AGR zmiana turbiny

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

olszak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob gru 08, 2007 22:11
Lokalizacja: Wisznice

AGR zmiana turbiny

Post autor: olszak » wt maja 04, 2010 19:55

Witam.
Potrzebuje informacji jakie części są mi potrzebne do zmiany turbiny na większą. Chcę uzyskać moc w granicach 150km.(Poszukuje jak najtańszej opcji)
W aucie będą wymienione wtryski (jeszcze sie zastanawiam czy 216 czy 230?) i będzie zrobiony program.



Ferb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:38
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Kontakt:

Post autor: Ferb » wt maja 04, 2010 20:30

Załóż turbo AWX zrób sterowanie tą turbiną bo u siebie nie masz zmiennej geometrii (szukaj na forum wiecej szczegółowych informacji) poczytaj to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183309



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 10:03

olszak, jeśli poszukujesz najtańszej opcji to polecam T3.
sprawdzona w boju na silniku AAZ pokazała że może tłoczyć 1.8-1.9 bara i nie ma ryzyka ukręcenia wirnika bo wałek jest naprawdę solidny a nie to co w nowych turbinach że wałek jest cieńszy niż nawet cienki ołówek.
jedyną wadą tej suszarki jest spora bezwładność ale jeśli sięnuczysz jeździć to nie będzie Ci przeszkadzać. ja na dniach robię powrót do T3 na krótko bo muszę parę rzeczy zmienić i przemyśleć w sterowaniu GT2052V



olszak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob gru 08, 2007 22:11
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: olszak » śr maja 05, 2010 10:13

arwam.
Możesz mi dokładnie objaśnić co i jak. Jaka to jest turbina. Jakie części będą mi jeszcze potrzebne. Sory ale w tym temacie jestem kompletnym laikiem.



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 11:22

olszak, turbo jest od silnika 1.6TD żeby je zamontować potrzebujesz down pipe i kolektora wydechowego od silnika albo 1.6TD albo 1.9TD
trzeba będzie podrzeźbić spływ oleju i zaślepić cieńszy przewód od WG.
ogólnie montaż jest prosty.
smiało nią możesz dmuchać po 1.7-1.8bara.
ja tak swoją dmuchałem i nie zanosiło się jej na śmierć.
wskazane zrobinie układu wydechowego na przelot.
wbrew pozorom jest ciszej niż na fabrycznym układzie wydechowym przynajmniej u mnie w MK2 tak było a auto było zdolne do zrobienia 200km/h w zaledwie 15s



olszak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob gru 08, 2007 22:11
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: olszak » śr maja 05, 2010 11:29

Heh. Pierwszy raz chyba słysze aby do silnika tdi montować turbo od td. Ale jak ma byc lepiej to super. Jaki jest koszt zrobienia takiej modyfikacji ??
A jakie ciśnienie moze pompowac moja turbinka (silnik AGR 90km).
Po załozeniu turbo od TD nie strace na elastycznosci silnika i czy spalanie nie wzrosnie drastycznie ? Jaką moc moge uzyskac na tej turbinie od td wtryskach 216 i programie ?



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 15:20

olszak,

z Twoją turbiną od TDI prawdopodobnie T15 lub GT15 ewentualnie K03 nie odważyłbym się więcej pompować niż 1,0-1,1 bara bo może ukręcić wirnik bo jest przetaczany tak aby był jak najlżejszy a nie koniecznie najmocniejszy.
u mnie jak dmuchneło 0,7bara przy 1200rpm na drugim biegu to wykończyło wirnik po stronie zimnej a miałem turbo w stanie idealnym

[ Dodano: 05 Maj 2010 15:26 ]
Po załozeniu turbo od TD nie strace na elastycznosci silnika i czy spalanie nie wzrosnie drastycznie ? Jaką moc moge uzyskac na tej turbinie od td wtryskach 216 i programie ?

po założeniu T3 będzie gorszy dół bo turbo zacznie pompować od około 2300-2400rpm ale znacząco poprawi się góra i auto będzie całkiem inaczej pomykać na trasie .
co do spalania to spadnie bo silnik będzie odetkany na wydechu i przy małych obrotach będzie działał jak SDI.
co też znacząco poprawi żywotność układu napędowego a zwłaszcza sprzęgła.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » śr maja 05, 2010 15:30

U mnie pompwała 1.2b seria AGR, jest gt15, jezdzilem tak rok czasu i wszystko bylo ok, turbine pozniej sprzedalem i gosc ogladal i wsio bylo ok.

Zeby przerobic agr'a na vnt troche roboty jest, ale wszystko da sie zrobic. przerabialem temat i teraz smigam na gt18/20 i 1.7b w ogrze :bajer:



olszak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob gru 08, 2007 22:11
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: olszak » śr maja 05, 2010 15:33

Aha. A jak założe wtryski 216 i garreta t3 i zrobie program to dol bedzie bardzo słaby?? Nie chce aby było gorzej niż teraz. :P.
Aby założyć Garreta t3 nie potrzebuje zadnych wiekszych modyfikacji takij jak kolektor, sterowanie turbina itp?
Jaki jest koszt regeneracji turbo T3. Tak sie składa ze mam takie turbo ale chyba nie jest w najlepszym stanie. Jezdzilo w Jetta 2 1,6td.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » śr maja 05, 2010 15:35

poczytaj tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

jak cos to pisz na pw to ci powiem co i jak.



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 16:21

Aha. A jak założe wtryski 216 i garreta t3 i zrobie program to dol bedzie bardzo słaby??
jeśli chcesz bezdymnie to będzie słaby ale jak dmuchnie to odda z nawiązką.



olszak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob gru 08, 2007 22:11
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: olszak » śr maja 05, 2010 21:09

kozak. W tym temacie nie ma nic o turbinie Garret T3:(
Dzisiaj byłem w firmie MR Motors. Oni nigdy nie montowali tej turbiny do silnika TDI i nie maja pojecia jak to bedzie chodziło :(
Jakie cisnienie musi dmuchać turbo aby uzyskać 150km ?? (montaz wtrysków 216 i program).
Montował ktoś do swojego auta Garreta T3 ??



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » śr maja 05, 2010 22:07

arwam pisze:po założeniu T3 będzie gorszy dół bo turbo zacznie pompować od około 2300-2400rpm
jakie doladowanie ma przy tych obrotach ?

Powiem tak, jezeli faktycznie dopiero wstaje od 2400 to makabra do jazdy na codzien, moja wstaje pozno, bo ok 2000 i juz lekkiego laga czuc.

Do 150ps najlepiej ok 1.5b, pakuj AWX/ARL lub ARL i bedzie spokoj.



arwam

Post autor: arwam » śr maja 05, 2010 22:18

kozak, jak miałem na AAZ to zaczynało się leniwie budzić do życie na wyższym biegu już przy 1800rpm a czadu już potrafiło dawać przy 2500rpm
przy 2300 było w stanie już pompować ponad 1,0bara. a przy 2500 już pompowało blisko 1,5bara.
ale nie deptałem go tak nigdy bo raz że sprzęgło tego w skrzynkach 020 nie lubiało to raz a dwa że ja przy takich obrotach nie deptam.

kozak pisze:Powiem tak, jezeli faktycznie dopiero wstaje od 2400 to makabra do jazdy na codzien
tu byś się zdziwił choć przy takim połączeniu myślę że dobrze by było odelżyć koło zamachowe.
kozak pisze:moja wstaje pozno, bo ok 2000 i juz lekkiego laga czuc.
skróć sztangę lub delikatnie przymknij ją na ograniczniku.
a wiem co piszę bo raz że na takiej samej jeżdżę a dwa że miałem ją nie tylko w tym silniku na którym teraz jeżdżę.

jak miałem ją na AAZ to potrafiła już od 1200rpm dmuchać



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości