Dla potomnych:
jak widać jest to dość popularna przypadłość w tych silnikach wnioskując po ilości oferowanych i dostępnych tych przelewów. Są i ori w debilnych pieniadzach (ok 350zł) jak i zamienniki po ok 200zł - zestaw.
Ja kupiłem ori (łudząc się) że będzie to lepsze od zamienników. Czy będzie ? To się okaże bo jak widać fabryka też kupa niezłe tam wsadziła że wytrzymało ledwie 6 lat.
Nie dość że 350zł kasują to jeszcze nie raczą dać nowych spinek sprężynowych do zestawu.
Natomiast co mnie zainteresowało to coś takiego
http://www.autodieselparts.com.pl/1380, ... 5-301.html
Ciekawe czy pasują... jeżeli tak no to zmarnowane sporo kasy (ale i też czas był ważny a tylko ori-śmieć dostępny był od ręki). Można się było pokusić o wymianę samych oringów ale do tego potrzebne chyba stomatologiczne narzędzia tak to wszystko maleńkie. Te o-ringi to tak na oko jakieś 2x1mmm albo jeszcze mniejsze.
Wszystkie zamienniki dostępne tylko on-line, ze 3 dni realizacji przesyłki, czwartek święto, piątek na 2x ... chciałem uniknąć zdziwienia że wyślą dopiero w środę i ... se czekaj.
Wymiana dość prosta: 10 min spokojnej zabawy, potrzebne tylko takie szczypce
https://www.tim.pl/szczypce-telefoniczn ... gJnjfD_BwE
do odpięcia i ponownego wpięcia spinek bo nie ma dostępu palcami (no i do wysunięcia starych wtyczek od przelewu z wtryskiwaczy, precyzyjnie ale we właściwą stronę. Bez tego typu szczypiec i na chama możemy ułamać którąś z wtyczek która zostanie nam we wtryskiwaczu i wtedy robi się problem bo dostęp do tego jest żaden, nie wspominając że poruszamy się w świecie łepków od szpilek... takie to wszystko mikrobowe i maleńkie. Tym bardziej że stare, zgrzane mogą być bardzo kruche.
Przy okazji dostał nowy filtr paliwa bo stary już 46 tyś km zrobił i z LM dodatki: do czyszcznia układów diesla i wspomagający wypalanie DPF.
Umyty silnik bo cały zalany ropą, reszta musi odparować.
A i jeszcze jedna rzecz mnie zaintrygowała:
we wlepach w aucie i dokumentach jest oznaczenie silnika CAYD... a na obudowie rozrządu widnieje CAYY