Strona 1 z 2
					
				[Mk2] montaż FMIC i inne modyfikacje
				: ndz sty 17, 2010 13:28
				autor: bieniek1984
				Witam koledzy. Mam takie pytanie wiem że temat wałkowany już wiele razy ale nie mogłem się doszukać inf. 
Planuje kupić golfa 2 z silnikiem 1,6 TD i mam kilka pytań : 
1. Gdzie szukac nazwy silnika (ewentualnie jaka turbo jest w 1V bo tego nie chce kupic) 
2. Jaki FMIC zakładac i od czego?  jak to zamontować zeby było ok? 
3. Jak podkręcić turbo, czy w pomie z grzybkiem z LDA tez się zmienia pin np: od SB/RA czy on już ten sam. 
4. Jezeli kupie spreżyny -40 to trzeba zmieniac amorki na sportowe ? 
Jezeli ktoś ma jakies doświadczenia i photo story z takich zmian bardzo prosze wyslijcie mi  na 
bieniek1984@wp.pl 
Chciałem to ogarnąć i jak kupie auto to mieć juz wpszystko przygotowane.
 
			 
			
					
				
				: pn sty 18, 2010 15:37
				autor: sagon
				bieniek1984, co do pompy i turbiny,to napisz do kolegi AWARM,przerabiał ten temat i modzenia mk2 td ma w małym palcu. 
[ Dodano: 18 Sty 2010 14:39 ]
W temacie poniżej znajdziesz jego posty;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 
			 
			
					
				
				: pn sty 18, 2010 15:58
				autor: jarekkoval
				1 nazwa silnika jest na bloku, ciezko bedzie ja dojrzec ale silnik 1V najlatwiej poznasz po pompie "bez grzybka" (w 1V jest turbo KKK K14 i powiedz czemu nie chcesz tego silnika kupic?)
2 IC mozesz dac seryjny jesli nie kupisz z silnikiem SB/RA gdzie jest on na wyposazeniu seryjnym...jesli nie to Renault Master tak najpopularniej...
3 zwiekszanie cisnienia doladowania reguluje sie w zaleznosci od turbiny - najpierw kup silnik potem Ci powiedza jakie masz turbo i jak w niej zwiekszyc boost'a. W pompie z LDA od 1,6 td czyli JR/SB/RA jest taki sam boost pin
4 niekoniecznie ale kupno amorkow sportowych by sie przydalo
Pozdro 

 
			 
			
					
				
				: pn sty 18, 2010 17:15
				autor: bieniek1984
				czemu nie chce tego silnika bo wiem że on słaby jest. Trzeba pompe zmianiac na tą z LDA i turbo nie daje dużego ciśnienia. Moim Audi B3 1,6 SB leciałem 180km/h więc jak bym miał taki silnik w golfie to było by niezle 

 ale audi poszło na sprzedaż miałem kupić sobie drugie B4 ale lipa w pracy i nie chce ryzykowac i kupie tanszego golfa. 
B4 mam po chipe ale jeszcze nie shamowane 

 ale zbiera się niezle 
http://www.fotosik.pl/video/c4be4fab3d8e557d.html dało by się lepiej ale biegi nie zmieniałem mega szybko:/ ok 11s by było
 
			 
			
					
				
				: pn sty 18, 2010 17:23
				autor: jarekkoval
				bieniek1984, do 1v zalozysz pompe z LDA i IC i wtedy masz cos podobnego do SB'ka
turbo w 1v wcale slabo nie pompuje bo nierzadko zdarza sie ze jest takie samo jak w SB z tym ze w SB ma dodatkowo chlodzenie ciecza...
fakt faktem cisnienie doladowania w serii ma nieco lepsze SB ale to mozna latwo zmienic  

 
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 09:51
				autor: bieniek1984
				A słuchaj jarekkoval, jaki jest koszt zmainy pompy górnej części na taką z LDA dużo jest z tym roboty ? A jak zwiększać ciśnienie turbo ?
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 10:14
				autor: jarekkoval
				bieniek1984, w zaleznosci jaka kupisz
cala pompa to okolo 300zl gore mozna za polowe tej kwoty chyba dorwac nie ?
roboty troche jest ale jak masz cos pojecia to ogarniesz-poszukaj na forum nieraz ludzie zmieniali pompe w swoich przydomowych garazach
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 10:20
				autor: bieniek1984
				hehe w moim przypadku to akurat wiesz pod klatka a zestawy klubczy z piwnicy więc co lepeij całą pompe czy tylko góre ? a później trzbe wszystko ustawiac zmieniając tylko góre czy to jest p&p ?
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 11:46
				autor: t0mal
				Zmiana samej góry może najwyżej spowolnić auto, bierz pompę. Jak dojdziesz do wprawy to wymiana pompy zajmie Ci 10 min 
 
[ Dodano: 19 Sty 2010 10:51 ]
Możesz też zrobić jak ja - szukaj uszkodzonej z AAZ lub 1.6 (najlepiej żeby to uszkodzenie polegało na wyciekach) i kup sprawną bosha np z transita, tdi 

 albo iveco 2.8 

 i spokojnie sobie poskładasz pompę w domowym zaciszu.
 
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 12:02
				autor: bieniek1984
				czyli mówisz t0mal, że najlepiej całą pompe a słuchaj z wymianą dużo roboty jest ??
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 12:06
				autor: t0mal
				Zależy, jak robisz to pierwszy raz to się zejdzie, bo w 1V są długie nurniki i trzeba będzie przełożyć, albo zaopatrzyć się w inne przewody wtryskowe, dodatkowo jak weźmiesz pompę z aaz (przed 95 koniecznie) to bedzie potrzebne koło rozrządu.
Natomiast sama wymiana pompy, jak masz klucze, to moment, dłużej się zejdzie z ustawieniem początku tłoczenia, ale to zawsze możesz dać specowi do zrobienia.
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 15:05
				autor: bieniek1984
				okej to jedenak będę szukął z LDA 

 
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 18:47
				autor: Krzylu
				szukaj SB mniej wymian podmian itp po drodze  

 
			 
			
					
				
				: wt sty 19, 2010 20:33
				autor: t0mal
				
SB tyle się nadaje, że ma te wtryski i sprzęgło (a to pewnie i tak do roboty, w końcu auto nie nowe), nie nadaje się bo, turbo małe z dziką charakterystyką (napęd dostaje po garbie) i chłodzone wodą, IC w złym miejscu, cena przeważnie zbyt wysoka, z niego nawet pompa może się nie nadawać, jak będzie taka jak w RA.
Ja to bym raczej JR brał, ale pewnie ciężko będzie coś znaleźć, przeważnie to są już same trzeszczące galarety.