Strona 1 z 3

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: czw cze 22, 2017 13:19
autor: dlugii
Cześć wszystkim

Altea 2.0tdi BKD, GTB1756vk, FMIC + remap
Mam pewien problem, wymieniłem Turbo na nowe GTB1756vk ( uzywka przerobiona ) bo stare padło. soft jest napisany pod GTB1756vk i wszystko sie zgadza.
Niezaleznie od ustawienia zderzaka geo czy długości sztangi, miedzy 2300-3000obr ECU zbija cisnienie. Turbo wstaje ładnie ( wiadomo zaleznie od ustawienia zderzaka geometrii )
załączam logi + wykres.

LOG 11 i wykres

gruszka cisnienie trzyma z tego co patrzyłem. z 20 logow zrobiłem przy różnych ustawieniach sztangi i zderzaka i dołek zawsze jest, tylko zmienia sie minimalnie zakres obrotów gdzie dolek w booscie wystepuje. Pytanie czy problem jest do ogarniecia korektą softu, czy może mechaniczny problem? z góry dzięki za sugestie.

PS. na starym turbo też sie tak działo.
PS2. Przepływka wyłaczona softem - stała wartość 550mg coś tam ;)

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: czw cze 22, 2017 14:08
autor: KLICHO
A vacum jest szczelne i daje dobre podcisnienie ? N75 sprawdzany ?

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: czw cze 22, 2017 14:37
autor: dlugii
KLICHO pisze:A vacum jest szczelne i daje dobre podcisnienie ? N75 sprawdzany ?
Tutaj n75 jest zintegrowane ( tzw zawór elektromagnetyczny ) swoją drogą mam wrazenie że lekkie luzy są w tym panelu ( zdjecie załączone ) gdzie podcisnienia wchodzą do zaworu elektromagnetycznego.
Pompa Vacum jest ok z tego co mierzyłem - vakum przed sama gruszką turbo na jałowym jest -0.73b. Problem taki ,że turbo wstaje dobrze, wydaje mi sie ze gdyby był problem z podcisnieniami to cały czas było by za niskie podcisnienie i grucha turbo by nie zaciągała wystarczajaco co wiąże sie z tym że turbo by wstawało słabo. Tak sie jeszcze zastanawiałem nad akumulatorem podcisnienia ( ta czarna kula ) moze tam jest jakas nieszczelność? Patrzać na wypełnienie n75 duty cycle. Wygląda że ECU zbija Cisnienie bo nagle od 2300obr n75 duty cycle rosnie.

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: czw cze 22, 2017 17:43
autor: wesol
Problem raczej do ugrania softowo.
Kto robil soft?

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: pt cze 23, 2017 07:48
autor: speedi93
Mapa n75 do zrobienia bo widać że to ECU zbija ciśnienie...

Wysłane z mojego UMIDIGI Z przy użyciu Tapatalka

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: pt cze 23, 2017 10:12
autor: dlugii
speedi93 pisze:Mapa n75 do zrobienia bo widać że to ECU zbija ciśnienie...

Wysłane z mojego UMIDIGI Z przy użyciu Tapatalka
Dzieki za odpowiedź speedi93, tak też własnie mi sie wydawało :) bo turbo wstaje super.

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: pt cze 23, 2017 10:13
autor: dlugii
wesol pisze:Problem raczej do ugrania softowo.
Kto robil soft?
Soft 3 lata temu w CTR za poprzedniego własciciela był robiony

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: pt cze 23, 2017 22:28
autor: tomek08
Witam, nowe turbo sam przerabiałeś, czy ktoś to dla Ciebie robił ?
Pozdrawiam.

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: sob cze 24, 2017 01:20
autor: dlugii
tomek08 pisze:Witam, nowe turbo sam przerabiałeś, czy ktoś to dla Ciebie robił ?
Pozdrawiam.
Sam przerabialem Tomku. Na wzor starego. Niestety ustawiac gruche i zderzak musialem od nowa. Bo jakis durny mechanik mi stare rozregulowal jak byla robiona glowica i sciagane turbo. Dluga historia generalnie

Re: GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: sob cze 24, 2017 16:19
autor: spawacz
Serio wstaje? Ta turbina nie wstaje , ledwie 1.5b przy 2200 , to jest kiepsienko, stare GT20V szybciej wstaja. Napewno mapa N-ki do zrobienia , a i z tego co widze trzeba jeszcze skrocic sztange.

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: sob cze 24, 2017 20:57
autor: wesol
Zapewne po ogarnieciu mapy wyjdzie by sztange nawet dosc znacznie skrocic. Mysle ze nawet ze 3 obroty wyjda jak nic. Tak zeby wysterowanie wyszlo ze 60 % lekko a nawet pod 70%.

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: ndz cze 25, 2017 10:52
autor: DaroS
Wesol, to jest edc16. Tutaj masz wysterowanie n75 w "odwrotną" stronę. Jeśli poprzednia turbina dobrze się sprawowała, a obecna jest identyczna, to obstawiam źle przerobioną turbinę. Na chwilę obecną skróć sztangę o skok.

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: ndz cze 25, 2017 20:56
autor: wesol
No tak jakos zawsze nie moge sie do tego przyzwyczaic. Tez mam tak odwrotnie w touranie. Dzieki za zwrocenie uwagi.
Ciekawe czy skrocil ramie to od zmiennej geo i o ile?

GTB1756vk - zbija boost miedzy 2300-3000obrotów

: czw cze 29, 2017 23:09
autor: tomek08
Witam, panowie mam zamiar przerobić GTB2056 i chciałbym podpytać o ile musiałbym skrócić ramię to od zmiennej geometrii co na nim założona jest grucha, grucha będzie seryjna z GT1749va np ?

dlugii, odezwę się na PW.

Pozdrawiam.