wałek od sdi do tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dawidszew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 22, 2012 19:28

wałek od sdi do tdi

Post autor: dawidszew » ndz gru 27, 2015 14:24

Witam ;)

Przy wymianie rozrządu w ASV zmieniłem wałek na 38e i zauważyłem że po wymianie zmieniła się jedna rzecz, mianowicie podczas hamowania silnikiem teraz jest cichutko a wcześniej buczał o wiele głośniej - był głośniejszy podczas hamowania silnikiem niż gdy bardzo delikatnie się przyśpieszało(wydech całkowity przelot), dlaczego tak było? Jak powinno być ok?
Druga sprawa czy jest sens przyśpieszać albo opóźniać wałek rozrządu względem dołu przy setupie: BRD, 11mm, 0.230, FMIC, wydech cały przelot? Jakie skutki przyniesie opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: AndrzejP4 » ndz gru 27, 2015 17:48

a chcesz poprawić dolny czy górny zakres obrotów ? Mierzyłeś już auto na hamowni ?

Czytałem dzisiaj na kilku forach, że wałek od TD (aaz) lepiej się sprawdza od wałka SDI i TDI - tzn auto ciszej pracuje i ma mocniejszą górę.

Będę mieć podobny setup do Twojego - BRD, 11, 0,250, big Fmic, ale z dwumasą od AWX - dlatego zależy mi na niższym, ale płaskim, daleko trzymającym niutonie - dlatego będę próbować z wałkiem od TD



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » ndz gru 27, 2015 19:34

Tu bym się sprzeczał bo jeździłem na AAZ i góre ma taką samą jak na SDI a dół gorszy :)


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: AndrzejP4 » ndz gru 27, 2015 20:36

na forum (chyba passata) facet wrzucał wykresy z hamowni i porównywał wałki aaz i SDI - aaz miał gorszy dół, ale góra wydawała się minimalnie lepsza. Poza tym pisał o cichszej pracy na aaz - ponoć zawory wydechowe później się otwierają. Potwierdzasz >?



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » ndz gru 27, 2015 20:39

Ja pisałem stronę wcześniej :) Pamiętaj że zawsze jak masz hamownie trzeba mieć na uwadze margines błędu :) Ja napisałem i wypisałem jakie były odczucia itp. Po 2 w wałku SDI masz dłużej otwarte kanały wydechowe :) Ogólnie co do wałków to jest tak SDI>AAZ>TDI


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

dawidszew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 22, 2012 19:28

wałek od sdi do tdi

Post autor: dawidszew » pn gru 28, 2015 02:57

Wszystko fajnie, ale dalej nie wiem jakie skutki przynosi opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka, względem dołu silnika :P



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: wałek od sdi do tdi

Post autor: chrzaniu » pn gru 28, 2015 09:24

dawidszew pisze:Wszystko fajnie, ale dalej nie wiem jakie skutki przynosi opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka, względem dołu silnika :P
może być tak , że jak opóźnisz przyspieszysz to zawory spotkają się z tłokami . tam jest cholernie mało miejsca . VP to nie PD gdzie ustawia się synchronizację wałka z pompowtryskiwaczami . Po to są blokady na pompe, wałek i wał aby wszystko było w punktach 0.


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

dawidszew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 22, 2012 19:28

wałek od sdi do tdi

Post autor: dawidszew » pn gru 28, 2015 13:07

Wiem ile tam jest miejsca i spokojnie o pół zęba można przesunąć wałek do przodu albo do tyłu. Tylko co można tym ugrać? Nie wierze że nikt nie próbował się tym bawić :P



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » pn gru 28, 2015 13:18

Nie nie możesz ugrać. Możesz przez to spieprzyć sobie ustawienie potem kąta wtrysku czy ryzyko przestawienia rozrządu.


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

wałek od sdi do tdi

Post autor: AndrzejP4 » pn gru 28, 2015 14:50

Sądzę, że opóźnienie wałka jest bardzo ryzykowne ze względu na doganianie zaw. wydechowych przez tłoki na wysokich obrotach. Manipulowanie pojedynczym wałkiem jest często pozbawione sensu. Co innego byłoby w DOHC



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: wałek od sdi do tdi

Post autor: chrzaniu » pn gru 28, 2015 19:01

dawidszew pisze:Wiem ile tam jest miejsca i spokojnie o pół zęba można przesunąć wałek do przodu albo do tyłu. Tylko co można tym ugrać? Nie wierze że nikt nie próbował się tym bawić :P
Jeśli jesteś taki pewny to przestawiaj Walek a my wszyscy czekamy na wyniki ;)


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wałek od sdi do tdi

Post autor: tomek08 » śr gru 30, 2015 23:00

Witam, to ja napiszę coś o przestawieniu wałka.
Kiedyś przypadkowo przestawił mi się wałek w 1Z o jeden ząb, nie pamiętam, czy do przodu, czy tyłu :?
Silnik odpalił normalnie, z tym, że strasznie klekotał i nie miał mocy.
Kiedyś ktoś pisał, że jeśli lekko się przestawi, to silnik pracuje łagodniej, niestety, nie pamiętam w którą stronę i co dzieje się z mocą?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: wałek od sdi do tdi

Post autor: JABcok20 » śr mar 30, 2016 07:45

Wałek od sdi starego o numerze 28E jest inny niż wałek 38E :grin: To samo 28H (1.7sdi) jeśli byka nie strzeliłem przy pomiarze to przy przestawieniu o jeden ząb wychodzi całkiem niezły wałek ale nie lepszy od 28E.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

wałek od sdi do tdi

Post autor: KLICHO » śr mar 30, 2016 10:22

Ale krzywki i wielkość 28E i 38E mają takie same i wielkościowo


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości