[mk3] Metaliczny dźwięk przy zimnym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
marqiz
[mk3] Metaliczny dźwięk przy zimnym silniku
Witam
mam pytanie, po uruchomieniu silnika przez 2 -3 minuty słychać metaliczny dźwięk, tylko kiedy maleją obroty a silnik jest zimny. Silnik 1.8 wersja GT. Czy może to być wina oleju?
mam pytanie, po uruchomieniu silnika przez 2 -3 minuty słychać metaliczny dźwięk, tylko kiedy maleją obroty a silnik jest zimny. Silnik 1.8 wersja GT. Czy może to być wina oleju?
-
marqiz
To znaczy wszystko zalezy od tego na jakim teraz jezdzisz, proponuje wymiane na troszke gestszy od Twojego aktuaulnego. Czyli jezeli jezdzisz teraz na np: 15W 40, to sprobuj wlac 15W 50. Nie mozna od razu wlac np. oleju o lepkosci 60, bo to tez nie jest dobrze, auto w zimie bedzie sie wolniej grzac itd. Co do wyboru oleju jest duzo "za i przeciw" w kwestii wyboru gestosci, wiec trzeba wybrac cos pomiedzy
PZDR.
PZDR.
[url=http://www.twojafura.pl/auta/2403/crupez-citroen-saxo]Moje auto znajdziesz na [b]TwojaFura.pl[/b][/url]
lub wymiana hydropopychaczy, napiszę jak się je wymienia dla zainteresowanych :silnik 1.6 ABU
1.odczep palec rozdzielacza od kopułki ,odkręć kopułkę ,od silnika ale najpierw ją zaznacz żeby sie zgrała z mocowaniem,żeby zapłonu nie przestawic
2. zdejmij pokrywę wałka rozrządu, umnie są 3 szt. śrub, delikatnie zdejmij uszczelkę
3. zdejmij osłonę po lewej stronie sinika od paska rozrządu
4. znajdz znaki na kole od wałka aby się zgrały z punktem na dolnym okienku koła od koła pasowego wału korbowego ,w książce <<Volkswagen golf i Vento <<jest to opisane na stronie 61
5. teraz można śmiało zdjąć koło zębate rozrządu str. 60 ,odkręć mocowanie wałka jest tam 10 szt. śrub (jedno mocowanie -2 szt.śrub), trzeba uważać aby przy dokręcaniu jak będziesz już zakładał wszystko żeby ich nie przeciągnąć ,nie pourywać
6. wyciągnij hydropopychacze jest ich 8 szt,można lekko je podważyć ,ale powinny za pomocą palców się wyciągnąć .
nie ma co ich naprawiać tylko wymienić na nowe , bo z biegiem czasu znowu się wyrobią .
Dodatkowy koszt to może być zimering wałka .
1.odczep palec rozdzielacza od kopułki ,odkręć kopułkę ,od silnika ale najpierw ją zaznacz żeby sie zgrała z mocowaniem,żeby zapłonu nie przestawic
2. zdejmij pokrywę wałka rozrządu, umnie są 3 szt. śrub, delikatnie zdejmij uszczelkę
3. zdejmij osłonę po lewej stronie sinika od paska rozrządu
4. znajdz znaki na kole od wałka aby się zgrały z punktem na dolnym okienku koła od koła pasowego wału korbowego ,w książce <<Volkswagen golf i Vento <<jest to opisane na stronie 61
5. teraz można śmiało zdjąć koło zębate rozrządu str. 60 ,odkręć mocowanie wałka jest tam 10 szt. śrub (jedno mocowanie -2 szt.śrub), trzeba uważać aby przy dokręcaniu jak będziesz już zakładał wszystko żeby ich nie przeciągnąć ,nie pourywać
6. wyciągnij hydropopychacze jest ich 8 szt,można lekko je podważyć ,ale powinny za pomocą palców się wyciągnąć .
nie ma co ich naprawiać tylko wymienić na nowe , bo z biegiem czasu znowu się wyrobią .
Dodatkowy koszt to może być zimering wałka .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 77 gości


