1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

Post autor: arturkw » wt lut 09, 2010 20:42

Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » wt lut 09, 2010 21:26

W moim 1Z byl wirus i 115ps.Zapodalem 216 od COWBOYA i wstepnie zrobilem korekte dawki.Teraz na trujce przy 60km/h lekkie kopniecie w sprzeglo i pala sie kapcie.Na wakacjach zrobie korekte wirusa i wtedy shamuje , na koniec roku zabraklo czasu.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » wt lut 09, 2010 21:30

arturkw pisze:Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.
Powiem Ci ze auto nie rowne autowi :) Wszystko zalezy od stanu twojego silnika oraz od stanu jego podzespołów... Jeden bedzie mial 300tys i bedzie mial w serii 100km a drugi bedzie mial 200tys i bedzie mial w serii 94km, i juz bedziesz mial różnice przy chipie :)
Najlepiej podlacz golfa pod Vaga zrob mu logi (jak bedize cos nie tak to napraw to) i dopiero jedz na hamownie i działaj :)


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » wt lut 09, 2010 23:05

ja mam u ciebie 290 000 i moc trzyma i nie kopci:) zapodałem juz wtryski ASV ale jeszcze nie odpalałem autka:)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » sob lut 13, 2010 17:16

arturkw pisze:Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.
Golf III Variant, silnik 1Z, niestety seria nie hamowana

-wycięty kat + wtryski AFN = 101KM 229Nm

-wycięty kat + wtryski AFN + chip = 120KM 279Nm

-wycięty kat + wtryski AFN + zaślepiony EGR + turbina AFN + chip (korekta) = 130KM 313Nm

przebieg auta - 230000km

a tu wykresik:

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 17:23 przez michszym11970, łącznie zmieniany 2 razy.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » sob lut 13, 2010 17:43

michszym11970 pisze:-wycięty kat + wtryski AFN + zaślepiony EGR + turbina AFN + chip (korekta) = 130KM 313Nm
a powiedz mi kolego duzo jest roboty z taką modyfikacją? zeby zmienic turbo ze zminna geometria(vnt)?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » ndz lut 14, 2010 00:50

arturkw pisze:a powiedz mi kolego duzo jest roboty z taką modyfikacją? zeby zmienic turbo ze zminna geometria(vnt)?
z montażem tej turbinki akurat nie ma dużo roboty, wszystko praktycznie pasuje bez żadnych przeróbek, większym problemem chyba jest kupić turbinę w dobrym stanie, ja się trochę naszukałem, wszystko oprócz chipa robiłem u siebie w garażu, ale do rzeczy:

Potrzebne części:

- turbina (ja mam z Sharana AFN)
- przewód dopływu oleju AFN
- przewód odpływu oleju AFN
- kolektor wydechowy (z Passata AWX, z Sharana niestety nie pasował)
- flansza wydechu AFN

Przerobić musiałem tylko wydech tzn.przespawać samą flanszę od AFN, ponieważ w 1Z jest inna, no i przekręcałem "gorącą" muszlę przy turbinie o 120 stopni, żeby dopływ oleju był pionowo (w Sharanie była trochę inaczej ułożona ta turbina), przy okazji wyczyściłem kierowniczki w niej. Przed montażem odrazu zaślepiłem EGR i wyczyściłem kolektor ssący. Do sterowania VNT wykorzystałem zaworek, który dotychczas sterował EGR-em (przy 1Z w nim już jest podciśnienie potrzebne do sterowania VNT) tzn. wężyk który szedł do EGR podłączyłem do gruszki turbiny, natomiast wtyczkę, która była oryginalnie przy tym zaworku odpiąłem, a podpiąłem tą która wcześniej była przy starym metalowym zaworku, krótko mówiąc zamieniłem wtyczki - sterowanie EGR ze sterowaniem turbiny, to wszystko od strony mechanicznej i elektrycznej. Dalej tylko korekta softu i można śmigać

tak to u mnie wyglądało, niestety mam tylko te zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 00:59 przez michszym11970, łącznie zmieniany 1 raz.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » ndz lut 14, 2010 00:59

czyli mniej wiecej na podobnej zasadzie bedzie działac turbinka z AWXa? cos podobnego mozna wymodziC?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » ndz lut 14, 2010 01:31

arturkw pisze:czyli mniej wiecej na podobnej zasadzie bedzie działac turbinka z AWXa? cos podobnego mozna wymodziC?
jeśli chodzi o podłączenie sterowania, to jest tak samo, jak z turbinką AFN, ale turbina AWX jest większa i potrzebuje trochę czasu żeby się rozkręcić, przez co będzie trochę większy lag (gorszy dół), ale góra lepsza, poza tym może pojawić się problem ze sprzęgłem, no chyba, że planujesz jakieś większe mody (np.większa pompa wtryskowa, wtryski, mocne sprzęgło), przy większej turbinie trzeba dolać trochę więcej paliwka, żeby ją "bujnąć", a pompa i wtryski 1Z są trochę za słabe
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 08:37 przez michszym11970, łącznie zmieniany 1 raz.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » ndz lut 14, 2010 21:25

mhm narazie mam wtryski od asv i zobaczymy co po modzie wyjdzie, ale kiedys kto wie kto wie mozw pompa 10 bo 11 to juz hard jakies wtryski 216 i turbo awx i moze te 160 sie uzyska :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

BaksiuGTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob paź 11, 2008 18:54
Lokalizacja: Maków Podhalański

Post autor: BaksiuGTD » wt lut 23, 2010 22:03

Mam pytanie a czy turbina z silnika 2,5 TDi ze zmienną geometrią nadała by się, czy jest za duża, współpracowała by z wtryskami 0,216, program i zmodyfikowanym układem dolotowym chodzi mi o większy interculer i przybyło by trochę rur do nadmuchania czy turbo dziura była by duża? Nie orientuje się zbytnio bo posiadam 1Z ale w audi 80 na przepławce Boscha (golfy mają inną?) słyszałem ze nie da się włożyć VNT do niego odnośnie sterowania a tu tak czytam :bajer: i takie proste się wydaje zwykła zamiana węży.


Czysty Kopciuch:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... bb#2691347

tiaktoi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 19, 2010 07:21
Lokalizacja: Bełchatów

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

Post autor: tiaktoi » czw sie 19, 2010 08:44

Witam,tez podlaczam sie do tematu,i mam pytanie:ile tuner sobie policzy za zmiane sterowania turbina z vg na vnt?


Sprzedam TURBOSPRĘŻARKA 038253019N w idealnym stanie

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

Post autor: Adamm » czw sie 19, 2010 09:11

tiaktoi, tyle ile za program bo to praktycznie zadna roznica


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

Post autor: Fahoo » czw sie 19, 2010 11:18

tiaktoi, takie rzeczy robi sie samemu a tuner tylko zmienia w sofcie
Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości