Strona 1 z 3

Wymiana Turbiny na mocniejsza w Golfie IV

: ndz maja 31, 2009 15:44
autor: FeverRisk
Witam
Wiem ze podobny temat już był, ale odpowiedź padła na priv, wiec pozwole sobie zapytac jeszcze raz...
Otóż mam Golfa IV 115KM, od jakiegoś czasu jeżdżę na chipie 145 KM i moment coś około 350 NM, ale nie w tym rzecz :) Chciałbym zamienić turbinę na ta od ARL-a, i moj szereg pytań:
Gdzie można taką kupić ( raczej nówkę bo nie wierze w używki)
Czy wchodzi w gre wymiana innych części, a jeśli tak to jakich
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Z góry bardzo dziękuję za pomoc...

: ndz maja 31, 2009 16:50
autor: Matijas
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Jezeli Twoje turbo pompuje poprawnie zadane cisnienie to zmian nie bedzie w mocy na + napewno;)

Jedyne co to bedziesz mial turbo z furtka na moc 180ps :bigok:

Co do tego gdzie kupic nowe, to napewno w serwisie albo w aso ale przygotuj sie na to ze cena raczej zaporowa, ew. mozna szukac na allegro z gwarancja nowke.

Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.

Jest w dziale speed nawet temat z jego ofertami :bigok:

: ndz maja 31, 2009 20:31
autor: KonradzikIV
FeverRisk pisze:Gdzie można taką kupić ( raczej nówkę bo nie wierze w używki)
ogólnie ciężki temat z nówką nawet w turbo tecu nie maja a jesli juz są to szybko wykupują je firmy jak compsport bo z nimi wspołpracują. ewentualniue mozesz kupic uzywke i u nich regenracja kosztuje jakies 900zł
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
będzie tak samo jak było bo program był ustawiony na starą turbawe, musiałbyś jechac na korekte softu.
Matijas pisze:Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.
tylko wystrojenie tego to wielka sztuka i np compsport się tego nawet nie podejmuje...

: ndz maja 31, 2009 22:39
autor: CrocodileReggae
KonradzikIV pisze:
tylko wystrojenie tego to wielka sztuka i np compsport się tego nawet nie podejmuje...
Polecam hybrydy których strojenie nie jest wielką sztuką - każdy dobry tuner temat ogarnia.

: pn cze 01, 2009 08:42
autor: cowboy
FeverRisk, szukaj używanej turbiny z ARL-a, najlepiej tam gdzie daja jakąś gwarancję, chociaż miesięczną.. również polecam Karambola
pomimo programu turbina powinna pompować tyle ile ma zadane

: pn cze 01, 2009 09:10
autor: Rapix
Matijas pisze:
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.
A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok :green_fuck: :grin: :jezor:

: pn cze 01, 2009 09:23
autor: Matijas
Rapix pisze:A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok
ale to podobno kiedys;) :bigok:

: pn cze 01, 2009 10:10
autor: Rapix
Matijas pisze:
Rapix pisze:A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok
ale to podobno kiedys;) :bigok:
niestety wiem że i teraz są problemy... raz jest ok raz słabo...

: pn cze 01, 2009 11:08
autor: CrocodileReggae
Tylko jak po miesiącu padnie Ci używka(a to się często zdarza) to nie masz co liczyć na zwrot kasy...

: pn cze 01, 2009 16:31
autor: FeverRisk
No wiem że używka nie jest pewna, a gwarancja rozruchowa to puste słowa, na szczęście jestem prawnikiem :D Ale na mechanice się nie znam...
Co do turbiny z ARL-a to właśnie taką chciałem, ale muszę pogadać z Karambolem w takim razie.
Natomiast interesuje mnie czy wystarczy wymiana turbiny (samej) czy np wymienić intercooler i inne części, co by autko dało rade bo lekkiej nogi nie mam :)
A dopiero potem zrobiłbym program na 170-180 PS :]

Dzieki za odpowiedzi i pozdro

: pn cze 01, 2009 16:50
autor: luki-TDI
Turbo od ARL jest inaczej sterowane niż od AJM i nie chodzi tylko o doładowanie i mape N75. Zaprzaszam do siebie na strojenie i większe modyfikacje.
Turbo ARL bez FMIC jest bezsensowną, turbo jest na tyle wydajne, że mały IC to już zdecydowanie za mało, ewentualnie można zrobić na turbo ASZ+program.

ps.
do ASZ też lepiej mieć już więszky cooler

: pn cze 01, 2009 17:36
autor: MaNo
FeverRisk pisze:Co do turbiny z ARL-a to właśnie taką chciałem, ale muszę pogadać z Karambolem w takim razie.
Ja tak gadalem z karambolem ze chce ori ARL i uczulalem go na to ze nie chce zadnych wynalazkow. On twierdzil ze wysyla mi turbo ori ARL...... no to mi przyszlo turbo z rozwiercona strona ssaca prawdopodobnie od AWX tak zeby zmiescil sie wirnik od ARL. PORAZKA moim zdaniem gosc jest niepowazny. Jak chcesz miec pewne turbo to musisz najlepiej kupic uzywke i wyslac ja jeszcze do Turbo-tec na regeneracje wtedy masz gwarancje na 2 lata. Tylko ze u nich podstawowa regeneracja kosztuje 900 zl netto o ile dobrze sie orientuje :|

: wt cze 02, 2009 14:35
autor: Adrian1980
ja mam wlasnie znajomego ktory ma taki silnik jak kolega w tym poście i tez chce zalozyc turbine od ARL-a bo jego AJM sie konczy i w zwiazku z tym mam pytanie: czy po zalozeniu turbiny od ARL do AJM bez korekt softu czy turbina bedzie miala odczuwalnego laga czy bedzie podobnie wstawala jak ta AJM ??

sorry za OT :pub:

: wt cze 02, 2009 14:51
autor: cowboy
ja mam wlasnie znajomego ktory ma taki silnik jak kolega w tym poście i tez chce zalozyc turbine od ARL-a bo jego AJM sie konczy i w zwiazku z tym mam pytanie: czy po zalozeniu turbiny od ARL do AJM bez korekt softu czy turbina bedzie miala odczuwalnego laga czy bedzie podobnie wstawala jak ta AJM ??

sorry za OT :pub:
ja u siebie w AFNie miałem VNT15 (czyli taką jak ma AJM mniej więcej) , potem załozyłem AWX, a następnie hybryde AWX/ARL i nie zauwazyłem żeby poźniej wstawała, turbina zawsze pompowała tyle ile miała zadane, co do laga to róznica jest minimalna dla mnie praktycznie pomijalna