Strona 1 z 1

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

: pn gru 14, 2009 12:19
autor: CrocodileReggae
Jako że jestem zmuszony sprzedać auto, postanowiłem sprawdzić u Witka czy "gra gitara"...
Komputer pokazał że ok, więc przyszła pora na hamowanie...
Byłem ciekaw wyniku bo:

- chip był robiony prawie rok temu;

- przez ten czas zrobiłem 40 000km;

- pozbyłem się katalizatora;

- zaślepiłem EGR;

- nie znalazłem do tej pory 2 wykresów przed i po usunięciu kata i zaślepieniu EGR - a mówi się o tym sporo...

- zatankowałem na hipermarketowej stacji - Auchan (3,56zł/litr) - jest wiele mitów na tematy jak to słabo samochód jedzie na hipermarketowym paliwie...


Do porównania wykres po chipie:
Obrazek

Wykres z zeszłego tygodnia - bez katalizatora i EGR...
Obrazek

Jak widać przebieg bardzo podobny...
Różnica w cyfrach:
0,5 KM więcej
Prawie 10 Nm więcej

: pn gru 14, 2009 15:57
autor: Adamm
CrocodileReggae, raczej cudow bym sie nie spodziewal, aczkolwiek w przypadku zapchanych katow czuc roznice bo odzyskuje sie stracona moc i elastycznosc

: pn gru 14, 2009 16:19
autor: cowboy
CrocodileReggae pisze:nie znalazłem do tej pory 2 wykresów przed i po usunięciu kata i zaślepieniu EGR
ja miałem takie wykresy - zero przyrostów :)
Adamm pisze:w przypadku zapchanych katow czuc roznice bo odzyskuje sie stracona moc i elastycznosc
a jak kat nie zapchany to:
Prawie 10 Nm więcej
moze troszke szybciej wstawac turbo i troszke wiecej niutona na dole

w każdym razie na pewno lepiej dla turbiny jak jest luźniejszy wydech...a i kolektor bedzie czystszy jak EGR zaślepiony

: pn gru 14, 2009 16:26
autor: majkitdi
cowboy pisze:.a i kolektor bedzie czystszy jak EGR zaślepiony
czy prawda jest, ze zaslepiony EGR powoduje znacznie wolniejsze nagrzewanie sie silnika?

: pn gru 14, 2009 16:27
autor: Adamm
majkitdi, raczej odwrotnie

EGR ma na celu obnizanie temp spalin w komorze

: pn gru 14, 2009 20:00
autor: jarucki
hmmm
Wszystko ładnie :)

ale mały detal - tzn inne temperatury na obu wykresach :p więc mogłoby być więcej :p

pozdr

: pn gru 14, 2009 21:14
autor: manior15
majkitdi pisze:czy prawda jest, ze zaslepiony EGR powoduje znacznie wolniejsze nagrzewanie sie silnika?
niewiem jaka jest teoria na ten temat, ale praktyka wyglada tak ze wolniej...

: pn gru 14, 2009 23:36
autor: KrzychuKrzys
jarucki pisze:hmmm
Wszystko ładnie :)

ale mały detal - tzn inne temperatury na obu wykresach :p więc mogłoby być więcej :p

pozdr
No raczej nie bardzo. Hamownia przelicza moc według wzoru i na koniec wypluwa zoptymalizowany wynik... w 99% niezależny od ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza.

: wt gru 15, 2009 00:56
autor: morfeusz86r
tylko jak jest zimniej to IC wolniej sie zagotuje

: wt gru 15, 2009 18:16
autor: manior15
przesadzacie, 0.5 km wiecej to kwestia błędu pomiarowego a nie różnicy temperatury sięgającej 2 stopnie ](*,)

Re: Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu

: sob maja 26, 2012 12:16
autor: stoksu
CrocodileReggae pisze: - zatankowałem na hipermarketowej stacji - Auchan (3,56zł/litr) - jest wiele mitów na tematy jak to słabo samochód jedzie na hipermarketowym paliwie...
Paliwo na Auchan jest Orlenu a z racji że na tych stacjach jest tanie jest duży obrót i paliwo jest świeże. Więc hipermarketowe jest chyba najlepsze

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

: sob maja 26, 2012 19:12
autor: wesol
Ja smigam na paliwie z neste i ze stacji auchan'a juz od okolo 8-9 lat. Jakos zadne auta mi nie szwankowały z powodu kiepskiego paliwa.

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

: pt cze 01, 2012 00:23
autor: bocian19
wesol pisze:Ja smigam na paliwie z neste i ze stacji auchan'a juz od okolo 8-9 lat. Jakos zadne auta mi nie szwankowały z powodu kiepskiego paliwa.
W Pl jest ogolnie paliwo do kitu, mam na mysli rope, u niemca lub w holandi to jest dopiero ropa, po zatankowaniu ma sie wrazenie ze auto dostalo z 10 kucy wiecej!

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

: pt cze 01, 2012 06:35
autor: wesol
To te wykresy z hamowni sa oszukane?? W tdikach dosc czesto wychodza wyniki ponad serie jesli silnik zdrowy. Chcesz mi powiedziec ze zamiast okolo 120 koni z seryjnego 110 czy 115 konnego w niemcowni wyjdzie 130KM?? Czemu nie padaja systemy wtryskowe CR bezposrednio po zatankowaniu ON i przejechaniu nieduzego odcinka??

Mom zdaniem ta są mity kolego. Wiele aut juz mialem i niekotre osobiscie sciagnalem z niemcowni, holandii itp krajow gdzie jeszcze w baku bylo z 10-15 litrów a zadnych zmian nie odczulem. Za granica takze tankowalem i nic nie wyczulem.