Strona 1 z 2

Możliwości chiptuningu...?

: śr sie 12, 2009 14:27
autor: czyzak
Witam. Mam ładnego i zdrowego AFN'a. Chciałbym go przystosować do dalekich podróży po całej europie z kumplami. Chodzi głównie o to by przy jakiejś słusznej autostradowej prędkości (110-130 km/h) spalanie było jak najmniejsze, żeby można było na 1 baku zrobić jakieś 1200-1400 km.

Chłopcy od modyfikacji softu mogą takie rzeczy wyczarować ?

: śr sie 12, 2009 15:47
autor: maryjan
Pewno mogą poprzez wysterowanie ilości paliwa przy odpowiednich obrotach. Pytanie czy to sie opłaca? Zwykły chip kosztuje w granicach tysiaka, pomyśl ile to paliwa.
A po drugie nie lepiej trzymać stałej prędkości na autostradzie (w granicach 110km/h) i też cieszyć się zasięgiem? wiem, że to nudzące i spać się po tym chce ale w końcu oszczędność wymaga poświęceń.

: śr sie 12, 2009 16:01
autor: masakra
a ile byś chcial zeby samochod ci palil ? Ja bylem na takiej wycieczce w tym roku, zrobilem 4200 km i spalanie to niecale 5 litrow.... przy 100 km/h (w/g nawigacji) na tempomacie. Dodam jeszcze, ze auto nie jest seryjne :helm:

: śr sie 12, 2009 16:09
autor: sebinHo
jak z chipujesz autko to spada spalanie

: śr sie 12, 2009 16:15
autor: Krzysiek W.
czyzak, A jakiej wartośći oczekujesz?
sebinHo pisze:jak z chipujesz autko to spada spalanie
Ale nie oczekujmy ,,cudu''.

: śr sie 12, 2009 16:25
autor: cowboy
ja robie 1000 km na baku z predkoscia 130km/h , nie szczypie sie jak emeryt tylko pociskam i w trasie od 5,1 jak sobie lajtowo pomykam do 5,6 jak trosze popałuje :)

ale średnio to 5,3-5,4 co bym nie robił spalanie z trasy 90% miasto 10%

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 16:35 ]
a zmniejszenie spalania w moim przypadku było efektem ubocznym zwiększania mocy :)

: śr sie 12, 2009 17:05
autor: sebinHo
Krzysiek W., no oczywiste :bigok:, spada w jakimś tam małym stopniu, ale nie na opcji aby spadło o litr, i tak jak pisze cowboy ja w trasie lubie sobie przycisnąć i wtedy mi pali 5,3 do 5,5

Nie rozumiem kolegi w jaki sposób szuka oszczędności? Bo żeby z chipować auto potrzeba przynajmniej 1000 zł wiec policz w jakim czasie niby ma ci to zwrócić??

chiptuning jest dla tych którzy chcą podnieść moc silnika a spadek spalania to efekt uboczny jak pisze cowboy.

Masz diesla to nie szukaj już oszczędności w spalaniu bo i tak AFN jest bardzo ekonomicznym silnikiem

: śr sie 12, 2009 18:51
autor: Matijas
Kolego jak AFN jeszcze duzo Ci pali to moze pomysl nad zmiana silnika na sdi, albo auta na Lupo 3L;)

Imho uwazam ze AFN nawet po modach jest bardzo ekonomiczny wiec nie ma co szukac dziury w calym :bigok:

: śr sie 12, 2009 19:39
autor: czyzak
Coraz więcej na forum kolegów z oznaczeniami AFN+ i z wypowiedzi wnioskować, że raczej zadowoleni. Miałem na myśli, czy przy typowym modyfikowaniu programu powiedzmy na 120-125 PS nie dało by się przy pewnych obrotach wypracować większego momentu obrotowego bo z tym się wiąże spalanie... dobrze mówię ?

: śr sie 12, 2009 19:50
autor: sebinHo
czyzak, to oczywiste że przy chiptuningu zmienia ci sie moment

: śr sie 12, 2009 20:30
autor: cowboy
czyzak, nie kombinuj, pakuj wtryski 216 + remap sofu i bedziesz miał 145-150KM a pedał gazu nie ma połozenia 0-1 spalanie czy zrobisz 125 czy 135 czy 145KM bedziesz miał w trasie takie samo, bo przeciez nie bedziesz jeździł z gazem w podłodze - to własnie pokazuje wykres z hamowni

: śr sie 12, 2009 21:41
autor: HMP
Zmienisz moc/moment, ale przelozenie skrzyni pozostanie to samo wiec drastycznie spalania juz nie zmniejszysz. Moze dluzsza skrzynia moglaby cos zdzialac? Ale to nieoplacalna zabawa, a skutkiem ubocznym slabsze przyspieszenie jezeli bedziesz mial serie.

: czw sie 13, 2009 09:23
autor: blachy
Zrób chipa u porządnego tunera lub idź troszkę dalej tak jak powiada kolega cowboy i dorzuć wtryski a spalanie widocznie Ci spadnie. Ja co prawda nie mam 216 tylko wtryski z AFN'a + program od uysy'ego i przy spokojnej jeździe 4.5L do osiągnięcia, a jak się postarasz i będziesz jechał do 100km/h to realne będzie osiągnięcie 4L i mniej. Kolega który ma A3 w ASZ mówi że mój golf to perpetum mobile. Aha, najmniej pali mi na Orlenowskiej Vervie. Na baku (z odpowietrzeniem) dałem radę przejechać prawie 1500km przy stałej prędkości 100km/h.

: czw sie 13, 2009 10:35
autor: TuneFORCE
U siebie w passacie mam lightowy program - taki na Norwegie żebym nie było trzeba podatków płacić większych i żeby auto jak najmniej paliło przy tych prędkościach i stylu jazdy jaki uprawia moja żona(i czasami ja) mam taka jedna trasę gdzie zawsze jadę 100km/h na tempomacie...,,na serii'' komputer wskazywał że mam paliwa na ok 900km po programie wskazuje min. 1100km - przy pełnym baku i w rzeczywistości po mieście robi się tym autem 850-900km co prawda bez korków jak na Marszałkowskiej ale w stylu start stop start stop.

Jak jede tym autem do Polski to wrzucam program hardcorowy, przez Norwegie i Szwecję na lighcie a w Niemczech - staram sie tam byc późnym popołudniem/wieczorem jadę baaardzo szybko...w sumie wychodzi 1900km a zuzycie paliwa ok 100-120l...

Podejrzewam że kolega chce zrobić program ponieważ będzie komplet ludzi w aucie+bagaż i seria może jechać cienko a przy okazji chciałby program bardziej oszczędnościowy...