1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » ndz lis 20, 2016 00:41

Witam serdecznie, mam problem efektem surge w GTB, samochód już kupiłem z tą wadą że tak powiem. W czerwcu regenerowałem Turbinę w PROFI Turbo i tak jak miała tak dalej ma efekt surge przy ok 1600-1800rpm i to niezależnie czy na Serii 130KM czy na mapie 230KM. Co może być przyczyną surge> ? Najmocniej słychać to przy zmianie biegów w okolicach właśnie niskich obrotów albo jak np ciągnę na 5 od 1200rpm w górę to złapie surge na ok 1600rpm, Powyżej 2200rpm brak surge. Pomoże ktoś ?



PrEzEz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr gru 30, 2015 23:26
Lokalizacja: Małopolska

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: PrEzEz » ndz lis 20, 2016 01:31

Spotkałem się z taką sytuacją po wycięciu kata



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: chrzaniu » ndz lis 20, 2016 01:55

Może źle przerobione ?


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

PrEzEz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr gru 30, 2015 23:26
Lokalizacja: Małopolska

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: PrEzEz » ndz lis 20, 2016 11:35

chrzaniu, przyczyną takiego efektu może być również zapieczona bądź źle działająca sztanga od geometrii turbiny



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: spawacz » ndz lis 20, 2016 14:07

Ale uczepiliscie sie tego surge, to ze go ma to akurat jest dobrze przerobiona ze tak duzo odrazu pompuje , krotko mowiac pompuje wiecej niz motor moze polkanc dlatego cofki , ogranicznik wkrec z 1/2 obr i juz nie bedzie surge, mozesz tez podpatrzec n75 jak dziala i tym podregulowac, mamy takie b4 na GTB20 ze bije 0.6 b przy 1300 rpm juz i texz surege slychac przy 1800 rpm ma juz 1.8b , jak nie bylo surga to znow spada dol... , da sie oczywiscie znalec kompromic ale trzeba chwile posiedziec ale sie da :okej:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » pn lis 21, 2016 21:20

Skręciłem o prawie 1 obrót i dalej surge jest :( kręcić dalej aż zniknie i wtedy ustawić, żeby dobrze się zbierała?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: Detektor » śr mar 15, 2017 19:25

adamix98 pisze:Skręciłem o prawie 1 obrót i dalej surge jest kręcić dalej aż zniknie i wtedy ustawić, żeby dobrze się zbierała?
Rób jak uważasz albo uważaj jak robisz ... żeby póżniej się nie okazało, że będziesz musiał jechać na regulację gruchy :bajer:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: jarol2002 » pt mar 17, 2017 10:37

Zrób loga kanału 11 na 4 biegu od 1000obr żeby było widać ile w ogóle to turbo z dołu ładuje i ile ma zadane.


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250

adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » pn sty 21, 2019 10:35

Hej, mam nadzieję że może ktoś podejmie temat jeszcze raz, minęło trochę czasu samochód był u paru magików/tunerów nawet turbo wysłałem do pewnej FIRMY z W......., surge jak było tak jest i nikt nie może powiedzieć dlaczego. wklejam logi z 4 biegu. SURGE występuje nawet wtedy gdy jadę jak emeryt.;]
Saturday,19,January,2019,14:32:45
038 906 019 NJ,,CustomGarage0640SG 5934,

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min,,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,1239, 1428.7, 1303.1,6.0,,,,,,,,,,
,0.39,1281, 1507.2, 1350.2,6.8,,,,,,,,,,
,0.79,1323, 1538.6, 1413.0,8.0,,,,,,,,,,
,1.19,1365, 1679.9, 1491.5,7.6,,,,,,,,,,
,1.57,1386, 1711.3, 1554.3,8.4,,,,,,,,,,
,1.97,1470, 1789.8, 1632.8,8.8,,,,,,,,,,
,2.37,1491 ,1821.2, 1695.6,12.8,,,,,,,,,,
,2.76,1533, 1868.3, 1774.1,10.8,,,,,,,,,,
,3.16,1596, 1946.8, 1836.9,10.4,,,,,,,,,,
,3.56,1638, 2025.3, 1946.8,14.3,,,,,,,,,,
,3.94,1680, 2072.4, 2072.4,16.7,,,,,,,,,,
,4.34,1764, 2166.6, 2213.7,25.1,,,,,,,,,,
,4.74,1806, 2245.1, 2402.1,38.6,,,,,,,,,,
,5.13,1890, 2339.3, 2574.8,43.8,,,,,,,,,,
,5.53,1974, 2480.6, 2543.4,49.4,,,,,,,,,,
,5.93,2079, 2621.9, 2496.3,41.4,,,,,,,,,,
,6.31,2142, 2731.8, 2512.0,41.0,,,,,,,,,,
,6.71,2226, 2841.7, 2606.2,42.6,,,,,,,,,,
,7.11,2310, 2935.9, 2778.9,49.8,,,,,,,,,,
,7.50,2415, 3014.4, 2951.6,54.6,,,,,,,,,,
,7.90,2499, 3092.9, 3108.6,55.0,,,,,,,,,,
,8.30,2625, 3108.6, 3140.0,55.4,,,,,,,,,,
,8.69,2709, 3140.0, 3155.7,56.6,,,,,,,,,,
,9.09,2814, 3155.7, 3171.4,56.6,,,,,,,,,,
,9.49,2898, 3187.1, 3187.1,57.0,,,,,,,,,,
,9.87,2982, 3202.8, 3218.5,57.4,,,,,,,,,,
,10.27,3087, 3218.5, 3234.2,59.0,,,,,,,,,,
,10.67,3171, 3234.2, 3234.2,58.6,,,,,,,,,,
,11.06,3234, 3249.9, 3234.2,58.2,,,,,,,,,,
,11.46,3339, 3265.6, 3234.2,58.2,,,,,,,,,,
,11.86,3444, 3281.3, 3249.9,57.8,,,,,,,,,,
,12.26,3486, 3297.0, 3281.3,58.6,,,,,,,,,,
,12.66,3570, 3297.0, 3297.0,59.8,,,,,,,,,,
,13.06,3633, 3312.7, 3297.0,59.0,,,,,,,,,,
,13.44,3633, 1460.1, 3297.0,79.7,,,,,,,,,,



adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » pn sty 21, 2019 10:37

3 bieg:
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min,,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,1113,989.1,1083.3,6.0,,,,,,,,,,
,0.39,1071,1004.8,1067.6,6.0,,,,,,,,,,
,0.79,1092,1099.0,1067.6,6.0,,,,,,,,,,
,1.19,1092,1413.0,1083.3,6.0,,,,,,,,,,
,1.57,1113,1428.7,1099.0,6.0,,,,,,,,,,
,1.97,1176,1460.1,1146.1,6.0,,,,,,,,,,
,2.37,1239,1554.3,1193.2,6.0,,,,,,,,,,
,2.76,1323,1632.8,1240.3,6.8,,,,,,,,,,
,3.16,1386,1695.6,1318.8,8.0,,,,,,,,,,
,3.56,1449,1774.1,1397.3,11.2,,,,,,,,,,
,3.94,1533,1884.0,1491.5,9.6,,,,,,,,,,
,4.34,1617,1993.9,1601.4,11.2,,,,,,,,,,
,4.74,1743,2135.2,1742.7,12.8,,,,,,,,,,
,5.13,1827,2260.8,1899.7,13.9,,,,,,,,,,
,5.53,1932,2417.8,2119.5,17.5,,,,,,,,,,
,5.93,2100,2669.0,2464.9,34.7,,,,,,,,,,
,6.31,2289,2904.5,2716.1,36.7,,,,,,,,,,
,6.72,2520,3092.9,3045.8,47.0,,,,,,,,,,
,7.12,2877,3171.4,3344.1,57.4,,,,,,,,,,
,7.50,3003,3202.8,3391.2,61.0,,,,,,,,,,
,7.90,3528,3297.0,3297.0,58.6,,,,,,,,,,
,8.30,3549,3297.0,3344.1,61.8,,,,,,,,,,
,8.69,3528,3297.0,3281.3,57.8,,,,,,,,,,
,9.09,3969,3344.1,3249.9,55.4,,,,,,,,,,
,9.49,3948,3344.1,3312.7,56.2,,,,,,,,,,
,9.87,4011,3359.8,3312.7,55.8,,,,,,,,,,
,10.27,4011,1083.3,3234.2,69.7,,,,,,,,,,
,10.67,3444,1067.6,2119.5,35.5,,,,,,,,,,
,11.06,2688,1036.2,1711.3,27.1,,,,,,,,,,
,11.47,2037,989.1,1507.2,17.9,,,,,,,,,,
,11.87,1491,989.1,1397.3,10.0,,,,,,,,,,
,12.26,1008,1004.8,1256.0,6.0,,,,,,,,,,
,12.68,903,1020.5,1193.2,6.0,,,,,,,,,,
,13.09,903,1020.5,1146.1,6.0,,,,,,,,,,
,13.49,903,1020.5,1099.0,6.0,,,,,,,,,,
,13.89,882,1020.5,1099.0,6.0,,,,,,,,,,



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: glaca77 » pn sty 21, 2019 14:14

Nie mów że w czasie robienia tych logów było surge, przecież na trójce do 2500 obr za mało ładuje a na czwórce do 1700 obr. Zrób loga na piątce, zaloguj też normalną jazdę ze zmianą biegów(011+003) i opisz kiedy to słyszysz.



adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » pn sty 21, 2019 16:14

Na 4 biegu raz robiła przy wstawaniu.Na 5 biegu prawie zawsze. Ok zrobię logi podczas jazdy jak będę wracać z pracy. Surge robi się nawet jak jadę w stylu emeryt, ledwo dotykam gaz i zmieniam biegu na 2tyś. obrotów zawsze zaszura. Nawet jak gaszę silnik to potrafi zaszurać.

Mapę mam zrobiona po MAP więc grupa 003 chyba nic Ci nie powie ;

Spotkałem się z jedną opinią mechanika starej daty że przy zmianie biegów jak trze turbina/szoruje to traci wyważenie czy coś takiego. Nie wiem na ile to prawda i powiem szczerze że nigdy nie słyszałem o czymś takim. Ale młody jestem wielu rzeczy nie wiem. :bajer:



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: glaca77 » wt sty 22, 2019 10:03

Zrób też log 011 BS.



adamix98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob mar 14, 2015 21:57

Re: 1.9 TDI GTB2260vk SURGE

Post autor: adamix98 » wt sty 22, 2019 10:11

Group A: 011
Engine speed Spec. intake
TIME 2850-3150 2200-2400 2100-2600 35-80%
Marker STAMP /min
0.38 1134 1099.0 1161.8 6.0
0.78 1155 1099.0 1161.8 6.0
1.16 1134 1099.0 1161.8 6.0
1.56 1134 1444.4 1161.8 6.0
1.96 1155 1475.8 1193.2 6.0
2.35 1155 1475.8 1240.3 6.0
2.75 1218 1522.9 1287.4 6.0
3.15 1197 1507.2 1334.5 6.0
3.53 1218 1538.6 1381.6 6.8
3.93 1260 1570.0 1428.7 10.0
4.33 1260 1570.0 1475.8 6.4
4.72 1281 1585.7 1507.2 6.8
5.12 1323 1632.8 1538.6 6.8
5.52 1281 1617.1 1507.2 8.0
5.90 1344 1664.2 1554.3 13.5
6.30 1407 1711.3 1570.0 8.4
6.70 1386 1695.6 1632.8 10.8
7.09 1428 1758.4 1679.9 8.4
7.49 1407 1742.7 1632.8 8.4
7.89 1470 1789.8 1648.5 9.2
8.28 1470 1805.5 1664.2 9.2
8.68 1512 1836.9 1727.0 9.6
9.08 1554 1884.0 1821.2 10.0
9.46 1575 1931.1 1884.0 10.4
9.86 1596 1962.5 1962.5 10.8
10.26 1638 1993.9 2056.7 12.4
10.65 1659 2025.3 2182.3 13.9
11.05 1701 2088.1 2323.6 27.9
11.45 1764 2166.6 2496.3 37.5
11.83 1785 2198.0 2307.9 41.4
12.23 1827 2229.4 2245.1 41.4
12.63 1890 2323.6 2323.6 43.4
13.02 1932 2386.4 2370.7 47.8
13.42 1953 2449.2 2417.8 41.8
13.82 2016 2527.7 2433.5 43.8
14.20 2058 2590.5 2433.5 43.0
14.60 2100 2653.3 2464.9 46.2
15.00 2163 2747.5 2527.7 45.0
15.39 2205 2794.6 2606.2 44.2
15.79 2268 2873.1 2731.8 44.6
16.19 2310 2920.2 2826.0 44.2
16.58 2352 2967.3 2920.2 45.8
16.98 2415 3014.4 3014.4 49.4
17.38 2478 3061.5 3077.2 49.8
17.78 2541 3092.9 3124.3 50.6
18.18 2604 3108.6 3155.7 51.8
18.58 2646 3124.3 3171.4 53.8
18.98 2709 3140.0 3171.4 53.8
19.38 2751 3140.0 3155.7 54.2
19.78 2793 3155.7 3140.0 54.6
20.18 2856 3171.4 3171.4 54.2
20.58 2898 3187.1 3202.8 54.6
20.98 2940 3187.1 3202.8 57.4
21.38 2982 3202.8 3202.8 55.8
21.78 3024 3202.8 3218.5 56.6
22.18 3066 3218.5 3202.8 55.8
22.58 3108 3218.5 3202.8 57.4
22.97 3150 3234.2 3234.2 57.0
23.37 3192 3234.2 3234.2 57.0
23.77 3234 3249.9 3234.2 57.4
24.15 3276 3249.9 3249.9 58.2
24.55 3318 3249.9 3265.6 57.8
24.96 3360 3265.6 3249.9 57.0
25.34 3381 3265.6 3249.9 58.2
25.74 3423 3281.3 3265.6 57.8
26.14 3465 3281.3 3281.3 57.4
26.54 3486 3281.3 3281.3 57.4
26.94 3528 3297.0 3297.0 58.6
27.34 3549 3297.0 3297.0 57.8
27.73 3591 3312.7 3297.0 58.2
28.13 3612 3312.7 3312.7 58.2
28.53 3633 3312.7 3328.4 58.6
28.91 3675 3328.4 3312.7 57.8
29.31 3696 3328.4 3328.4 57.8
29.71 3717 3328.4 3312.7 57.4
30.10 3759 3328.4 3328.4 57.4
30.50 3780 3344.1 3344.1 58.6
30.90 3801 3344.1 3344.1 57.8
31.28 3822 3344.1 3344.1 57.8
31.68 3864 3344.1 3344.1 57.4
32.09 3864 3344.1 3344.1 57.8
32.47 3843 1083.3 2983.0 38.3
32.87 3801 1067.6 2198.0 37.9
33.27 3759 1067.6 1884.0 37.5
33.65 3717 1067.6 1727.0 37.5
34.06 3696 1067.6 1648.5 37.1
34.46 3633 1067.6 1585.7 36.7
34.84 3570 1067.6 1538.6 35.9
35.24 3507 1067.6 1522.9 35.5
35.64 3423 1067.6 1491.5 34.7
36.03 3339 1067.6 1475.8 33.9
36.43 3276 1067.6 1460.1 33.1
36.83 3192 1051.9 1460.1 32.3
37.21 3129 1051.9 1460.1 31.5
37.61 3045 1051.9 1460.1 30.7
38.01 2982 1051.9 1460.1 29.9
38.40 2919 1051.9 1444.4 29.1
38.80 2877 1051.9 1428.7 28.3
39.20 2814 1051.9 1428.7 27.9
39.58 2793 1051.9 1413.0 27.5
39.98 2772 1051.9 1397.3 27.1
40.38 2730 1051.9 1397.3 27.1
40.77 2709 1051.9 1397.3 26.3
41.17 2688 1036.2 1397.3 26.3
41.57 2667 1036.2 1381.6 25.9
41.96 2646 1036.2 1381.6 25.5
42.36 2625 1036.2 1381.6 25.1
42.76 2583 1036.2 1365.9 25.1
43.14 2562 1036.2 1365.9 24.7
43.54 2520 1036.2 1365.9 23.9
43.94 2457 1036.2 1365.9 23.1
44.33 2394 1020.5 1350.2 21.9
44.73 2310 1020.5 1350.2 21.1
45.13 2247 1004.8 1334.5 19.9
45.51 2184 1004.8 1318.8 19.1
45.91 2100 1004.8 1318.8 18.3
46.31 2037 989.1 1303.1 17.5
46.70 1974 989.1 1287.4 16.3


5B surge było 3 razy. Według mnie po prostu za dużo pompuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości