Garrett T15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Garrett T15

Post autor: glus » pt mar 05, 2010 23:35

Witam .
Chcialbym zeby ktos z autopsji powiedzial ,napisal jak bedzie wstawac ow turbawka i czy jest sterowana jak a 1z czy przerobka na VNT.
Dzieki! :hmm:
Wiec znalezc cos w necie to masakra.
To co znalazlem:
silniki 1Z Audi 80,VW transporter T4 90KM
Tylko nie moge znalezc na jakim doladowaniu chodzi w tych autach.
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 22:02 przez glus, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt mar 26, 2010 21:49

glus,


T15 jest sterowana zaworem WG czyli jak K03 lub GT15 w silnikach 1Z

i masz silnik 1Z a nie Z1.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » sob mar 27, 2010 21:24

To literowka.
Dzieki.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » pn mar 29, 2010 21:33

Montowana też w astrach z silnikiem x17dtl i chyba 2.0dtl ogólnie rzecz mówiąc kicha w tym 1.7dtl ma ustawione doładowanie 0.4bar czyli żałość a ile tam ona u was pompuje w 1z bo ją w astrze już nieźle morduje i powiem że wytrzymała jest to muszę jej przyznać...



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn mar 29, 2010 22:09

w okolicach 0.8 moja przelatala prawie 400 tys


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 31, 2010 19:24

No ale sprężarka sprężarce nie równa, tę z opla spokojnie można zmieścić do kieszeni, wersja z 1Z raczej nie jest identyczna.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » śr mar 31, 2010 19:53

Srodek jest ten sam(wedlug mnie)ruzne sa muszle. :bigok:


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

arwam

Post autor: arwam » śr mar 31, 2010 20:39

glus,

może tak być ale radzęuważać przy składaniu.
i zresztą zamiast pakować takie malutkie g***o nie lepiej poszukać chociaż T2 ta turbina też będzie bardzo szybko wstawać ale jest jużnieco większa.
i stosowana między innymi w Audi przy takich silnikach.
znacznie mocniejsza i mniej wysilona dzięki czemu mniejsze ryzyko że padnie.
na K03 ciężko jest użyskać stabilne 1.0bara w całym zakresie obrotów a w przypadku T2 można dmuchać 1.3-1.4bara w ca łym zakresie na silnkach 1.9
jak miałem taką kiedyś na 1.6TD to dmuchałem bagatelka tylko 1,7bara. i ona nadal żyła :D



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » śr mar 31, 2010 22:08

T3 i jaka rosadna cena?
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 22:15 przez glus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw kwie 01, 2010 12:11

ja kupiłem za 200 i sobie chwalę :)



mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » pn kwie 05, 2010 12:00

Panowie a flansze przy t15, t2 i t3 są różne czy takie same? Ta T3 od jakich obrotów u was zaczyna dmuchać? Bo rozumiem że 2bary nawet w 1.9 wytrzymuje czy się mylę?



SZCZEP33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 16, 2010 22:09
Lokalizacja: Zamosc
Kontakt:

Post autor: SZCZEP33 » pn kwie 05, 2010 12:33

witam . bedziesz musial kolego zrobic flansze na wydech do T lub zmienic czesc wydechu na np. AFN . a co do sterowania to komp w metalowej obunowie tdi. lub slyszalem ze z EGR-u jakos sie podlancza sterowanie bez koniecznosci wymiany kompa.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 05, 2010 13:05

mihas66, T15 ma flanszę na trzy śruby a T2 czy T3 juna cztery.
T3 u mnie na silniku AAZ zaczynała powoli wstawać już przy 1800rpm na wyższych biegach.
a szybką odpowiedź na wciśnięcie gazu zapewniały dopiero obroty przynajmnie 2700-3200rpm
a na 1.9 nie ryzykowałbym ciśnienia 2,0bar bo na 1.8 bara powoli już się zaczynała kończyć wydajnośc kompresora tej turbiny
jak chcesz cos czym można dmuchać 2.0bar na 1.9 to mam taką K16 na zbyciu
pochodzi z silnika 4.2l 180KM



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 05, 2010 13:33

mihas66 pisze:Bo rozumiem że 2bary nawet w 1.9 wytrzymuje czy się mylę?
Ponad 2 bary na dłuższą metę nie wytrzyma - podnosi się głowica.

[ Dodano: 05 Kwi 2010 13:34 ]
Ale tak jak pisał arwam to za duże ciśnienie dla tej sprężarki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: W3C [Validator] i 53 gości