Strona 1 z 1
					
				garret t3 budowa, wymiana lozysk uszczelnien
				: sob kwie 24, 2010 19:46
				autor: kwasmx
				witam. potrzebuje fotek jak jest zbudowana turbina garret t3 ktora byla montowana seryjnie z golfie 2. dokladnie w ktorym miejscu sa lozyska i uszczelnienia. czy jest mozliwosc ich wymienienia samemu w domu czy trzeba to gdzies oddac? jesli tak jakies firmy ktore sie tym zajmuja i ceny jesli sie ktos orientuje. od pewnej osoby slyszalem ze w turbinie nie ma lozysk i uszczelnien gdyz nie wytrzymaly by takich obrotow i cisnienia jakie generuje turbina lecz czytalem na forum ze sa wiec prosilbym o pomoc.
			 
			
					
				
				: sob kwie 24, 2010 20:13
				autor: jarekkoval
				kwasmx, da rade samemu
u mnei w projekcie masz foty rozebranej dmuchawki
najgorzej sciagnac muszle ciepla bo sruby sa mega zapieczone, ja je grzalem palnikiem i lalem coca cole, rost-offy i inne cuda ale jakos poszly.
Potem musisz miec jakies kombinerki do zabezpieczen bo sa bodajze dwa zabezpieczenia i je trzeba sciagnac. Reszta wychodzi gladko. 
Mam firme ktora robi zestawy naprawcze wychodzi cos okolo 150zl za kpl lozysk i uszczelnien.
Mialem swojego garreta robic ale jak tak popatrzylem na swoj wirnik to doszedlem do wniosku ze jak ma byc profi to musialbym kompletny kupic a to kosztuje, wirnik ze strony zimnej 50zl a ze strony cieplej(wraz z oska) 150zl takze juz mi sie uzbieralo 350zl
			 
			
					
				
				: sob kwie 24, 2010 21:24
				autor: kwasmx
				wirnik jest ok . lopaki cale tylko ma lekkie luzy i chcialem to zrobic. polecialo pomogl  

  ma ktos moze wiecej fotek z budowy garret t3 dokladnie zdjecia jak wyglada to lozysko i te uszczelnienia? potrzebuje zeby udowodnic ojcu gdyz ktos mu nawciskal kitu ze tam  niema lozysk tylko tam sa tylko tulejki brązowe.
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 12:26
				autor: tomek08
				Witam, panowie może ktoś się orientuje jaki max luz może mieć turbina i gdzie ewentualnie dostać te tulejki? Z góry dzięki. 
Pozdrawiam.
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 12:33
				autor: jarekkoval
				tomek08, luz minimalny moze byc ciezko jest mi stwierdzic ile powinien wynosic- poszukaj jest temat o diagnostyce turbosprezarki
znam firme ktora handluje zestawami naprawczymi- pphu alpha
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 13:02
				autor: tomek08
				Dzięki jarekkoval,  za szybką odpowiedź. Jeszcze wyczytałem na innym forum, że jak turbina dostanie oleju to ten luz się zmniejszy, czy to może się zmienić? W tej chwili turbina jest na stole , wymontowana z autka, olej z niej (tzn. z zasilania i z powrotu) praktycznie wyleciał.
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 14:08
				autor: jarekkoval
				tomek08, tak mozesz to latwo sprawdzic jak masz turbo na aucie ktore przed momentem jezdzilo i jest w niej jeszcze olej to czuc ze luz jest mniejszy niz to samo turbo wyjete na stol
tak jak mowie luz powininen byc minimalny
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 22:45
				autor: tomek08
				Ok. Serdeczne dzięki za pomoc jarekkoval, tak tez myślałem, ale wolałem się jeszcze upewnić.
Pozdrawiam.
			 
			
					
				
				: pn kwie 26, 2010 23:01
				autor: arwam
				kwasmx, jarekkoval, 
 w przypadku T3 luz rzędu 1-1.5mm ni jest straszny zważywszy na gabaryty wałka.
 te turbiny poprostu mają już od nowości większy luz niż  inne mniejsze turbiny.
 miałem okazję w rękach mieć ostatnio FABRYCZNIE NOWĄ T3 i tam masz około 1mm luzu promieniowego. osiowy ledwo wyczuwalny.
 i jak chcecie mieć dobre turbiny i mieć spokojną głowę a nie jeździć z duszą na ramieniu to poszukajcie sprawnej używki.
 jak masz po regeneracji to turbo nigdy nie będzie tak pewne jak turbo które już przechodziło długi czas. tym bardziej że takie turbiny są niewysilone. 
[ Dodano: 26 Kwi 2010 23:11 ]
nie lepiej panowie do tej kwoty dołożyć 50zł i poszukać sprawnej używki?
 ryzyko że turbina nagle się skończy jeśli przestrzegamy prawideł użytkowania auta z silnikiem doładowanym jest nikłe w porównaniu do turbiny regenerowanej
			 
			
					
				
				: wt kwie 27, 2010 19:07
				autor: kwasmx
				turbo sprawne bylo przed pompowalo jak glupie tylko wydaje mi sie ze luz jest za duzy jednak. arwam masz moze foty rozebranej t3? gdzie by bylo widac gdzie sa uszczelnienia i lozyska?
			 
			
					
				
				: wt kwie 27, 2010 21:42
				autor: arwam
				kwasmx,   uszczelnienia sątuż pod wirnikami i turbiny i kompresora. są to stalowe pierścionki jak tłokowe tylko mniejsze.
 a łożyska są pod nimi.
 fotek niestety nie mam
			 
			
					
				
				: śr kwie 28, 2010 10:09
				autor: kwasmx
				DZIEKI  polecialo pomogl:)