Uszczelka termiczna pod kolektor ssący do 1.9 tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr sie 19, 2009 20:50

dlatego właśnie piszę że uszczelka będzie służyła do odizolowania tylko i wyłącznie kolektora a nie pośrednio dalszej części układu,
15stopni to może zimniejszy być kolektor a powietrze przelatujące przez niego schłodzi się może o parę stopni 2-3 choć i w to wątpię bo powierzchnia kolektora jest tak mała że wymiana cieplna jest minimalna. jak macie ochotę wydawać kasę na mrzonki to wasza sprawa, ale realnie nie ma to prawa przynieść jakkolwiek znaczących przyrostów, 3 czy 5 stopni w dolocie nie zmienia ABSOLUTNIE nic,
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 20:51 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sie 19, 2009 21:12

grzegorzp pisze:dlatego właśnie piszę że uszczelka będzie służyła do odizolowania tylko i wyłącznie kolektora
I w tym cały sęk.Ma być odizolowany.Słuchaj,jeżeli jesteś jednym z tych,którzy jak widzę są sceptycznie nastawieni do jakichkolwiek przeróbek,to Twoja sprawa.
Jak pomodzisz tyle co inni,to zrozumiesz,że każdy stopień mniej,to bardzo dużo.
Zauważ jak autko jedzie w upalne dni,a jak w chłodne,a zrozumiesz o co nam chodzi.
grzegorzp pisze:uszczelka będzie służyła do odizolowania tylko i wyłącznie kolektora a nie pośrednio dalszej części układu,
Nie ma sensu izolować go od dalszej części,bo ta jest zawsze chłodna,dzięki temu,że do kolektora wpada powietrze z fmica.
Można jeszcze rury opleść specjalna otuliną,żeby nie pochłaniały ciepła z komory silnika.
Jednak,nawet jak są nagie,to nigdy nie będą się tak nagrzewały,jak ssący.
A mnie chodzi o obniżenie temperatury kolektora.
Ja widzę sens takiej modyfikacji,bo już kilka takich wg.innych bez sensu przeprowadziłem i efekty były zawsze wymierne.
Niemniej jednak warto mieć po drugiej stronie barykady takiego kolesia jak Ty.
Każdy ma prawo wyrażać swoją opinię.
Moja jest taka,że coś to da.
Kolektor w trakcie jazdy jest chłodniejszy od silnika,ale to zasługa tylko0 i wyłącznie wymiany termicznej,a ja chce jej uniknąć,kosztem kilku-nastu stopni mniej.

[ Dodano: 19 Sie 2009 21:20 ]
grzegorzp pisze:jak macie ochotę wydawać kasę na mrzonki to wasza sprawa, ale realnie nie ma to prawa przynieść jakkolwiek znaczących przyrostów, 3 czy 5 stopni w dolocie nie zmienia ABSOLUTNIE nic,
Widzisz,ja rozmawiałem z kolesiem który założył taka właśnie uszczelkę i o dziwo coś to dało.
Ja poluję na taka uszczelkę,bo pracuje nad zupełnie inny kolektorem,bazowo od silnika 2.5 tdi ACV.

Tamten jest większy,więc i wymiana termiczna będzie efektywniejsza.

[ Dodano: 19 Sie 2009 21:21 ]
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 21:13 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr sie 19, 2009 22:05

sagon pisze: I w tym cały sęk.Ma być odizolowany.Słuchaj,jeżeli jesteś jednym z tych,którzy jak widzę są sceptycznie nastawieni do jakichkolwiek przeróbek,to Twoja sprawa.
Jak pomodzisz tyle co inni,to zrozumiesz,że każdy stopień mniej,to bardzo dużo.
Zauważ jak autko jedzie w upalne dni,a jak w chłodne,a zrozumiesz o co nam chodzi.

proszę Cię serdecznie nie wypowiadaj się o rzeczach o których nie masz pojęcia, myślę, że od Ciebie to mam "troszkę" większe doświadczenie.
a stopnie w dolocie to się IC redukuje a nie uszczelką pod kolektor...

nie zastanowiło Cię że żaden z mocnych TDI ( i nie mówię tu o 160-180KM tylko o mocach rzędu 240-260KM a nawet ponad 300KM) nie miał takiej super uszczelki?
wniosek po zastanowieniu... może to rzeźbienie w ... i nie tędy droga?
sagon pisze:
grzegorzp pisze:uszczelka będzie służyła do odizolowania tylko i wyłącznie kolektora a nie pośrednio dalszej części układu,
Nie ma sensu izolować go od dalszej części,bo ta jest zawsze chłodna,dzięki temu,że do kolektora wpada powietrze z fmica.
Można jeszcze rury opleść specjalna otuliną,żeby nie pochłaniały ciepła z komory silnika.
Jednak,nawet jak są nagie,to nigdy nie będą się tak nagrzewały,jak ssący.
A mnie chodzi o obniżenie temperatury kolektora.
Ja widzę sens takiej modyfikacji,bo już kilka takich wg.innych bez sensu przeprowadziłem i efekty były zawsze wymierne.
Niemniej jednak warto mieć po drugiej stronie barykady takiego kolesia jak Ty.
Każdy ma prawo wyrażać swoją opinię.
Moja jest taka,że coś to da.
Kolektor w trakcie jazdy jest chłodniejszy od silnika,ale to zasługa tylko0 i wyłącznie wymiany termicznej,a ja chce jej uniknąć,kosztem kilku-nastu stopni mniej.
tu nie ma żadnej barykady, po prostu wpadłeś na ciekawy pomysł, myślałeś że podziała, jest inaczej i nie ma o co kopi kruszyć,
na bardziej niedorzeczne pomysły ludzie wpadali i nic strasznego się nie działo


ps, widzę po twoich postach że zamiast iść przetartym szlakiem i osiągać konkretne przyrosty to dłubiesz nie tam gdzie potrzeba, TDI-ki już są opracowane na każdą możliwą stronę, i prochu tu nie wymyślisz,
no, to na tyle z mojej strony, nie będę Ci więcej psuł zabawy
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 22:13 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr sie 19, 2009 22:10

sagon pisze:Zastanawiam się,czy nie lepiej zrobić ja z trzech części,czyli tak jakby ja rozciąć.
Chodzi o to,żeby jak najmniejsza powierzchnia nagrzewała się od wydechowego.
niebardzo rozumiem, ta termiczna uszczelka po mojemu ma wyglądać jak standardowa tylko że grubsza. wymiary:
Obrazek

co do grubości puki co zostaje 4 [mm], no chyba że będą jeszcze jakieś wątpliwości.
myśle że w nastepnym tyg. uszczelka będzie gotowa do testów.

jak są jeszcze jakieś sugestie to pisać


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr sie 19, 2009 23:53

Ja nie wiem po jakiego wala powstaja wogole takie bezsensowne tematy jak jakies uszczelki z niewiadomo czego zeby obnizyc temp......temat TDI juz jest tak głęboko i szeroko przetarty i kazdy wie ze droga do dodatkowych koni to nie jakies badziewne uszczelki z teflonu czy innego dziwnego specyfiku.....Sagon daruj sobie ten syf i zaśmiecanie forum takimi *#cenzura#*.....bo chyba sam nie wierzysz w co piszesz !!!!!! Zwykla uszczelka ELRINGA za 18 zl starcza do 300 KM !!!!! Koniec Kropka !!!!!!!!!!!!!!!!


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 20, 2009 11:03

sagon pisze:rozmawiałem z kolesiem który założył taka właśnie uszczelkę i o dziwo coś to dało
poproszę o konkrety, bo to że lepsze samopoczucie tego kolesia to wiem :)
sagon pisze:Ja poluję na taka uszczelkę,bo pracuje nad zupełnie inny kolektorem,bazowo od silnika 2.5 tdi ACV
nie zapomnij o portingu tego kolektora bo sobie mozesz jeszcze pogorszyć :) :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 20, 2009 15:45

dodam że do 2.2T takie uszczelki mozna kupić w 034 za 70 USD

http://www.034motorsport.com/product_in ... cts_id=775



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt sie 21, 2009 20:13

Z niecierpliwością czekałem na wypowiedzi przodowników.Ja rozumiem,że WY macie już wszystko w małym palcu i przetarliście wszystkie szlaki w modzeniu TDIków.
Ale ja nie.
Nie zawsze po prostu papuguję i to wszystko.
A z tego co pisał kolega Moderator cowboy,to na tym forum można pisać o wszystkim,tak Panie Moderatorze???????
cowboy pisze:poproszę o konkrety, bo to że lepsze samopoczucie tego kolesia to wiem :)
Otrzymasz takie same,jak ja kiedy Cię pytałem o np.różnicę temperatury w dolocie po zmianie fmica na to cudo od meganki.
Pamiętasz?
Jakoś tak bardzo wylewny,jak obecnie nie byłeś.
Druga sprawa,pisałem,sugerowałem żebyś pisał co myślisz od razu,a Ty kolejny raz czekasz,aż się któryś z profesorów wypowie i później świecisz.
To mi się u Ciebie nie podoba Panie Moderatorze.

aw69, Twoje sugestie jeszcze mogę sobie wziąść do serca,bo trochę się w życiu namodziłeś.
Ale słowa typu;
aw69 pisze:.Sagon daruj sobie ten syf i zaśmiecanie forum takimi ************.....bo chyba sam nie wierzysz w co piszesz !!!!!!
świadczą jednoznacznie o braku kultury i szacunku dla kolegi z forum.
Ale najwidoczniej elicie tak wolno.Uprzywilejowani jesteście.
Co do tego w co wierzę,to pisząc to i owo wierzę,że może się to udać.
Widzę,że trzeba pisać tylko na tematy przez was zaakceptowane i na każdym kroku pytać szlachtę o radę,i błagać o pomoc.
Nie wolno pod żadnym pozorem założyć tematu niezgodnego z widzi mi się profesury,bo od razu są to śmieci,które tylko zaśmiecają to forum.
Pokornie i uniżenie przepraszam.
Jest to przed ostatni raz,obiecuję.
A może czepiasz się za każdym razem,bo nie możesz się pogodzić z faktem,że przegrałeś kiedyś zakład z takim czymś jak ja.
cowboy pisze:nie zapomnij o portingu tego kolektora bo sobie możesz jeszcze pogorszyć :) :grin:


Spokojna Twoja...kolego.
Jeszcze nic jak do tej pory niczego nie pogorszyło,a wręcz przeciwnie.
Ale dzięki za sugestię.
Z tego co pamiętam,to sam zapodałeś taki temat,a teraz wątpisz...?
Ja jak do tej pory robiłem wszystko wedle własnego uznania,i Szanowny Panie robił będę.
Jeżeli można pisać o wszystkim,tak kolego cowboy?(w co szczerze wątpię),to dlaczego nie można pisać o gównianych uszczelkach?
Zapytaj w moim imieniu kolegi AW,dlaczego nie?
Jakieś tam marne zainteresowanie tym tematem było.
A może właśnie to,że było was tak zbulwersowało?
A może fakt,że nie poprosiłem was o zgodę na założenie takiego gównianego tematu.

Szczerze się przyznam,że dostrzegam,a raczej dostrzegłem mentalnośc tego forum i przywódców.
Słuchać tylko nas i morda w kubeł.
Ten,kto był w mon-ie,wie o co chodzi.
Tylko,że ja zawsze byłem przeciwny wszelkim naciskom,jak to śpiewał Stachursky- ''To ja,typ niepokorny...''

Nie lubi się tutaj tych,poza elitą,którzy próbują coś spierd....
Wolno ulepszać tylko Wam i papugować tylko wasze pomysły-za przyzwoleniem.

grzegorzp, ja pomimo wszystko,szanując Twoją wiedzę zaryzykuję.
Mam takie prawo i z niego skorzystam.
Za wszystkie mądre słowa Ci dziękuję.
Mam do Ciebie pytanko.Jeżeli chłodne powietrze wpada na chłodnice,rozgrzaną,to się zagrzeje.
A jeżeli chłodne powietrze wpadnie do rozgrzanego kolektora,to ile musi stracić,żeby utrzymać go w w temperaturze zbliżonej do tej jaką uzyskuje się dzięki fmic-owi?
Czy w ogóle coś traci?
Mnie się wydaje,że tak.
Bo to,że cały czas ssący nagrzewa się od głowicy i wydechowego chyba nie ulega wątpliwości
grzegorzp pisze:to na tyle z mojej strony, nie będę Ci więcej psuł zabawy
Tacy goście mi się podobają.
Kulturalnie dał mi do zrozumienia,że to może być walka z wiatrakami,kulturalnie Panie aw69,dobrze brać taki przykład z kolegi.

andrew.zbyrko, to niech będzie tak jak piszesz.
Tylko pytanie,czy po takim profesorskim wykładzie będą jeszcze chętni na to badziewie.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 21, 2009 20:45

sagon, darowalbys sobie te swoje arcymondre wywody i nie rob z siebie biednej ofiary,
ludzie doswiadczeni chca pomoc mowiac ze szkoda , czasu, zdrowia i kasy a Ty myslisz ze ktos naskakuje na Ciebie

jesli tak Ci tu zle to nikt Cie tu nie trzyma, ani nie zmusza Cie do siedzenia na tym forum, powtarzam Ci to kolejny raz, a Ty nadal piszesz swoje zale jaki ten swiat zly i niedobry


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sie 21, 2009 20:57

sagon pisze:andrew.zbyrko, to niech będzie tak jak piszesz.
OK
sagon pisze:Tylko pytanie,czy po takim profesorskim wykładzie będą jeszcze chętni na to badziewie.
to akurat nie problem, mogę wykonać i jedą sztuke,
w planie mam wykonanie do testów po jedej sztuce z dwóch różnych materiałów, jak moje oczekiwania sie potwiedzą i trafie z materiałem to cena będzie niższa.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 21, 2009 21:41

sagon pisze:Otrzymasz takie same,jak ja kiedy Cię pytałem o np.różnicę temperatury w dolocie po zmianie fmica na to cudo od meganki.
Pamiętasz?
Jakoś tak bardzo wylewny,jak obecnie nie byłeś.
tak, specjalnie do Ciebie biore laptopa i bede pałował auto po moście siekierkowskim żeby przekonać się czy temperatura spadła o 15 czy 18 stopni Celcjusza :)

czuje ze mniej puchnie, mniej kopci niz na poprzednim i to mi wystarczy - pojemny 1,5 razy wiecej i o 2krotnie wiekszej powierzchni nie moze byc gorszy, a nawet jakby był to taki mi sie podoba :green_fuck:
sagon pisze:Ty kolejny raz czekasz,aż się któryś z profesorów wypowie i później świecisz.
To mi się u Ciebie nie podoba Panie Moderatorze.
tak, musze sie wpisywać na Twoje posty od razu bo inaczej jest żle :) wez sie pałuj chłopie i daruj sobie takie teksty !
Widzę,że trzeba pisać tylko na tematy przez was zaakceptowane i na każdym kroku pytać szlachtę o radę,i błagać o pomoc.
ja widze że masz problemy na które na tym forum nie znajdziesz odpowiedzi, polecam www.zal.pl
sagon pisze:Szczerze się przyznam,że dostrzegam,a raczej dostrzegłem mentalnośc tego forum i przywódców.
Słuchać tylko nas i morda w kubeł.
Ten,kto był w mon-ie,wie o co chodzi.
ja tam nie bylem wiec nie wiem :) moze masz jakies traumatyczne przezycia albo byłeś gnebiony ze została Ci mania prześladowcza ? :)

a teraz przeczytaj uwaznie, konczymy OT i trzymaj sie tematu bo spam o MONie i Stachurskim na forum speed jest nagradzany...

jak sie chcesz wyzalić że cos tu nie wolno jest do tego odpowiedni dział

nikt Ci nic nie zabrania, a to że wiekszośc sceptycznie podchodzi do obnizenia temp w dolocie np. o 2 st C przy takim przepływie powietrza jaki jest na pelnej pi...ie, nie oznacza że zabronione jest pisanie o tym..

załóż tą uszczelke, pokaz że jest przyrost i okaże się że jestes gość :helm: ani siej zametu i jadu, bo chyba tylko Ty jestes nieszczesliwy na tym forum...

sagon pisze:Jeszcze nic jak do tej pory niczego nie pogorszyło,a wręcz przeciwnie.
jak załozysz kolektor który kanały ma bardziej restrykcyjne od średnicy wlotów w glowicy to nie bedzie dobre :)



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sie 22, 2009 08:33

Witam panowie

Sagon:
Nie denerwuj sie tylko pisz swoje. Forum to forum i skoro nie bylo wczesniej miliona podobnych tematow to mozesz takowy zakladac spokojnie i pisac tam ile chcesz.
Lepiej sie nie klocic ze znawcami bo dopiero wtedy temat sie "zasmieca". Po prostu nei odpowiadaj na jakies zaczepne posty i tyle. To lepsze niz podejmowanie jalowej dyskusji

Adamm:
Adamm pisze:jesli tak Ci tu zle to nikt Cie tu nie trzyma, ani nie zmusza Cie do siedzenia na tym forum
Wiesz... jezeli Tobie nie podoba sie pomysl uszczelki to mozesz tez nie pisac w tym temacie. Ja np. chce poczytac i porozwodzic sie nad wlasciwosciami "super uszczelki" ;> Czy ja zaloze czy nie to juz inna sprawa, ale PO TO JEST FORUM. Zeby rozmawiac, pisac, zastanawiac sie, kombinowac, etc. - nawet jesli pomysl mialby byc zupelnie nietrafiony

Naprawde panowie. WYluzujcie sie wszyscy. Bo widze, ze niektorych chyba boli cos w ledzwiach jak widza innych kombinujacych forumowiczow. Wymagacie od sagona "konkretow" co do wspomnianej uszczelki a sami mowicie o niej, ze jest to "kupa" nie podajac zadnych konkretow ! Taka prawda. Jedyny argument to taki, ze "szlaki sa juz przetarte" i tyle. A mierzyl ktos temperature kolektora z i bez uszczelki ? Skoro nie to darujcie...

To mi przypomina rozmowe na forum na temat uzywania plynow czyszczacych przy wymianie oleju (takich co sie dodaje tuz przed zlaniem starego oleju). Jedni twierdzili, ze uzywali i ze (wraz z dodatkowym np. czyszczeniem miski) wypas bo maja nabite prawie 300 tys km, a silnik na syntetyku dalej super chodzi.
A inni przychodzili i rzucali "ja nie uzywalem ale uwazam ze to jest kupa i mozesz sobie wiecej zepsuc niz zrobic dobrego". Za taka opinie to ja dziekuje...

Pozdro ;)
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 08:36 przez Demoniq, łącznie zmieniany 2 razy.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 22, 2009 09:21

Naprawde panowie. WYluzujcie sie wszyscy. Bo widze, ze niektorych chyba boli cos w ledzwiach jak widza innych kombinujacych forumowiczow
Demoniq, to sagon powinien wyluzować... kilka razy napisał jakies bzdury na tym forum, zdarza sie nie każdy pozjadał wszystkie rozumy ale niech teraz robi swoje a nie czepia się, w szczegolności mnie !

napisałem żeby podał konkrety, jakis wykres lub cokolwiek ?

poza tym w USA robia te uszczelki do 2.2T wiec moze cos w tym jest, choc w USA to czasem kolorwe węzyki dodaja 10KM :)
Demoniq pisze:ja nie uzywalem ale uwazam ze to jest kupa i mozesz sobie wiecej zepsuc niz zrobic dobrego"
napisałem że jak nie rozwierci kanałów tym kolektorze to będzie gorzej - popatrz na kształt kolektora Sagona

Obrazek

a potem na kształt otworów w głowicy:

Obrazek

nie ma sie co napinać jak sagon tylko czytac ze zrozumieniem..

jak sagon jest taki madry to niech szerzy mądrości na forum które reklamuje w avatarze :)



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sie 22, 2009 09:30

cowboy:

Ale zauwaz, ze ja ani razu nei zwrocilem sie do Ciebie bezposrednio ;) Pisalem tak ogolnie. Bo prawda jest taka, ze na tym forum sa gazyliardy bzdur i niepotrzebnych tematow a tu akurat sie ludzie rzucili na sagona, jakby conajmniej chcial montowac kaloryfer zamiast tylnych siedzen w celu dogrzania auta na zime ^^
Tak wiec, wcale sie nie napinam - wrecz przeciwnie - staram sie luzowac jak tylko sie da. Wychodzi roznie :P


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości