Strona 1 z 2

: śr lip 30, 2008 20:32
autor: pi0tr
ja dołoże od siebie. 2,0 TDI DPF słyszłalem opinie że jak jest z filtrem cząstek stałych to nie kombinować z podniesieniem mocy. Problemy z filtrem właśnie.
Czy to prawda??

: śr lip 30, 2008 21:46
autor: maxoff
witam. kolego po pierwsze masz motor na pompkach, po drugie jak chcesz bezpieczny przyrost mocy i niutków to nie baw sie w żadne boxy, zapodaj porządny program pisany pod twoją motorownie u jakiegoś szanującego sie tunera, w bielsku masz compsport, w katowicach-aligator, w wawce-masters i diagtronik. a vtech? różnie mówią, ja słyszałem więcej niepochlebnych niż dobrych opinii. pozdro.

: śr lip 30, 2008 22:34
autor: maxoff
spalanie zależy od twojej prawej nogi :bajer: jak będziesz normalnie jezdził to może troche spaść, ale jak będziesz butował to wzrośnie na pewno, moc sie z powietrza nie bierze. pozdro.

: śr lip 30, 2008 23:08
autor: rob555
BOX to suplement programu. Jesli mozna robic softa odradzam Boxy.
Vtech dosc dobrze opanowal nowsze sterowniki wiec smialo rob. Pamiętaj tylko ze lepiej miec slabiej a bezpieczniej niz mocniej i awaryjnie.
2/0 tdi maja slabiutke turbiny. Vtech raczej tylko mierzy moc na hamowni bez sprawdzenia cisnienia doladowania czy wogule diagnostyki. Jak w pore sie nie wylapie przeladowywujacej turbiny to mozna juz szukac drugiej...

: czw lip 31, 2008 00:01
autor: fixman
maxoff pisze:spalanie zależy od twojej prawej nogi :bajer: jak będziesz normalnie jezdził to może troche spaść, ale jak będziesz butował to wzrośnie na pewno, moc sie z powietrza nie bierze. pozdro.
i tu się całkowicie zgadzam z kolegą a tak naprawdę to nie spotkałem jeszcze nikogo komu mniej pali jak się czuje moc pod butem to pedał sam idzie do deski :grin:

mogę zaproponować www.g-lab.pl zgłoś sie do uysego ze 140 2,0 spokojnie 180 kucy pogalopuje :food: natomiast jeśli chodzi o turbinę to sie nie wypowiadam nie znam tych TDI 2,0

pozdro ------------------fix

: czw lip 31, 2008 00:23
autor: souler
fixman pisze:zgłoś sie do uysego ze 140 2,0 spokojnie 180 kucy pogalopuje
i uysy z pustego nie naleje. na ori suszarce taki wyniki to zabojstwo dla niej

odpusc vtecha i rusz tylek troche dalej. chyba ze ci paliwa szkoda.

: czw lip 31, 2008 08:50
autor: cowboy
fixman pisze:nie spotkałem jeszcze nikogo komu mniej pali jak się czuje moc pod butem to pedał sam idzie do deski :grin:
mnie mniej pali :)
souler pisze:fixman napisał/a:
zgłoś sie do uysego ze 140 2,0 spokojnie 180 kucy pogalopuje
no raczej w okolicach 165/170 to max na seryjnej suszarce... niestety te turbiny są za słabe do 2.0 16V - są takie same (chyba) jak w 130 AWX-ach

a doładowanie 1,35 Bar (tyle jest w AWX i zakładam podobne w BKD) w 1.9 TDI 8V a 2.0 TDI 16V to nie to samo :)

16 zaworówka ma lepszy flow (zaprzał sie bedzie cieszył :P ) poza tym ma większą pojemność wiec ma wieksze "zużycie" powietrza

w związku z tym nawet na serii te turbiny padają :)

także uysy może np zrobić 160KM ale moment podniesie się bardziej w zakresie użytecznym 2000-3500 rpm dzięki czemu spadnie spalanie a auto zyska na dynamice

ja bym własnie tak zaordynował :) a na górze (4000 rpm i wiecej ) nie dmuchał bym więcej niż seria, bo te silniki fajnie się krecą i turbina potrafi odlecieć

ps. a da się i 200KM i 450NM zrobić softem na chwile :)

: czw lip 31, 2008 11:14
autor: fixman
dlatego nie wypowiadam sie na temat tych suszarek ale jeśli chodzi o program to 180 bez problemu zrobisz

: czw lip 31, 2008 11:45
autor: cowboy
fixman pisze:jeśli chodzi o program to 180 bez problemu zrobisz
nie zrobisz... na pewno uysy nie wypuści od siebie BKD (2.0 140KM) z moca 180KM, bo moze okazać się że klient nie dojedzie do domu :)

: czw lip 31, 2008 15:24
autor: fixman
cowboy pisze:
fixman pisze:jeśli chodzi o program to 180 bez problemu zrobisz
nie zrobisz... na pewno uysy nie wypuści od siebie BKD (2.0 140KM) z moca 180KM, bo moze okazać się że klient nie dojedzie do domu :)
Zwracam honor szanownego kolegi :prayer: faktycznie uysy by nie wypuścił takiego auta ze względu na słabe TURBO pełen szacun i pozdrawiam mam nadzieję spotkać na MANI :pub:

: czw lip 31, 2008 22:21
autor: Cinek
pompowtryski raczej mniej nie spalą:( VP tak, ale PD jakoś ciężko. wiem po sobie

: pt sie 01, 2008 08:38
autor: cowboy
Cinek pisze:pompowtryski raczej mniej nie spalą:( VP tak, ale PD jakoś ciężko. wiem po sobie
bo pompowtryski ogólnie wiecej potrafią spalić.... szczególnie przy butowaniu

ponieważ mogą podlać dużo paliwa (duże cisnienie wtrsyku) to i spalanie wieksze...ale i power :)

: pt sie 01, 2008 09:42
autor: GoF
Moze lekko nie na temat ale w sumie piszemy tu o podnszeniu mocy w silniku na PD. Przeważnie (u mnie ale pewnie w tym 2.0 podobnie) do 160-165KM mozna bezpiecznie podnieść moc a jak silnik dobrze z tym zyje to i ponad 170KM da sie wyciągnąć samym wirusem bez katowania silnika. W silnikach na VP wrzuca sie inne wtryski itp a jak to sie ma do PD? Czy jak bym np u siebie wstawił większą suszarkę w komplecie z ickiem, może jakieś kombinacje z wydechem i pewnie mocniejszym sprzęgłem bo seria to mało to orientacyjnie na jaka moc mozna liczyc? I czy pompowtryski są jakims ograniczeniem przy podnoszeinu mocy i jak w VP cos trzeba zmieniać? Czy moc jest juz tylko ograniczona wytrzymałością bloku silnika zeby go nie rozpołowiło oraz zeby go nie ugotowac bo pewnie sa spore problemy z schłodzeniem oleju. Bo jest sporo tematow o przeróbkach VP a przy PD tylko same wirusy a jestem trochę zielony w tym temacie.

: pt sie 01, 2008 09:51
autor: cowboy
GoF, w silnikach PD ASZ, AWX i ARL pompki sa bradzo wydajne i starczają do 250KM

wiec tu tuning polega na wymianie turbiny i FMIC

w VP niestety trzeba zwiększać wydajność układu wtrsykowego przez
- wymiane wtrysków na 216/230/260
- wymiane pompy na 11 / 12mm tłoka
GoF pisze:Czy moc jest juz tylko ograniczona wytrzymałością bloku silnika zeby go nie rozpołowiło
nie, moc jest ograniczona głównie spaleniem odpowiedniej ilości ropy przy wysokoich rpm