Strona 1 z 1

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 14:49
autor: vrathe
Witam, byłem dzisiaj sprawdzić wynik jak i przebieg wykresu w samochodzie z 1.9 tdi 105km bxe. Ślizga w nim sprzęgło, stąd chęć sprawdzenia na hamowni. Założony jest jednomas (niestety nie wiem od czego sprzęgło) teraz też będę musiał coś zrobić żeby nie ślizgało sprzęgło. Chyba trzeba wrzucić zestaw z vr6? Samochód kopci górą strasznie. Na austradzie to widać w lusterku wstecznym chmurę czarnego dymu, ale tylko gdy ma się pedał w podłodze. Wykres:

Obrazek

Co idzie z tego odczytać? Co idzie tutaj zobaczyć? Niestety wiele się nie dowiedziałem od osób które hamowały. Nie wiem czy ta fałda to uślizg sprzęgła czy tak jest zrobiony program? Sprzęgło raz ślizga raz nie.. Wydaje mi się że ta moc jest tylko chwilowa i później leci w dół i przez to kopcenie bo wtryski dają paliwo a turbina nie jest wstanie podać tyle powietrza co potrzeba i stąd ten spadek jak i dymienie?

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 15:44
autor: wesol
Mozliwe tez ze tuner robil sift z glowa i nie usilowal walic niuta poteznego przy 2000 obr bo po co jak zaraz i tak kleknie sprzeglo. Jakie tam turbo masz w tym aucie. Zrob loga dyn 011.

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 16:14
autor: vrathe
wszystko seria poza jednomasem i chiptuningem, właśnie z logami będzie ciężko bo nie posiadam kabla :(

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 16:28
autor: wesol
Turbo male wiec w gornych obrotach juz nie moze pompowac za duzo wiec i dymi.

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 16:36
autor: vrathe
Czyli tak jak myślałem z tym spadkiem mocy góra i kopceniem. Teoretycznie wtedy lecąc autostrada na pełnym ogniu może być wysokie egt i grozi to upaleniem tloka? Momentu chyba też jest trochę dużo?

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 17:05
autor: KLICHO
Nie chce mówić ale w ŁG to spece to nie są nic nadzwyczajnego nie robią nawet nie starają się gór falistych eliminować...

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 17:09
autor: vrathe
U nich byłem tylko na hamowni, ale dostałem wykres i nic specjalnego się nie dowiedziałem na jego temat, także dlatego wrzuciłem to na forum żeby zapytać co można z niego się dowiedziec

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 17:32
autor: wesol
pompki nie sa za wydajen w bxe ale najmniejwydajen jest turbo. Ten wynik to i tak mocno wykrecony jak na bxe. nie jest moze jakis mega grozny czy cos ale nie polecalbym ci latac top speed na autobanie za dlugo bo turbo moze odleciec. Poa chorobami jakie bxe ma jeszcze to chyba wiesz ze korby lubia wyskoczyc na spacer ale jesli sie dbai zaglada tam raz na jakis czas plus olej dobry czesto wymieniany to mysle ze poletac polata. Seryjnie ten silnik ma chyba cos kolo 250 czy 260 Nm i nie patrzac na szczyta 350 Nm tylko przyjmujac taka srednia powiedzmy 300 czy 310 Nm to jest to wgledne i do przyjecia. mozna zalozyc jakies wydajniesze turbo to mozna wtedy podciagnac troszke gore ale wiecje jak 160 koni nie wykrzesasz na tych pompkach.

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 18:04
autor: vrathe
Właśnie czytałem o problemach bxe. Robiąc sprzęgło i prawie wymieniając olej chce sprawdzić panewki i jak będą zużyte to je wymienić bo to podobno jest główny problem wyskakiwania korb. Olej motul specyfic 505.01 5w40 będzie chyba dobry? Tak z ciekawoaci dlaczego turbo moze odleciec latajac max na autobanie? Pasuje zrobić korektę programu na mniej agresywny?

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: sob sie 26, 2017 18:04
autor: needved
Paliwem jest podlany konkretnie skoro dymi, boost natomiast pewnie ruszony niewiele ze względu na mało wydajne turbo.
Wykres ogólnie nie jest zły bo max moment przy 2660 a nie na samym dole.
Aby nie dymił trzeba zdjęć trochę tego momentu, albo dać większe turbo i podkręcić boosta.

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: ndz sie 27, 2017 00:09
autor: wesol
Generalnie ja uwazam ze i tak niewiele aut juz zmeczonych kilometrami to na autosce z top speed dlugo nie pociagnie jesli chodzi o diesla. Wieksze turbo plus korekta i bedziesz zadowolony mysle.

1.9 TDI 105km BXE analiza wykresu

: pn sie 28, 2017 20:15
autor: vrathe
Ehh.. czyli bez ruszania turbo albo mapy się nie obejdzie, turbo zostaje to co jest (samochód taty) a zacząłem nim jeździć więc wyszło wiele rzeczy :hehe: Będę musiał zrobić korektę. Czyli około 140km i 320nm i wszystko powinno być lala? Sprzęgło będzie jednak g60 :smoke: teraz było założone jakieś dziwne.. tarcza z g60 wieksza jest niż teraz, zamach nie pasuje do tego i wgl.. dziwić się że slizga :banghead:

Mam jeszcze takiego asza:

Obrazek

Tutaj za to wszystko chyba jest ok?