Strona 1 z 4

Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 05:19
autor: strikez
Witam, na chwile obecna przygotowuje sie do swapu z SDI na 1Z (z mojego 1 rozbitka). W przyszlosci wiadomo podniesienie mocy jednak wszystko ma swoje granice wiec i silnik trzeba bedzie mocniej modowac. Doczytalem na temat Kompatybilnosci glowic i blokow i wykonalem taka tabelke:

Obrazek

Teraz pytanie czy do bloku PD bedzie mi pasowac stary osprzet i lapy z 1Z? chodzi o pompy, kompresor, alternator itp oraz czy do glowicy z nowszych VP beda pasowac wtryski ( docelowo 216 lub 230 ) ktore bede mial wczesniej juz zalozone w 1Z? Pomijam tu kwestie wtrysku sterujacego.

Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 11:40
autor: dawid13132
Wtryski pasują na 100 % .

Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 13:02
autor: Kanclerz
podpinam się pod temat bo interesuje mnie ARL i osprzęt do niego czy podpasuje z 1Z i pochodnych

Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 13:43
autor: matisim
czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 15:02
autor: spawacz
Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 16:49
autor: tomau
spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
Mi się wydawało że tylko ASZ/ARL miały grubsze korby i reszta podobnych typu BTB,AWX itp, a reszta typu AXR,AJM (czyli poniżej 130km) miały słabsze korby takie jak ASV/AHF/AGR/ALH. Ja własnie przymierzam się do takiej hyrbydy (głowica ALH a dół od ARL/ASZ).

Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 17:09
autor: souler
mocne korby ma też AUY z sharana od któregoś tam numeru silnika

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: ndz mar 31, 2013 17:58
autor: spawacz
Souler to prawda, 154xxx chyba w gore. Jednak ATD/AJM/ATJ/AVB to to samo co ASV/ALH i inne nowsze , AXR/BKC/BXE i inne slabsze maja tylko albo AZ wzmocnione korby, 130 i inne mocniejsze kolby+panewki ,ASZ/ARL/BPX/BUK dodatkowo wzmacniane bloki i mocniesze sroby w glowicach. Pewne co by sie jeszcze znalazlo ale az do takich detali nie doszedlem - jeszcze.

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: pn kwie 01, 2013 19:09
autor: strikez
dawid13132 pisze:Wtryski pasują na 100 % .
jestes tego pewien? co ja slyszalem to w ktorys sa inne korpusy.

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: pn kwie 01, 2013 19:11
autor: strikez
matisim pisze:czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.

ktore glowice pasuja do ktorych blokow wykonalem tabelke - wystarczy czytac ze zrozumieniem.

Re: Glowica VP blok PD a osprzet

: pn kwie 01, 2013 19:13
autor: strikez
spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
jako starsze u ciebie rozumiem 1z i AFN ? tylko to tez sie nie do konca pokrywa z
Obrazek Uploaded with fotem.pl... Cos mi tez w pamieci swita ze alternator dla 1z i afn byl inny - dlugosc trzpienia chyba.

Jesli ktos ma etke i chwile czasu by pomoc mi zrobic taka tabelke kompatybilnosci co z czym dla potomnych bylo by milo :) Bloki i glowice juz doszedlem ale reszta to bez etki ciezki temat..

Glowica VP blok PD a osprzet

: sob cze 08, 2013 21:37
autor: dami8705
jak to jest z tym ,,dolem,, Sam mam AXR i mam zamiar włożyć większe turbo. Dziś od tunera usłyszałęm że AXR po 2002 r ma ten sam dół silnika co ASZ.

Glowica VP blok PD a osprzet

: pn cze 10, 2013 22:10
autor: spawacz
Napewno nie ten sam, tlok+korba owszem.

Glowica VP blok PD a osprzet

: sob cze 22, 2013 17:38
autor: przemlin
spawacz, masz Vp z blokiem od asz/arl, a nie taniej było by wstawić wał +korby i tłoki +nowe pierścienie z ASZ/ARL?Podobno.. pasuje, pierścienie też wstawiłeś nowe??