Pare faktów na wstępie:
MODEL: Fabia HTB
ROCZNIK: 2000
SILNIK: AZE (44[kW])
UKLAD DOLOTOWY: seria
UKLAD WYDECHOWY: tłumik końcowy Ulter 80 [mm]
UKLAD NAPĘDOWY: manualna seria
ZAWIESZENIE: Eibach ProKit -30 [mm]
UKLAD HAMULCOWY: tylne hamulce tarczowe
BODY-KIT: seria (no chyba, że przyciemnione szyby się liczą, to można by tu to podciągnąć)
ŚRODEK: gałka od Audi A3 S-Line, skórzany ręczny, fotele od SportLine'a, odświetlenie biało-czerwone, czerwone wskazówki od Passata B5, białe podświetlenie nóg kierowcy i pasażera, podłokietnik milotec'a
CAR-AUDIO: Coś tam gra.
FELGI: Speedline Corse 15"
OPONY: Przód - Toyo Proxes T1-R 195/50/R15, Tył - Uniroyal Rainsport2 195/50/R15
Wiem, że to forum Golfa, ale jako, że jest dział 'Pozostałe', to może znajdzie się tutaj miejsce na mojego VAGa? Prezentowane auto, to Skoda Fabia. Z salonu wyjechała w grudniu 2000r. Od początku w mojej rodzinie. Pierwszym właścicielem był ojciec. W styczniu 2008r przy przebiegu ~62000 km ją od niego odkupiłem po krótkiej (2-miesięcznej) przygodzie w z VW Lupo.
Fabia w serii jaka jest, każdy chyba wie? Nuda dla starszych panów. Więc musiałem trochę się postarać we własnym zakresie.
Na pierwszy ogień poszły standardowo, wiadomo - koła!
Z poczciwych stalówek i opon 175/65/R14 przesiadłem się na Alutec Storm z oponami Uniroyal RainSport 2 195/50/R15:
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/303/b8e7eaa2c044762fm.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/308/6a328f70ce372b16m.jpg)
Następnie były ciemne szyby. Nie uważam tego jako lans. Jest to dla mnie czysta wygoda. Auto po całym dniu wygrzewania się w słońcu jest po wejściu do środka jak sauna. Dzięki oklejeniu szyb folią, efekt solarny jest o wiele mniejszy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/303/63eb8342282a983fm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/308/b9d7963d2273ce90m.jpg)
W międzyczasie pewien emeryt na parkingu przyhaczył drzwiami tyłeczek i parę elementów miało kuku:
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/303/c3d8f4ab99c8bceam.jpg)
I tak też się bujałem jakiś czas, nic nie robiąc. Aż pewnej zimy postanowiłem kupić zestaw obniżających sprężyn Eibach ProKit -30 mm.
Foty z prac:
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/307/2db296a1518e4a26m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/303/fdcb3eb32d1086d9m.jpg)
Porównanie sprężyny standardowej do Eibacha:
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/307/05f156879d54011cm.jpg)
Efekt końcowy na kołach stalowych 14":
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/303/a88c71a24cf12533m.jpg)
Następnie w mojej głowie urodził się pomysł zmiany podświetlenia i wskazówek! Zakupiony został na allegro licznik od Passata B5 z UK (za nieduży pieniądz). Usiadłem z kolegą i zaczęliśmy wylutowywać po kolei diody, aby przeszczepić je w moim liczniku. I co? Nic, kompletna porażka, połowa tylko świeciła, na dodatek tak, że praktycznie efekt był taki, że ręce opadały i brała rozpacz:
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/306/4a2540bfb027cde6m.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/308/8a951e18f9a865aem.jpg)
Ale nie zrażając się, usiadłem na spokojnie do komputera, poszperałem i postanowiłem, że niebieskim diodom podziękuję i wstawię białe! Tak się prezenciło wszystko na koniec:
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/161/fc9b46de175daedem.jpg)
Gałka od Octavii nigdy mi nie leżała, więc postanowiłem ją wymienić, szukałem i wymyśliłem jedyną słuszną i najwygodniejszą - S-Line! Należało tylko wymienić plastikową ramkę mocującą i przy pomocy spinacza dekarskiego przyszyć mieszek do ramki z Fabii. Przy okazji zastąpiłem plastikową dźwignię hamulca ręcznego oryginalną, skórzaną:
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/308/7fb2d040f9a038bfm.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/302/731fad887245deddm.jpg)
Po wielu latach eksploatacji skończył się tłumik. Więc go wymieniłem, na Ulter 80 [mm]:
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/303/5a65b49827ddf0b9m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/302/9baacc85105e3c6fm.jpg)
Kolejną rzeczą, która nie znalazła uznania w moich oczach jako standardowa był grill. Ten 'chrom' mnie dosłownie przerażał. Więc pomalowałem na czarno.
Znaczki też nie pozostały bez winy, więc zakupiłem nakładki, które pomalowałem na czarno, wtrącając w nie element mojej drugiej pasji, mianowicie - kulturystyki (osoby zaznajomione z tematem, powinny wiedzieć, co mam na myśli):
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/308/0cb7860a1d060cbem.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/302/d9d7fc5811a2cf62m.jpg)
Kolejnym elementem układanki były halogeny. Wiadomo, standardowe, to one nie mogą pozostać, więc okleiłem je żółtą folią:
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/303/8aa6fe5352bf9428m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/308/7b6fcfb73e4e8859m.jpg)
Sezon można powiedzieć zakończyłem sesją zdjęciową na dachu Centrum Handlowego 'Forum'. Autorem zdjęć jest mój kolega - Tomek Sagadyn.
Link do zdjęć:
http://www.flickr.com/photos/48112946@N03/
I tak nastała zima, która na pewno wszystkim dała się we znaki:
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/303/6a69ef5049809fe7m.jpg)
Myślałem nad zmianą auta. Zima minęła, auto zostało, plany się zmieniły. Mi się nudziło, więc wpadłem na nowe pomysły. Pierwszy - elektryczne szyby! Już mnie te korbki do gorączki doprowadzały. Więc je zmieniłem, na standardowe, oryginalne elektryczne szyby. Zdjęć jednak z przebiegu prac nie posiadam, ponieważ wykonywał to wykwalifikowany elektryk. Do tego naprawie i małym usprawnieniu podległa 'instalacja świetlna' w aucie. Wymieniony został zamek drzwi kierowcy z uszkodzoną krańcówką, dołożone białe podświetlenie na listwie LED pod nogami kierowcy i pasażera, kopertówki w drzwi, lampka podsufitki.
Następnie wymianie uległy felgi. Zmieniła się koncepcja auta ze stylu 'Krejzi' na 'Classic'. Więc Alutec'i, które mi średnio już podchodziły wymieniłem na piaskowane i malowane proszkowo pod ciemny tytan Speedline'y z Golfa 3 GTI:
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/308/717206d2e5f2f63dm.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/303/e850bfa2f928668fm.jpg)
Kolejną rzeczą, za jaką się wziąłem były hamulce. Szczęki w bębnach prosiły się o wymianę od kilku miesięcy, więc je wymieniłem - na tarcze!
Zaciski kupiłem używane, z powypadkowej Fabii. Trochę się z nimi pobawiłem i oto efekt jaki uzyskałem:
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/307/9b2d01c965e83773m.jpg)
Wymianę jednak również przeprowadził wykwalifikowany mechanik, który w ciągu dnia pracuje jako mistrz warsztatu w ASO, popołudniami dorabia w domu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Cóż wymianie podległy również przednie opony, ale to przez ułańską fantazję upalania gumy (zresztą przy takim silniku, to nawet nie ma czym poszaleć...), ale to przez efekt wiosny i tych kusych spódniczek
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
We wnętrzu czegoś mi brakowało. Wymieniłem standardowe fotele i kanapę na sportowe kubełki. Udało mi się zakupić za dobre pieniądze fotele + kanapę z powypadkowej Fabii SportLine. Są to kubełki, zupełnie identyczne jak RECARO, ale co najlepsze - polskiej produkcji! Fotel kierowcy ma dodatkowo funkcję regulacji wysokości
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/308/e8e1422f4b1bc70bm.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/303/a41f72240c77d023m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/307/237ccc4f38c6199cm.jpg)
Na dzień dzisiejszy auto prezentuje się następująco:
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/307/d0961584478f576fm.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/303/82bf5a74b54a9dfam.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/308/201823649af1b464m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/307/d680c032d1b12d96m.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/308/e2e3ef192100bde9m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/308/8d63a65b7ac13566m.jpg)
Plany:
- Koło 16" z oponą 195/45/R16
- Czarny dach? (oklejenie folią)
- SPRZEDAŻ! I kupno jakiegoś TDI w 3-drzwiowym HB
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)