Strona 1 z 2

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: wt wrz 17, 2013 19:54
autor: DANIEL LHR
witam

Jak w temacie tylko westgate bo zamierzam bio i inne wynalazki , oraz jezdze krótkie odcinki .Moze jeszcze para wodna , hho itp oszczednosci. Moc obecnie turbo ori 130 km i troche gorzej wstaje jak na gt 17 vnt w innym golfie 1z
Docelowo chce ok 150-160 km pompa 11 wtryski . Oraz troche wieksze turbo , tylko zeby wstawało nie zbyt pozno ok 2000-2200 obr. Mam na oku turbo z opla 2,5 tds tutaj przykladowaaukcja http://allegro.pl/turbo-sprezarka-opel- ... 34570.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Ewantualnie jakie inne poszukac zeby miało podobne mocowanie do kolektora 1z lub afn?
K03 pomijam z faktu ze nie da sie znalezc sprawnego egzemplarza oraz kiepsko pasuje.

Pytanie z innej beczki czy srodek turbiny awx gt 17 da sie wlozyc do muszli goracej vnt asv tam tez jest gt17.?
Mam takie dwie turbiny i chce podmienic bebechy ,zeby była wieksza wydajnosc, grucha moze troche przeszkadzac ale bedzie to i tak prrzerobione na strownie cisnieniowe

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: wt wrz 17, 2013 22:06
autor: stefano189
ja na turbie T2 z golfa mk2 zrobiłem prawie 150 kuca i 340 Nm, montuje się plug&play, na kolektorze z Td. Trzeba tylko ciut przerobic spływ i dopływ oleju.

Na pewno z T2 będzie mniej rzeźby niż z tą z tds-a :hmm:

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 10:56
autor: arwam
T2 ewentualnie połączenie TB025 z gorącą częścią T2 również pasuje P&P zamiast T2

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 12:10
autor: DANIEL LHR
jak mniej wiecej zachowuje sie takie t2, jakie cisnienie max poda przy np 1800 obr silnika , oraz max cisnienie robocze 1.4 bar? oraz jaka ma sie mniej wiecej wydajnosc tej od 2,5 tds do tej t2?

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 13:17
autor: arwam
w zależności jak ktoś ogarnia program, na TDI można nawet około 1,5bara już przy około 2000-2200rpm.

ciśnienie, max żeby było w miarę bezpiecznie w całym zakresie obrotów, to myślę że 1.4bara przy niższych obrotach można dać trochę więcej, w wyższych dobrze by było już nieco zbić doładowanie

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 15:03
autor: DANIEL LHR
troche boje sie tych starych t2 , trzeba by robic regeneracje odrazu. Tz jak sie podleje paliwkiem to ladnie wstaje. Ale roboty z dopasowaniem tez sporo i strasznie u gory bedzie , a chcial bym miec egr .Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt.

Czy muszle gorace w asv i asz sa identyczne , a tylko rozni sie srodkiem(WIRNIK I STRONA ZIMNA , OBUDOWA?

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 20:04
autor: eden1992
DANIEL LHR, A do czego Ci egr?

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 20:57
autor: stefano189
DANIEL LHR pisze:troche boje sie tych starych t2 , trzeba by robic regeneracje odrazu.

kto ci takich bajdurów naopowiadał ? idąc tym tokiem myślenia, jak kupisz auto 30 letnie to od razu dajesz je na złom ?

Turbiny z mk2 T2, T3, k14, k24 to pancerne lochy i tylko 100% debil zajedzie taką turbinę. Jeśli kupisz używkę w dobrym stanie, o co nietrudno, to posłuzy 3x dłużej niż np. AWX made in romania lub inne VNT-owskie wynalazki. Stare turbiny pochodzą z czasów kiedy nie oszczędzano na materiałach i pakowano dobre bebechy.

Z drugiej strony wszystko jest ok dopóki jakieś kowale nie przeprowadzą regeneracji takiej dmuchawy na chińskich bebechach, wtedy jej trwałość to rosyjska ruletka :jezor: .
DANIEL LHR pisze: Ale roboty z dopasowaniem tez sporo
Niby czemu? sam wkładałem t2 do tdi i robotę skończyłem po 4 godzinkach. :hmm: . Jedyne co wymaga dopasowania to dopływ i spływ oleju. Ale jak masz w pobliżu serwis przewodów hydraulicznych do koparek, to dopasowanie jest śmiesznie proste i tanie.
DANIEL LHR pisze:Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt


Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 21:30
autor: DANIEL LHR
eden1992 pisze:Post przez eden1992 » 18 wrz 2013 19:04
DANIEL LHR, A do czego Ci egr?
z egr silnik chodzi ciszej i szybciej sie nagrzewa ,ustawiłem go w sofcie zeby tylko pracował przy minimalnym obciazeniu, a pozniej sie zamykał.To samo sie tyczy klapy gaszacej . Pozniej silnik chodzi jak ursus.

stefano189 pisze:Turbiny z mk2 T2, T3, k14, k24 to pancerne lochy i tylko 100% debil zajedzie taką turbinę. Jeśli kupisz używkę w dobrym stanie, o co nietrudno, to posłuzy 3x dłużej niż np. AWX made in romania lub inne VNT-owskie wynalazki. Stare turbiny pochodzą z czasów kiedy nie oszczędzano na materiałach i pakowano dobre bebechy.

Z drugiej strony wszystko jest ok dopóki jakieś kowale nie przeprowadzą regeneracji takiej dmuchawy na chińskich bebechach, wtedy jej trwałość to rosyjska ruletka :jezor: .

DANIEL LHR napisał(a): Ale roboty z dopasowaniem tez sporo



Niby czemu? sam wkładałem t2 do tdi i robotę skończyłem po 4 godzinkach. :hmm: . Jedyne co wymaga dopasowania to dopływ i spływ oleju. Ale jak masz w pobliżu serwis przewodów hydraulicznych do koparek, to dopasowanie jest śmiesznie proste i tanie.

DANIEL LHR napisał(a):Pokombinuje jeszcze nad zaworem upustowym w turbo z asv vnt



Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:


poprostu chce zrobic hybryde vnt i dospawac kawałek muszli z zaworem west gate.

Chyba ze cos w stylu t2 wmiare ok wpadnie mi wczesniej w rece

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: śr wrz 18, 2013 23:02
autor: eden1992
DANIEL LHR, Nie lepiej było by pobawić sie w wysterowanie vnt, niż ja przerabiać?

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: czw wrz 19, 2013 10:39
autor: arwam
stefano189 pisze:Chcesz zbudować turbinę z VNT która będzie miała zawór westgate? trochę dziwne i raczej trudne do wykonania. :hehe:

a czemu trudne?
GT2052SV stosowana w Volvo z silnikami D5


eden1992, nie doczytałeś że kolega będzie jeździł na krótkich przebiegach?
to sprzyja zapiekaniu geometrii, bo na zimnym nie dajesz w palnik, a jeździsz prawie zawsze na zimnym,
jak kolega będzie chciał to mam T2 na zbyciu.
T2 i T3 to mocne turbiny, mianem pancernych to raczej bym nie określił, trochę to na wyrost, choć żeby T3 zamordować to trzeba naprawdę nieprzestrzegać zasad użytkowania turbo, i praktycznie cały czas jeździć z gazem w podłodze, ale podejrzewam że i tak znacznie więcej turbin nawet pokroju GT20 padnie w tym samym czasie co przejeździsz na starej T3

z tym że T3 będzie miała większą bezwładność, czyli na niskich obrotach będzie wolniej wstawała.
Swego czasu Glus miał w sharanie T3 na 1Z'cie i 216-tki i ponoć już pełnym ogniem szło od 1800rpm.

wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: pn wrz 23, 2013 08:15
autor: JABcok20
Ponoć nowe vnt nie zapiekają się. To mi powiedział sprzedający gdy brałem gtb.

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: pn wrz 23, 2013 18:14
autor: gruchaarl
DANIEL LHR pisze:witam

Jak w temacie tylko westgate bo zamierzam bio i inne wynalazki , oraz jezdze krótkie odcinki .Moze jeszcze para wodna , hho itp oszczednosci. Moc obecnie turbo ori 130 km i troche gorzej wstaje jak na gt 17 vnt w innym golfie 1z
Docelowo chce ok 150-160 km pompa 11 wtryski . Oraz troche wieksze turbo , tylko zeby wstawało nie zbyt pozno ok 2000-2200 obr. Mam na oku turbo z opla 2,5 tds tutaj przykladowaaukcja http://allegro.pl/turbo-sprezarka-opel- ... 34570.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Ewantualnie jakie inne poszukac zeby miało podobne mocowanie do kolektora 1z lub afn?
K03 pomijam z faktu ze nie da sie znalezc sprawnego egzemplarza oraz kiepsko pasuje.

Pytanie z innej beczki czy srodek turbiny awx gt 17 da sie wlozyc do muszli goracej vnt asv tam tez jest gt17.?
Mam takie dwie turbiny i chce podmienic bebechy ,zeby była wieksza wydajnosc, grucha moze troche przeszkadzac ale bedzie to i tak prrzerobione na strownie cisnieniowe
Zrób sobie w swojej turbinie środek od ASZ. Robiliśmy dwie takie turbo i działały bez problemu. Przy tym zero przeróbek

Re: wieksze turbo na westgate do 1,9 tdi agr

: pn wrz 23, 2013 20:44
autor: DANIEL LHR
gruchaarl pisze:
DANIEL LHR pisze:witam


Zrób sobie w swojej turbinie środek od ASZ. Robiliśmy dwie takie turbo i działały bez problemu. Przy tym zero przeróbek



Wiec do muszli goracej z asv pasuje srodek od asz bez przeróbek? a co jesli srodki i muszle gorace sa roznych marek np kkk oraz garret






w a6 c6 3,0 tdi miałem przypadek zapiekania sie geometri ale pompogło rozruszanie tam chyba wlasnie jest gtb