDI są jajowate. Takie też były w AAZ. Natomiast w 1z wałku są ostre wszystkie.

Tu jeszcze jedno zdjęcie z 1z
Obrazek


A tutaj pomiary krzywek wałków .

Wałek TDI 1z 28F

1 krzywka 46,50 mm normalna
2 krzywka 46,20 mm normalna
3 krzywka 46,50 mm normalna
4 krzywka 46,20 mm normalna
5 krzywka 46,00 mm normalna
6 krzywka 46,10 mm normalna
7 krzywka 46,00 mm normalna
8 krzywka 46,20 mm normalna

Wałek SDI AEY 28E
1 Krzywka 47,00mm Jajowata
2 krzywka 46,80mm normalna
3 krzywka 47,00mm Jajowata
4 krzywka 46,70mm normalna
5 krzywka 46,70mm normalna
6 krzywka 47,00mm Jajowata
7 krzywka 46,70mm noromalna
8 krzywka 47,00mm Jajowata

Wałek TD AAZ 28D
1 krzywka 46,80 mm Jajowata
2 krzywka 46,50 mm normalna
3 krzywka 46,90 mm Jajowata
4 krzywka 46,30 mm normalna
5 krzywka 46,20 mm normalna
6 krzywka 46,80 mm Jajowata
7 krzywka 46,30 mm normalna
8 krzywka 46,80 mm Jajowata

Co do podsumowania. Jak ktoś chce dać taki wałek bez innych modyfikacji to nie opłaca się totalnie. Jeśli się bawi w wieksze modyfikacje to może wsadzić jak znajdzie w dobrym stanie i oczywiście cenie. Może też się przydać tym którzy walczą u siebie z zadymieniem po modyfikacjach.

Jak ktoś będzie chciał to nagram pracę silnika na wałku od SDI. masz jak opisywałem wrażenia na wałku.


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomek08 » sob lis 07, 2015 15:08

Witam, dzięki za opisanie, co i ile jaki wałek daje. :bigok:
Teraz przynajmniej wiem, że warto zapakować ten wałek z SDI, czyli 038E.
à propos, wydaje mi się, ze po założeniu wałka 038E silnik na początku chodził,
KLICHO pisze:Chodzi jak czołg
, ponieważ, dałeś też nowe szklanki, które, też potrzebują trochę czasu, żeby się ułożyły. Sam miałem niedawno taki przypadek, po zrobieniu uszczelki pod głowicą w silniku na PD. Po zagrzaniu się i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów silnik zaczął cicho i miękko pracować.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: JABcok20 » ndz gru 13, 2015 22:40

Posiadam dwa wałki 028E i 038E jak będę miał czas to porównam może czujnikiem zegarowym. Będzie dokładnie wiadomo bo pewnie nie jeden się zastanawia czy są takie same...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » pn gru 14, 2015 10:21

No to czekam co wyjdzie :)


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomek08 » czw gru 17, 2015 00:29

Witam, dokładnie, jak wyżej. :food:
Pozdrawiam.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości