Strona 1 z 1

Problem z AXR Turbo po chipie

: ndz paź 22, 2017 16:36
autor: Polak
Witam. W marcu tego roku zrobilem Chipa w firmie Łg Serwis Ładyga Tuning w Krakowie. Zestroili mi golfa 1.9 Tdi AXR ze 113 km moment 266 NM tak wyszło seryjnie na 147 koni moment 316 NM. Przed Chipem powiedzialem im ze sprzegło mi ślizga i niewiem w jakim stanie mam reszte podzespolow - powiedzieli ze Sprawdza . Pomimo , ze sprzegło juz seryjnie na 4 i 5 biegu od czas do czasu slizgalo i tak zrobili Chipa. Jezdziłem samochodem do wrzesnia az Turbo coraz bardziej pluło olejem , kapało z auta na ziemie i brał coraz wiecej oleju . Okazało sie , ze musze turbo zregenerwowac bo podobno miało tylko 40% sprawnosci. Okazało sie rowniez , że musialem wymienic intercooler bo był pekniety w 3 miejscach . Ddatkowo mechanik zaslepil mi EGR teraz. Za wszystko zaplaciłem 2000zł . Mechanik mi mowi , ze jest w szoku ze przy takiej Turbinie wykrecili az tyle koni , ze to jest sporo za duzo ... Teraz gdy Turbo jest zregerwowane strasznie intensywnie pracuje przy lekkim przyspieszaniu i mam obawy czy teraz tego turba znowu nie zajade czy moge udac sie do nich na reklamacje czy jak to rozwiazac czy jechac samochod jeszcze raz wystroic bo wydaje mi sie ze teraz on bedzie mial wiecej koni i silnik sie przekreci. Dodam , że nie pałuje auta zimnego, tak samo studze turbo zawsze. Przebieg samochodu to 228 000 km. Olej wlewam zawsze 5W30 505.01 Mobila i zmieniam co 8000-10000, Myślałem , ze samochod oddaje do renomowanej firmy i jak cos okaze sie nie tak poprostu nie zrobia , a wydaje mi sie ze chcieli kase zabrac robiac chipa na niesprawnym aucie. Sprzegło wiedziałem , ze jest slabe ale Turbo czy intercooler myslalem ze jest w poazadku.Jak bede dal rade to podrzuce tutaj wykres samochodu. Dodam , że auto fajnie przyspiesza ale chce nim jeszcze pojezdzic i niewiem jak to teraz zalatwic. Tam gdzie robili Chipa robili mowili ze turbina jest tylko delikatnie podkrecona , a mechanik mowil ze stanowczo za mocno. Co bysice koledzy poradzili ?

Nie moge poki co zgrac zdjecia z telefonu wiec napisze tylk ze Dawniej bylo 113 km przy 4071 obrotow 266 NM przy 2452 obrotow
Teraz jest 146,9 km przy 3855 obrotow Moment 316,7 2737 obrotow. Tylko było to ustawiane raczej na niesprawnej dobrze turbosprezarce bo watpie by była igła i tak sie wykonczyla przez pól roku a w roku robie 10 000 km

Problem z AXR Turbo po chipie

: ndz paź 22, 2017 19:24
autor: AndrzejP4
Typowy "Polak". Wiedziałeś, że sprzęgło jest do wymiany, ale postanowiłeś zainwestować kasę w czipa. Z kilometra widać, że brakuje ci oleju.

Re: Problem z AXR Turbo po chipie

: pn paź 23, 2017 14:51
autor: Polak
AndrzejP4 pisze:Typowy "Polak". Wiedziałeś, że sprzęgło jest do wymiany, ale postanowiłeś zainwestować kasę w czipa. Z kilometra widać, że brakuje ci oleju.
Jeśli nie masz nic ciekawego do poiwedzenia to sie nie odzywaj ,a takie uwagi to zostaw sobie do starej albo starego w domu

Problem z AXR Turbo po chipie

: wt paź 24, 2017 00:58
autor: KLICHO
Zaden nadzwyczajny wynik na serii. Wiec jest ok. A sprzeglo to juz dawno powinienes zrobic a nie czekaz az sie rozleci. Turbo regenerowane to nie jest takie jak ori

Problem z AXR Turbo po chipie

: wt paź 24, 2017 06:37
autor: wesol
Generalnie jestem tez przeciwnikiem regeneracji turbin. wole ori sprawne. Aczkolwiek mam kolesia co robi turbiny pozadnie i recze za niego. Kapanie oleju to nie problem z turbo. Turbo puszcza oliwe ale w dolot albo wydech a samo moze chodzi rewelacyjnie. Logiczne jest to ze jak juz sprzeglo liche to i na serii bedzie juz problem wiec na programie lepiej nie bedzie a gorzej. To ile wyszlo to owszem troszke duzo aczkolwiek mozna poczarowac tak w mapie by wyszlo i pod te 150 konia. Przekoksowac paliwem a owietrzem niekoniecznie. Musialby kolega zapodac loga z dolaodowania suszary to bysmy wnioskowali aczkolwiek w axr powinna siedziec KKK wiec slabo widze to jak idzie po sznurku. Nie konie zabija ci suszare. To element ktory spokojnie moze i przejechac 800 tys km bo sporo takich aut robilem i dzialaly suszary tam dobrze. Chodiz oto ze majac dziury w IC ,rury nieszczelne a geo szlejacą to nawet na serii turbo dlugo nie posmiga.