Strona 1 z 2
2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn mar 28, 2011 00:02
autor: piotrekgal
No wiec tak szwagier ma passata b6 2.0tdi 140ps no i jak nie zdecyduje sie na wymiane samochodu to bedzie chcial co nieco z niego wykrzesac

mowil cos, ze moglby przeznaczyc do 10.000zl. Chcialby uzyskac dobre 2xx ps. Za taka kwote ile mozna wykrzesac z tego motoru? Plan bylby taki aby auto postawic do tunera, moze tez ze swoimi gratami ktore bym za Wasza pomoca mogl w czasie dla niego nabyc

2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn mar 28, 2011 09:05
autor: cowboy
nie wiem czy tuner przyjmie auto ze swoimi gratami - warto to ustalić z potencjalnym tunerem
200 KM jest do uzyskania poprzez zainstalowanie większej turbiny oraz remap w ECU oraz FMIC (jesli w B6 jest SMIC nie sprawdzałem w ETCE)
BIG turbo z instalacją - 2500
remap 1500
FMIC 1500
zostaje jeszcze trochę kasy na BIG POMPKI na końcówkach RACE1287+ około 2100 PLN (polecam swoje usługi)
chłodnica oleju
lepsze hamulce, amortyzatory
10 tys PLN pójdzie nie wiadomo kiedy
najlepiej zapytaj tunera, np mr-motors ile wezmą za kompleksowy tuning - najlepiej jak turbinę montuje i stroi jedna firma, żeby potemn nie było problemów
2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn mar 28, 2011 09:47
autor: piotrekgal
O konkretne odpowiedzi, dzieki, podejrzewam, ze osiagniecie wszystkich gratow byloby klopotliwe a uzyskanie ich od tunera to pewnie znacznie drozej byloby najpierw dobrze byloby wiedziec konkretnie jakie modele poszczegolnych gratow montowac, tak jak np podales jakie pompki o jakich koncowkach. Dzis szwagier mowil aby orientacyjnie napisac mu co i jak.
Jak myslisz na takich gratach ile taki motor moze wypluc?
2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn mar 28, 2011 09:52
autor: cowboy
na pewno BIG turbo montuj u tunera, bo tak tuner powie że on tego nie wystroi albo zrobi to za dodatkową opłatą i suma sumarum wyjdzie na to samo
ma to ten plus że w razie czego to tuner daje gwarancje na turbinę jej montaż i wystrojenie
resztę możesz zlecić sam
Rogalotti ma doświadczenie w strojeniu na BIG pompkach
http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=16" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu 2.0 TDI z dużym turbo
http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=20" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn mar 28, 2011 09:54
autor: piotrekgal
Ladnie wskrzesil o samym wylocie i turbince octavka o tym motorze na 233ps, bede musial sie z gosciem skontaktowac i zobaczymy co odpowie

2.0 tdi 140ps rozwoj
: wt mar 29, 2011 09:55
autor: slaww
Jeszcze pare kola na sprzeglo:)
2.0 tdi 140ps rozwoj
: wt mar 29, 2011 10:46
autor: piotrekgal
slaww, faktyko, koszta pewnie masakryczne takiego sprzegla

Niedlugo nawiaze kontakt ze szwagrem i przedstawie mu taki kosztorys i co trzeba poprzewalac dla takich mocy, moze nie zwątpi

2.0 tdi 140ps rozwoj
: wt mar 29, 2011 19:48
autor: slaww
Warto wymienic przed modzeniem sprzeglo i sprzedac stare.Zapewne i tak kiedys padnie.Do mk4 ze trzy kola.Moze softa zrobi na poczatek 170km i wiekszy banan na mordce.
2.0 tdi 140ps rozwoj
: wt mar 29, 2011 19:52
autor: piotrekgal
slaww, zobaczymy co on na to, ja jestem tego zdania, ze najlepiej stopniowo zwiekszajac moc, czesciej mozna sie milo zaskakiwac, choc jezeli mialbym np wtryski wymieniac teraz i potem znow za pol roku to bezsens

no ale od programu zaczynajac byloby calkiem, no ale decyzja nie w moich rekach.
2.0 tdi 140ps rozwoj
: sob kwie 02, 2011 20:51
autor: piotrekgal
Wiec tak, jak skonczy sie gwarancja na auto to bedzie powazniej myslec i dzialac

o ile nie bedzie chcial zmienic na jakies juz seryjnie mocniejsze auto

2.0 tdi 140ps rozwoj
: ndz kwie 03, 2011 18:29
autor: rav_tdi
Podłączam sie pod temat.
Pacjentem jest G5 2.0 140ps z 2007r, moc satysfakcjonująca to 200ps +/- 400nm + / -
Prosze o podpowiedzi co jest konieczne do tej modyfikacji:
1) Turbina - na pewno będzie ta od 2.0 170ps

, ale czy jest to jakakolwiek ?? i czy pasują od n/w modeli p&p- mam na myśli te:
passat B6 silnik CBB, CEG
audi Q5 silnik CGL
leon 2 silnik BMN
audi a4 silnik BRD
pozostałe
2) Budowa nowego FMIC

, lub dokładka drugiego SMIC

, o ile sie da?! - oraz czy jest to konieczne do w/w modyfikacji
3) Sprzęgło ?? - czy pasuje to od wer. 170ps ??

- i jak szybko moze umrzeć org.??

- mając soft nie katujacy sprzęgło. oraz jaki koszt tego lepszego/mocniejszego??
2.0 tdi 140ps rozwoj
: ndz kwie 03, 2011 22:22
autor: krzys-jeruzal
rav_tdi, w dziale speed jest info na temat sprzegieł do 2.0 bo sam je zamieszczałem poszukaj bedziesz wszystko wiedział ...
Re: 2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn kwie 04, 2011 18:46
autor: rav_tdi
krzys-jeruzal pisze:rav_tdi, poszukaj bedziesz wszystko wiedział ...
- hmmm, wiem jedynie tyle, że kupiłeś wzmocnione SACHS 88 3082 999 788 , które wytrzymac ma do 480nm + tarcza organiczna Radzikowski i jakis docisk za 1300zł
Wspominałeś też o sprzęgle od Sharana, tym które wkłada sie do ARLa, ale niestety nie ma dalszych szczegółów.
Fajnie by było gdyby sprzęgło sharan arl tez pasowało do 2.0 - ale tego chyba nikt nie wie!!
http://allegro.onet.pl/kolo-dwumasowe-k ... 66720.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z drugiej str. dziwie sie, bo przeglądam alledrogo i znalazłem takie coś
http://allegro.onet.pl/kolo-dwumasowe-s ... 66731.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli sprzęgło to niby pasuje do 140ps jak i 170ps, czyli wynikałoby z tego że są takie same - ktoś coś wie na ten temat????
No i co z FMIC, lub dodatkowym SMIC ??? Czy 200ps i 400nm są to wartości tego wymagajace?? Nie wiem jak duży FMIC siedzi a org. ARL, ale starcza na te 190ps i 400nm, więc jeżeli ktosma pod nosem ETKE to prosiłbym o spr. wymiarów ów chłodnic!!
Pozdrawiam
Rav
P.S.
krzys-jeruzal - jakis wykres już powstał??
2.0 tdi 140ps rozwoj
: pn kwie 04, 2011 21:15
autor: rob555
Do 200KM I 400Nm potrzebujesz tylko wydajniejsza turbine...
Moze byc od BMN ale wtedy calosc z DP, wylotem na FMICa, zasysem od filtra itd....od BRD bedzie chyba prosciej zalozyc.
Mocowo obie 200KM ogarna.
FMIC jest spooory nie ruszaj nic.
Sprzeglo jak zdrowe potrzyma troche....