Mody silnika 2,5 tdi 150 km !

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Mody silnika 2,5 tdi 150 km !

Post autor: tomasz25 » śr sie 08, 2007 13:50

witka czy ktos robił juz cos oprócz chipsa w tym motorze ?
jak tak to co i jakie efekty i koszta?
mam ori przebieg 173 tys w A4 Avant do 200 km i 430 nm bym chciał podciągnac
strasznie sprzeczne opinie są o tym motorku(dobre i złe) dla mnie bomba cisza i kulturka pod machą ,z porównaniu z mk3 afn którym jezdziłem.
W poniedziałek hamowanie i vag ale mysle za chips mi nie wystarczy,czekam na pomoc :)
Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2007 13:51 przez tomasz25, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 08, 2007 14:37

tomasz25 pisze:mysle za chips mi nie wystarczy
myśle że chips i to delikatny dla 2.5 TDI 150KM

juz pare osób sie przekonało



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » śr sie 08, 2007 17:25

a wtrysków nie zmieniać ? i co ten motor rzeczywiscie kibel jest ? Usy mówił ze 100 tyś przy tym przebiegu zrobie napewno po chipsie.


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
szpac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 14:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: szpac » śr sie 08, 2007 23:08

tomasz25 pisze:a wtrysków nie zmieniać ? i co ten motor rzeczywiscie kibel jest ? Usy mówił ze 100 tyś przy tym przebiegu zrobie napewno po chipsie.
Prędzej wałki rozrządu wymienisz niż przejedziesz 100tyś. te silniki to kibel na maxa. no chyba że ostatnia seria od 2003r o oznaczeniach BAU, BDH i cośtam.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 09, 2007 10:35

szpac pisze:Prędzej wałki rozrządu wymienisz niż przejedziesz 100tyś. te silniki to kibel na maxa. no chyba że ostatnia seria od 2003r o oznaczeniach BAU, BDH i cośtam.
dokładnie AKN to kupa, wałki po 150 tys się wycierają i sa do wymiany...

rozrząd też ostro bije po kieszeni - pasek ma chyba ze 2 km długości :)

Obrazek

fakt że wersje 163 i 180KM o oznaczeniach silnika zaczynających sie na literke B juz mają polepszone wałki

ale i tak sie to na wielkie mody nie nadaje... sory



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » czw sie 09, 2007 19:39

panowie ja mam afb czym sie on różni od akn ????


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sie 09, 2007 19:53

150 mozna sobie zachipsowac na 170 i... to wszystko. tyle musi wystarczyc.

wlasnie rozmawialem z kolega. ma a6 z takim silnikiem. padla pompa podczas jazdy :grin:
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 22:02 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sie 09, 2007 23:52

SouleR pisze:ma a6 z takim silnikiem
w a6 to przypadkiem nie byla rzedowa 5cyl? calkiem fajny motor ta rzedowka
jeden koles w finlandii ma transportera t4 ze stara 5cyl rzedowka, seria minimalnie ponad 100 koni, obecnie ponad 300 koni prawie 600nm


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sie 10, 2007 07:35

A znajomy miał RS4 z 2,5TDI pod maską i powiem szczerze, że wykres z hamowania pokazywał 200KM równo i auto potrafiło jeździć. Co jakiś czas coś się je..... do takiego stopnia, że auto ciężko odpalało i się tłukło. Wiem jeszcze tyle, że podnosili ciśnienie wtrysku oprócz zmiany LAYSa.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 10, 2007 08:28

prawie 600nm okolo 227kW = 304km
dodatkowo na rolkach turbo dalo rade nadmuchac tylko 1,3 bar, na drodze dmucha prawie pod 2 bary

stary 2,5tdi na pompie :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 08:29 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 10, 2007 08:38

zaprzal pisze:w a6 to przypadkiem nie byla rzedowa 5cyl? calkiem fajny motor ta rzedowka
R5 2.5 TDI są w transporterach były wersje 100 i chyba 125 i 151KM - własnie z tych 151 silniku AHY i AXG pochodzą magiczne koncówki 0.216
tomasz25 pisze:panowie ja mam afb czym sie on różni od akn ????
chyba jakieś kosmetyczne zmiany.. generalnie te polepszone mają oznaczenie na literke B

dodam jeszzcze że trzeba uważać żeby nie zapowietrzyć pompy VP44 bo lubi padać

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4771

i toszkę o odmie - również porada carlnova z forum DIAHTRONIK-a

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4760



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 10, 2007 08:42

R5 2.5 TDI są w transporterach
sa tez wersje 115km w audi 100 c4 i w pierwszych audi A6 - 140 koni

[ Dodano: Pią Sie 10, 2007 8:43 am ]
dodam jeszzcze że trzeba uważać żeby nie zapowietrzyć pompy VP44 bo lubi padać
dokladnie, trzeba pilnowac pompy paliwa w baku, ona tez moze pomoc zalatwic pompe wtryskowa


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » pt sie 10, 2007 21:10

cowboy, dzięki poczytałem troche,sprawdze w jakim stanie są wałki i odma i mam nadziej ze pojezdze spokojnie bo furex fajny jest ,fele 17" zakładam na tygodniu i cykne zdjecia,pozdro.
Ostatnio zmieniony pt sie 10, 2007 21:10 przez tomasz25, łącznie zmieniany 1 raz.



Młodziutki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:19
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: Młodziutki » ndz maja 18, 2008 13:22

Co chodzi o 2.5 TDI to występowały w wersjach R5 i V6 pierwsze rzędówki montowane były a Volvo 850 i V70 i dysponowały moca 140KM, czesto spotykane były też w Audi C4 i późniejszym modelu po lifcie tj. A6. Miały dwie moce 115 i 140KM. Najwięcej mozna ich spotkać w Busikach Volkswagena model T4 sam posiadam taki silniczek w Multivaniku, w T4 występowały trzy warianty mocy 88, 102 i 151 KM Bardzo wdzięczne silniczki tylko o paski i rolki trzeba dbać. Co do modeli V6 mogę dużo pisac miałem Passata z takim silnikiem AKN- występowaly one w Passatach B5, B5FL a takrze w Audi A4 model B5> i A6 model C5. charakteryzowały się czterema wariantamii mocy 150, 155, 163 i 180 KM. Podobno te trzy ostatnie sa poprawione, ale nadal to nie jest to co powinno być, Ja w swojim miałem 175 tys jak wymieniałem wałki, koszt nie mały, 10 tysięcy po wymianie wałków pompa padła, i miałem problem ze znalezieniem, bo w Tiptronikach podchodzi tylko jedna o oznaczeniu 106J To nieliczne usterki z którymi się borykałem. Sumując pali jak 2.8 a przyśpiesza jak 1.9 :D jak chcesz to go kręć ale osobiście odradzam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości