Strona 92 z 93

Re: Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: ndz gru 14, 2014 16:42
autor: Karaś
maciek805 pisze:Dzieki bardzo.
A apropo jeszcze tego boxa - mialem go zalozonego, potem go odpiolem i roznica jest wyrazna, jednak jak box byl podlaczony to moc byla, gubil trakcje na dwojce spokojnie, ale ta moc zanikala jesli chcialem krecic wyzej niz 3 tysiace obrotow - Taka jest charakterystyka tych boxow czy co ?
Kolego,taka charakterystyka ale nie boxa/opornika,a silnika - to diesel,a nie benzyna i nie będziesz miał mocy do 5 tyś obrotów.
Masz diesla,więc moc masz niżej,a w wyższych obrotach będzie słabnąć ;)

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: ndz gru 14, 2014 19:41
autor: maciek805
No zgadza sie, ale chodzi mi o to, ze w serii nie czuje takiego slabniecia na wyzszych tak bardzo jak na chipie - bo przy boxie dostaje "petardy" od 2 do 2,5 tysiecy obrotow mniej wiecej i potem zonk jedzie normalnie. A do serii jestem przyzwyczajony, bo tam moc jest "rozlozona" bardziej :-)


Mam jeszcze dwie sprawy otoz planuje wlacznik w moim boxie - taki jak kupiony na allegro i mam taka wtyczke z tego boxa https://www.google.pl/search?q=chip+tdi ... B600%3B451" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak tu podpiac ten wlacznik ?

I druga sprawa to jak mialem wlaczony zaplon i odlaczylem boxa to mi potem bledy powyskakiwaly, ale je usunalem i git i mam pytanie czy jak bede mial ten wlacznik i tego boxa bede wlaczal w jezdzie to mi komp mi powariuje ?
Na wylaczonym zaplonie i odpieciu boxa, czyli do wrocenia w serie nic nie wyskakuje...

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: ndz gru 14, 2014 21:59
autor: AGR90
Mi na boxie świeciła się kontrolka świec żarowych powiem tak na dłuższą metę to tak nie warta jest świeczki. Ja miałem problemy z nastawnikiem samochód gasł szkoda silnika.

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: pt gru 19, 2014 17:35
autor: maciek805
Panowie, pomozecie mi - moj post wyzej ?? Przynajmniej na te drugie pytanko :-)

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: pt gru 26, 2014 18:37
autor: spawacz
To sa bledy SP , i nic sie nie dzieje , blad jest dlatego ze nastwanik pracuje poza swoim zakresem - nazwe to najprosciej jak sie da, i dlatego wywala bleda.

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: pn sty 05, 2015 15:16
autor: dani270
jedna rzecz mnie zastanawia czytajac forum kolegow o takim samym modzie opis dzialania opornokow jest inaczej przedstawiany 420ohm wiecej podlewa jak 390ohm ponizej link do tematu i czekam na wasze opinie i logiczne wyjasnienie?

http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=353.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: śr sty 07, 2015 22:17
autor: mimax
nie rozumiem ,dlaczego? sie upieracie przy stałych opornikach,ja zastosowałem potencjometr z regulecją 1000ohm ustawiam mnaiej wiecej na srodku i jest :grin: jak chce troche wiecej buta jescze oczywiecie tez wtedy zaczyna puszczec dymek to przechodzę za polowe i jest jeszcze lepszy but, obowiązkowo do tego wlacznik/wyłacznik
uzywam dodatkowej mocy tylko przy wyprzedaniu jesli to konieczne i nieraz ze switeł jak ruszam
jazda ciagle na oporniku jest bez sensowna szkoda silnika i paliwa, obowiazkowo kat wywalony, zaślepiony egr i wyczysciłem dolot wiec ma wiecej powietrza Ps. nawet nie wiece co jest w dolocie przez egr i odme, po tylu latachObrazekObrazek

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: czw sty 08, 2015 11:04
autor: AGR90
Ja polecam wybrać się na chiptuning bezpiecznie i komfortowo. :) mimax nie telepie Ci silnik jak włączysz opornik na wolnych obrotach ?

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: sob sty 10, 2015 00:30
autor: mimax
nic takiego sie nie dzieje leciutko o jedna kreske wzrosna obroty i ti wszystko + oczywiscie lepsze kopyto, po za tym to wlasnie potencjometrem ustalam jak jest przykrecony to prawie nie czuc roznicy a jak podkrecam podczas jazdy to ma coraz lepsze kopyto potem zaczyna dymic , oczywisc ie kopyto jest a jak przesadze to poprostuwylacza silnik tak jak by zalewa go wiec najlepiej jest tak na srodku jeszcze nie dymi a ma kopyto

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: sob sty 10, 2015 11:20
autor: AGR90
a widzisz ja miałem chip cyfrowy z 10 mapami i na każdej silnik telepał jakby chciał wypaść xD

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: wt sty 13, 2015 01:05
autor: mimax
no ale próbowałeś na rezystorze?

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: wt sty 13, 2015 20:57
autor: AGR90
nie bo teraz jeżdżę paskiem 170 km ;)

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: śr sty 14, 2015 00:55
autor: mimax
:goof: no ja mam 90 wiec robie tani tiunning :jezor:

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: wt sty 27, 2015 23:47
autor: maciek805
Panowie mam pytanie dotyczące montażu włącznika przy zamontowanym boxie, czyli wtyczka z boxa jest wpinany pomiędzy wtyczki idące do pompy wtryskowej i teraz mam pierwsze pytanie, nie wiem czy dobrze myślę - Działanie tego boxa polega na tym, że we wtyczce z boxa pin numer 2 i 3 to tzw. rezystor i piny z tej wtyczki oddziaływają na piny z wtyczki pompy wtryskowej 2 i 3, a pozostałe piny po prostu działają tak, ze nie wpływają w żadnym stopniu, nie powodują żadnych zmian, czyli tak jakby box nie był wpięty pomiędzy wtyczki z pompy wtryskowej.
Mam racje ?

Jeśli mam racje to po prostu tak jak w przypadku opornika za 50 groszy, który jest wpięty do pinów 2 i 3 z pompy wtryskowej - Załóżmy, ze normalnie box ( a dokładniej jego wtyczka ) jest już wpięta pomiędzy wtyczki z pompy wtryskowej. Włącznik mamy już w kabinie. Teraz lutujemy jeden dodatkowy przewód do pinu 2 z BOXA oraz drugi przewód do numeru 3 z BOXA i prowadzimy do naszego włącznika. I będzie ok ?

Może trochę namotałem, bo wydaje się to błaha sprawa, ale jednak chciałem wytłumaczyć to jak najdokładniej, a że jestem dopiero na etapie "wdrażania" się w sprawy elektryczne to liczę na wasza pomoc :)
Pozdrawiam.