Strona 1 z 1

Mody silnika 2,5 tdi 150 km !

: śr sie 08, 2007 13:50
autor: tomasz25
witka czy ktos robił juz cos oprócz chipsa w tym motorze ?
jak tak to co i jakie efekty i koszta?
mam ori przebieg 173 tys w A4 Avant do 200 km i 430 nm bym chciał podciągnac
strasznie sprzeczne opinie są o tym motorku(dobre i złe) dla mnie bomba cisza i kulturka pod machą ,z porównaniu z mk3 afn którym jezdziłem.
W poniedziałek hamowanie i vag ale mysle za chips mi nie wystarczy,czekam na pomoc :)

: śr sie 08, 2007 14:37
autor: cowboy
tomasz25 pisze:mysle za chips mi nie wystarczy
myśle że chips i to delikatny dla 2.5 TDI 150KM

juz pare osób sie przekonało

: śr sie 08, 2007 17:25
autor: tomasz25
a wtrysków nie zmieniać ? i co ten motor rzeczywiscie kibel jest ? Usy mówił ze 100 tyś przy tym przebiegu zrobie napewno po chipsie.

: śr sie 08, 2007 23:08
autor: szpac
tomasz25 pisze:a wtrysków nie zmieniać ? i co ten motor rzeczywiscie kibel jest ? Usy mówił ze 100 tyś przy tym przebiegu zrobie napewno po chipsie.
Prędzej wałki rozrządu wymienisz niż przejedziesz 100tyś. te silniki to kibel na maxa. no chyba że ostatnia seria od 2003r o oznaczeniach BAU, BDH i cośtam.

: czw sie 09, 2007 10:35
autor: cowboy
szpac pisze:Prędzej wałki rozrządu wymienisz niż przejedziesz 100tyś. te silniki to kibel na maxa. no chyba że ostatnia seria od 2003r o oznaczeniach BAU, BDH i cośtam.
dokładnie AKN to kupa, wałki po 150 tys się wycierają i sa do wymiany...

rozrząd też ostro bije po kieszeni - pasek ma chyba ze 2 km długości :)

Obrazek

fakt że wersje 163 i 180KM o oznaczeniach silnika zaczynających sie na literke B juz mają polepszone wałki

ale i tak sie to na wielkie mody nie nadaje... sory

: czw sie 09, 2007 19:39
autor: tomasz25
panowie ja mam afb czym sie on różni od akn ????

: czw sie 09, 2007 19:53
autor: souler
150 mozna sobie zachipsowac na 170 i... to wszystko. tyle musi wystarczyc.

wlasnie rozmawialem z kolega. ma a6 z takim silnikiem. padla pompa podczas jazdy :grin:

: czw sie 09, 2007 23:52
autor: zaprzal
SouleR pisze:ma a6 z takim silnikiem
w a6 to przypadkiem nie byla rzedowa 5cyl? calkiem fajny motor ta rzedowka
jeden koles w finlandii ma transportera t4 ze stara 5cyl rzedowka, seria minimalnie ponad 100 koni, obecnie ponad 300 koni prawie 600nm

: pt sie 10, 2007 07:35
autor: TAZ
A znajomy miał RS4 z 2,5TDI pod maską i powiem szczerze, że wykres z hamowania pokazywał 200KM równo i auto potrafiło jeździć. Co jakiś czas coś się je..... do takiego stopnia, że auto ciężko odpalało i się tłukło. Wiem jeszcze tyle, że podnosili ciśnienie wtrysku oprócz zmiany LAYSa.

: pt sie 10, 2007 08:28
autor: zaprzal
prawie 600nm okolo 227kW = 304km
dodatkowo na rolkach turbo dalo rade nadmuchac tylko 1,3 bar, na drodze dmucha prawie pod 2 bary

stary 2,5tdi na pompie :)

Obrazek

: pt sie 10, 2007 08:38
autor: cowboy
zaprzal pisze:w a6 to przypadkiem nie byla rzedowa 5cyl? calkiem fajny motor ta rzedowka
R5 2.5 TDI są w transporterach były wersje 100 i chyba 125 i 151KM - własnie z tych 151 silniku AHY i AXG pochodzą magiczne koncówki 0.216
tomasz25 pisze:panowie ja mam afb czym sie on różni od akn ????
chyba jakieś kosmetyczne zmiany.. generalnie te polepszone mają oznaczenie na literke B

dodam jeszzcze że trzeba uważać żeby nie zapowietrzyć pompy VP44 bo lubi padać

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4771

i toszkę o odmie - również porada carlnova z forum DIAHTRONIK-a

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4760

: pt sie 10, 2007 08:42
autor: zaprzal
R5 2.5 TDI są w transporterach
sa tez wersje 115km w audi 100 c4 i w pierwszych audi A6 - 140 koni

[ Dodano: Pią Sie 10, 2007 8:43 am ]
dodam jeszzcze że trzeba uważać żeby nie zapowietrzyć pompy VP44 bo lubi padać
dokladnie, trzeba pilnowac pompy paliwa w baku, ona tez moze pomoc zalatwic pompe wtryskowa

: pt sie 10, 2007 21:10
autor: tomasz25
cowboy, dzięki poczytałem troche,sprawdze w jakim stanie są wałki i odma i mam nadziej ze pojezdze spokojnie bo furex fajny jest ,fele 17" zakładam na tygodniu i cykne zdjecia,pozdro.

: ndz maja 18, 2008 13:22
autor: Młodziutki
Co chodzi o 2.5 TDI to występowały w wersjach R5 i V6 pierwsze rzędówki montowane były a Volvo 850 i V70 i dysponowały moca 140KM, czesto spotykane były też w Audi C4 i późniejszym modelu po lifcie tj. A6. Miały dwie moce 115 i 140KM. Najwięcej mozna ich spotkać w Busikach Volkswagena model T4 sam posiadam taki silniczek w Multivaniku, w T4 występowały trzy warianty mocy 88, 102 i 151 KM Bardzo wdzięczne silniczki tylko o paski i rolki trzeba dbać. Co do modeli V6 mogę dużo pisac miałem Passata z takim silnikiem AKN- występowaly one w Passatach B5, B5FL a takrze w Audi A4 model B5> i A6 model C5. charakteryzowały się czterema wariantamii mocy 150, 155, 163 i 180 KM. Podobno te trzy ostatnie sa poprawione, ale nadal to nie jest to co powinno być, Ja w swojim miałem 175 tys jak wymieniałem wałki, koszt nie mały, 10 tysięcy po wymianie wałków pompa padła, i miałem problem ze znalezieniem, bo w Tiptronikach podchodzi tylko jedna o oznaczeniu 106J To nieliczne usterki z którymi się borykałem. Sumując pali jak 2.8 a przyśpiesza jak 1.9 :D jak chcesz to go kręć ale osobiście odradzam.